Auteur Topic: [WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea  (gelezen 511954 keer)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4500 Gepost op: mei 06, 2011, 11:55:18 am »
Maar wordt er ergens in de voorwaarden gevraagd om te verklaren dat je JG bent? Wordt er ergens het gebruik door niet-JGers verboden?
Als er ergens staat dat de CDrom voor JGers bedoeld is, dan zegt dat nog niet veel over het gebruikersrecht van niet-JGers. Het zegt alleen iets over de motivatie bij het tot stand komen van de CDrom
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4501 Gepost op: mei 06, 2011, 12:43:24 pm »

quote:

Trajecto schreef op 05 mei 2011 om 16:16:
Het staat er eigenlijk zo:
NWV Mattheus 7
13 Gaat in door de nauwe poort; want breed en wijd is de weg die naar de vernietiging voert, en velen zijn er die daardoor ingaan; 14 maar nauw is de poort en smal de weg die naar het leven voert, en weinigen zijn er die hem vinden.

Dat zijn de verzen waarin erover gesproken wordt. Toen ik zei "Gaan jullie nou maar eens duidelijk krijgen of jullie het wel over dezelfde weg hebben of misschien toch niet," bedoelde ik niet dat jullie niet dezelfde verzen bedoelen, maar ik bedoelde dat het goed kan dat jullie voor de smalle weg wel eens een verschillende invullingen -- wat men denkt bij de smalle weg --  in jullie visie zouden kunnen hebben.
Er staat niet zozeer precies wat hij in zou houden, de smalle weg -- er staat dat hij smal is, daar gaat het om! Verder zul je breder uit de Bijbel moeten gaan halen wat de smalle weg inhoudt of kán inhouden. Iemand voorhouden "dat-en-dat is het en het is veel te smal voor jou" gaat niet op. Dat is onzuiver bezig zijn.
Het is gebruikelijk dat mensen zelf gaan invullen wat er bedoeld wordt. Ik gaf al een tekst: wie stele, stele niet meer. Sommigen lezen dan:  stele niet méér. Alsof je zelf kan bepalen,  wat je van het Bijbelse “menu” kan kiezen, dit lust ik wel, dat lust ik niet.

Ik ben van mening, dat je op die manier alleen jezelf benadeeld. De Bijbelse boodschap is bedoeld om mensen, die zich aan Gods wil wensen te onderwerpen, naar het aardse paradijs te leiden.

De Bijbelse beperkingen genoemd in1 Kor. 6:9-10 zijn geen dictaat, maar laten zien hoe je jezelf kunt beschermen, zodat je, volgens Gods wens, in het aardse paradijs kan komen. Wanneer je meent, dat deze niet voor jou bedoeld zijn of deze te beperkend zijn, dan schaad je daarmee jezelf. Het “je” is dus in het algemeen bedoeld. Dat ik dat aangeeft is niet in mijn persoonlijk belang. Jammer dat hierop zo negatief wordt gereageerd.

quote:

Je geeft geen duidelijk antwoord op mijn vraag. Ik deed navraag omdat je leek te zeggen dat de Bijbel niet gedicteerd is (gedicteerd aan Bijbelschrijvers en door die genoteerd) terwijl ik eerder het idee kreeg dat je het wel zo stelde. Ik vraag dus:
Is de Bijbel volgens jou gedicteerde tekst?
Mijn vraag was niet of de tekst bedoeld is om een dictaat op te leggen aan de mens. Op dat laatste geef je antwoord, maar dat was mijn vraag niet.
Bedankt dat je hier op terug komt, om het wat duidelijker te kunnen stellen.

Delen van de Bijbel zijn aan de schrijver gedicteerd. Voorbeelden zijn Openbaring: schrijf aan de gemeente…. ( Openb 2:1), en Daniël: Ga Daniël! Dan 12:9.

Andere delen zijn onder inspiratie geschreven. Gods gedachten zijn hoger, dan die van mensen, dus is het m.i. logisch dat God mensen uitkiest om  zijn boodschap op te schrijven.

quote:

Ik wil niets maar ik vraag gewoon wat. Je maakt een interpretatie die helemaal niet past bij wat ik zei.
Ik stelde een vraag en ik heb het nog eens duidelijk gesteld hierboven en het onderstreept weergegeven. Jij geeft geen antwoord op wat ik vraag. Je weidt uit, maar zegt andere dingen.

Nota bene: onder geïnspireerd noteren versta ik wat anders dan gedicteerde tekst opschrijven. Het laatste is wel duidelijk (tekst opschrijven die door een ander zorgvuldig en langzaam werd gesproken met het doel dat hij genoteerd zou worden); bij het eerste zou ik me o.a. bijvoorbeeld iets kunnen voorstellen als dat iemand als in een soort visioenen dingen ziet en die dan met eigen woorden gaat noteren.
Je kan er van uit gaan, dat ik mijn best doe om dingen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden. Ik probeer dan de Bijbelse visie te geven, aangevuld met praktische voorbeelden.

Maar zoals blijkt is een miscommunicatie snel gemaakt. Je laat het hierboven weten, dus kan ik het wat anders formuleren, zodat het, zo hoop ik, beter over komt.  

quote:

Dit kan ik niet volgen; wat bedoel je nou? Graag duidelijker. Het klinkt als goochelen met de woorden doctrine en indoctrineren.
Ik heb nooit de intentie om met woorden te goochelen. Ik wil graag laten zien wat de Bijbel werkelijk leert. Woorden als indoctrineren zijn niet direct uit mijn pen. Dit soort oordelen is niet aan mij.

Onder doctrine versta ik een door mensen opgelegde leerstelling, die niet als zodanig in de Bijbel voor komt. Mensen hebben een door God gegeven vrije wil en dus  mogen zij kiezen of zij wel of niet Gods wil wensen te doen. Is dit duidelijker?

quote:

Dat heb ik gemist, ja. Dat zou je zo kunnen zeggen. Ik ben tenslotte bijna twee millennia later geboren en heb het alleen van de berichten dus. Maar wat wil je hier allemaal mee?
Wat ik bedoel is, dat Joden Jezus niet accepteerden en nog niet accepteren als Messais, en verwachten hem nog steeds.

In die zin hebben zij hem dus gemist.  Omdat Jezus een middelaar is tussen God en de mens is, door hem dus niet als zodanig te erkennen, er geen redding mogelijk. Ook niet als je opzettelijk 1 Kor. 6:9-10 negeert.

Daarom is Mt 24:14 zo belangrijk. Iedereen krijgt alsnog de gelegenheid om aan Gods wil te voldoen. Dit wordt in de Bijbel het “jaar” van goede wil (van god) genoemd.

quote:

Ja. En aangezien het geen algemeen aanvaard idee is dat de berekening met 1914 als uitkomst zo gemaakt kan worden plus daaraan een onzichtbare wederkomst verbinden, is het dus beter van een doctrine te spreken. Wat versta je trouwens precies onder een onzichtbare wederkomst.
En eigenlijk is het een doctrine die niet in overeenkomst is met Mattheüs 24:36,  men heeft dat vers willen doen verbleken door toch slim erachter te komen "wanneer" en stelt het zelfs verplicht de uitkomst te geloven. Is dat niet vreemd voor een "club" die strikt Bijbels wil zijn?
Was  Jezus  messiasschap een algemeen aanvaard idee? Dus kan je dat een doctrine noemen?

Is het vreemd dat Jezus “strikt” Bijbels wilde zijn? Is het dan ook vreemd dat Paulus optrad tegen degenen die buiten  de Bijbel gingen?

Het is beslist niet zo, dat profetieën algemeen aanvaard of herkent werden.

quote:

Het ligt voor de hand om te zeggen dat dat wel niet onopgemerkt voorbij zal gaan of gegaan zal zijn.
Maar goed dat was weer suggererend vragen en het hoeft niet per se met 1914 verbonden te worden. Andere jaartallen zijn ook denkbaar.
Punt waarom het draait is dat er rond 1850 verschillende groeperingen de onzichtbare wederkomst van Christus gingen berekenen. Na een fout in een sleuteldatum gecorrigeerd te hebben, kwam men in de herfst van 1914 uit.

Net als de Joden verwachtten zij andere gebeurtenissen, dan die  er werkelijk waren.
Net als de joden verwierpen zij de gebeurtenissen, omdat deze niet aan hun verwachtingen voldeden, op een kleine minderheid na.

Dus kunnen er dan andere data zijn voor de komst van de Messias, zoals de joden beweren? Of de wederkomst, zo als de Christenheid beweerd?

Het is een kwestie van de betreffende profetieën op juistheid te kunnen inschatten.

Bedankt  voor het doorvragen. Ik hoop dat dingen nu ietsje duidelijke voor je zijn.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4502 Gepost op: mei 06, 2011, 12:50:10 pm »

quote:

elle schreef op 06 mei 2011 om 11:55:
Maar wordt er ergens in de voorwaarden gevraagd om te verklaren dat je JG bent? Wordt er ergens het gebruik door niet-JGers verboden?
Als er ergens staat dat de CDrom voor JGers bedoeld is, dan zegt dat nog niet veel over het gebruikersrecht van niet-JGers. Het zegt alleen iets over de motivatie bij het tot stand komen van de CDrom
Er wordt vooraf vermeld wie de doelgroep is.

Er wordt ook vermeld dat deze niet voor publiek of instellingen bedoeld zijn.

Er word vermeld dat de gegevns vewijderd dienen te worden, wanneer de Pc aan derden wordt overgedragen.

Kennelijk wil men het zo interpreteren: wanneer iets niet naar de letter is verboden, is het toegestaan.

Wanneer men denkt de CD-Rom gewoon te mogen gebruiken, dan kan men  dat toch verifieëren of  om een schriftelijke toestemming vragen? Dan is men zeker van legaal gebruik.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4503 Gepost op: mei 06, 2011, 12:53:53 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 05 mei 2011 om 14:16:
[...]

Duidelijk. Daarbij wil ik nog een voorstel doen voor de crew.
Ban Beepee en laat hem via mail maar bovenstaande punten aantonen. Zodra hij dat heeft gedaan kan hij weer toegelaten worden op het forum. Want anders zijn we weer een bladzijde of 100 verder en nog geen stap opgeschoten.
Titaan heeft deze! Hij interpreteerd deze anders, dan ik. ZIJN keuze. Hij kan proberen om toestemming te krijgen om deze te mogen gebruiken.
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2011, 01:03:08 pm door Beepee »

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4504 Gepost op: mei 06, 2011, 12:57:02 pm »

quote:

Piebe schreef op 05 mei 2011 om 14:12:Dan is Christus ook geen koning van Israël, want de koning is de hoogste.
wanneer Christus koning is, is hij dat van de grote schare, die afkomstig zijn uit alle natiën, volken, stammen en talen.

Regeringen en hun legers bestaan dan niet meer, dus ook geen nationalistische verdelingen.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4505 Gepost op: mei 06, 2011, 01:00:46 pm »
Ik ben de CD-ROM maar es aan het downloaden, eens zien wat er nu staat in die brief / gebruikersovereenkomst :+
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4506 Gepost op: mei 06, 2011, 01:02:15 pm »

quote:

Zwever schreef op 05 mei 2011 om 12:42:
Beepee,

Je moet twee dingen doen:

1. PRECIES laten zien WAT er op de CD-ROM staat, niet een half fragment.
2. Uitleggen WAAROM een niet-JG niet op de CD-ROM mag kijken. Jullie hebben toch zeker geen geheimen?
Ik heb hieronder getracht mijn zienswijze weer tegeven.

Nagenoeg alle lectuur is voor publiek fysiek te verkrijgen, dus is er niets geheims aan. Titaan heeft precies alle voorwaarden en hij wenst die anders te interpreteren, als de bedoeling van de uitgever is. Zijn keuze dus.

Hij acht zich bevoegd om deze te gebruiken. Hij kan het wtg vragen of zijn zienswijze juist is.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4507 Gepost op: mei 06, 2011, 01:05:52 pm »
Beepee, je hebt op zijn minst punt 2 niet gedaan. Leg nou eens uit, waarom mag hij er niet op kijken? Dat gaat verder dan zeggen dat de uitgever vindt van niet!

Paulus sloot zijn brieven toch ook niet in een geheime envelop die alleen bepaalde ingewijdenen mogen lezen?
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2011, 01:06:18 pm door Zwever »

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4508 Gepost op: mei 06, 2011, 01:07:31 pm »

quote:

elle schreef op 06 mei 2011 om 11:55:
Dus wanneer iets niet exact naar de letter is verboden, is altijd toegestaan? JG , waar deze CD-Rom voor bedoeld is, werken zo dus niet. Ik geef je mijn mening en mijn mening is, dat hij die niet mag gebruiken. Hij interpreteerd dat anders.

Als hij er werkelijk zeker van wil zijn, dat hij een legale gebruiker is, dan kan hij dat vragen.  Hij kan dan wel of geen toestemming krijgen.
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2011, 01:08:20 pm door Beepee »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #4509 Gepost op: mei 06, 2011, 01:09:53 pm »

quote:

Zwever schreef op 06 mei 2011 om 13:00:
Ik ben de CD-ROM maar es aan het downloaden, eens zien wat er nu staat in die brief / gebruikersovereenkomst :+
Waar is die te downloaden dan? Dan kunnen we het allemaal eens zelf bekijken. Dan kunnen we allemaal ook eens bekijken waar de reacties van Beepee gewoon simpel knip en plakwerk waren wat zo ongeveer aansloot (maar vaak niet) bij hetgeen gevraagd werd.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4510 Gepost op: mei 06, 2011, 01:09:56 pm »

quote:

Zwever schreef op 06 mei 2011 om 13:05:
Beepee, je hebt op zijn minst punt 2 niet gedaan. Leg nou eens uit, waarom mag hij er niet op kijken? Dat gaat verder dan zeggen dat de uitgever vindt van niet!

Paulus sloot zijn brieven toch ook niet in een geheime envelop die alleen bepaalde ingewijdenen mogen lezen?

Hij heeft de CD, dus kan hij dat zelf lezen.

Ik schreef:Nagenoeg alle lectuur is voor publiek fysiek te verkrijgen, dus is er niets geheims aan

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4511 Gepost op: mei 06, 2011, 01:13:20 pm »
De introductiebrief op de CD-ROM is helder, Titaan behoort inderdaad niet tot de doelgroep:

quote:

The following points cover proper use of Watchtower Library and answer questions you may have. The License Agreement, presented during the installation, sets out in legal language a license covering copyright protection. If you accept the license and will use this electronic tool, please indicate your acceptance after reading it.

YOUR USE OF WATCHTOWER LIBRARY

1. What constitutes proper use? Watchtower Library has been designed for your personal use. Hence, you may copy, print, or excerpt from the data for your personal use. But you may not distribute the program or large sections of the data to others who do not own Watchtower Library on CD-ROM. Do not sell Watchtower Library or put the program or data on the Internet or any electronic network.

2. Who may have a copy of Watchtower Library? Watchtower Library is a research tool for Jehovah’s Witnesses, not for the public or for institutions such as schools or libraries.

3. May I copy the program and data onto the hard disk of my computer and then not use the CD-ROM? Yes, you may do that. Less disk space is involved when you access the data directly from the CD-ROM; however, the speed of some operations is significantly improved if the data is stored on the hard disk.

4. If I personally own several computers, may I copy Watchtower Library and/or its data onto these? Yes.

5. May I make a duplicate of my CD-ROM as a backup in case I lose or damage my original? Yes, but this does not refer to duplicating the CD-ROM for others, which would fall outside the realm of personal use.

6. May I write commercial software or utilities that employ the program or data from Watchtower Library? No. It is not proper to charge for or to receive money from writing or distributing any software that employs the Watchtower Library program, utilities, or data.

De gebruikersovereenkomst vermeldt er echter (bijna) niets over:

quote:

LICENSE AGREEMENT
Watchtower Library
This is an agreement between you and Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania (“Watch Tower”) for the material accompanying this Agreement, which includes computer software, electronic documentation, separately copyrighted electronic publications, and associated media (collectively the “Product”). By installing or otherwise using this Product, you are agreeing to the terms of this Agreement. If you do not agree to its terms, do not install or otherwise use the Product. Rather, return it to Watch Tower or transfer it to one of Jehovah’s Witnesses who agrees to be bound by the terms of this Agreement.
1. COPYRIGHT. Watchtower Library on CD-ROM and Watchtower Library Mobile, including computer software (“SOFTWARE”) and data (electronic publications, text, articles, images, and recordings) (“DATA”), are owned by Watch Tower and are protected by United States of America (“U.S.A.”) copyright laws, international copyright treaties, and other intellectual property laws and treaties. You may not copy the SOFTWARE or DATA except as specifically provided in this Agreement.
2. GRANT OF LICENSE. Watch Tower grants you the right to use personally the SOFTWARE and DATA. Subject to restrictions set forth in this Agreement, you may install the SOFTWARE and DATA onto your personally-owned computer(s) or on your Personal Digital Assistant(s) (“PDA”). Any DATA you copy shall be for your own noncommercial purposes. You may transfer the Product to another party who is one of Jehovah’s Witnesses, but only if that party accepts all of the terms of this Agreement, and such party’s possession or use of the SOFTWARE shall be deemed to be such acceptance. If you make such a transfer, you may not retain any copies of the SOFTWARE and DATA, and the SOFTWARE and DATA may not remain installed on your computer(s) or PDA(s).
3. RESTRICTIONS ON USE. You may not do any of the following: Sell the Product, the SOFTWARE, or the DATA; post all or any portion of the SOFTWARE or the DATA on the Internet or on any other electronic network; copy, print, or excerpt from the DATA for the purpose of distributing books, booklets, or any other printed or electronic compilations; print for general distribution an entire Watch Tower magazine, brochure, pamphlet, or book from the DATA; duplicate for distribution all or any portion of the SOFTWARE on any kind of compact disc or other duplicating device; alter the SOFTWARE; reverse engineer, reverse assemble, reverse compile, disassemble, or decompile the SOFTWARE; sublicense or lease the SOFTWARE; use the SOFTWARE with other access programs; use or call subroutines (.DLL routines) provided by the SOFTWARE to create new or derivative works, including utilities; remove or obscure Watch Tower’s copyright and/or trademark notices; or use the SOFTWARE for any commercial purpose.
4. LIMITED WARRANTY. Watch Tower warrants that the medium upon which the SOFTWARE is provided to you is free from defects in material and workmanship under normal use for a period of 60 days from the date of delivery. Watch Tower warrants that the SOFTWARE will perform substantially in accordance with its electronic documentation.
DISCLAIMER. EXCEPT FOR THE LIMITED WARRANTY SET FORTH ABOVE, THE SOFTWARE AND THE ELECTRONIC DOCUMENTATION ARE PROVIDED TO YOU IN “AS IS” CONDITION WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, WARRANTIES OF PERFORMANCE, MERCHANTABILITY, AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. YOU BEAR ALL THE RISK RELATING TO QUALITY AND PERFORMANCE OF THE SOFTWARE. YOU ASSUME COMPLETE RESPONSIBILITY FOR THE SELECTION AND INSTALLATION OF THE SOFTWARE. SOME JURISDICTIONS DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OF IMPLIED WARRANTIES, SO SOME PORTION OF THE STATED EXCLUSIONS MAY NOT APPLY TO YOU. THIS LIMITED WARRANTY GIVES YOU SPECIFIC LEGAL RIGHTS, AND YOU MAY HAVE OTHER RIGHTS THAT VARY AMONG JURISDICTIONS. WATCH TOWER DOES NOT WARRANT THAT THE DATA IS IDENTICAL TO WATCH TOWER’S PUBLICATIONS.
5. LIMITATION OF LIABILITY. Your exclusive remedy for Watch Tower’s breach of its limited warranty shall be replacement of any defective medium returned to Watch Tower within the warranty period. In no event will Watch Tower be liable for any lost profits or any damages, including direct, indirect, incidental, special, consequential, or any other type of damages, arising out of this Agreement or the use of the SOFTWARE even if Watch Tower has been advised of the possibility of such damages. Because some jurisdictions do not allow the exclusion or limitations of liability for consequential or incidental damages, the foregoing limitations may not apply to you.
6. TERM AND TERMINATION. This Agreement is effective until terminated. You may terminate it any time by returning the original medium containing the SOFTWARE to Watch Tower and certifying in writing that you have destroyed all copies you may have made on any storage system or other medium. If you breach any of the terms of this Agreement, then Watch Tower may terminate this Agreement and require you to return the original medium containing the SOFTWARE, and you then must certify in writing that you have not retained or transferred any copy of the SOFTWARE.
7. OTHER PROVISIONS. This Agreement shall be governed by and construed according to the laws of the State of New York, U.S.A., without regard to conflict of laws provisions. Any legal action relating to this Agreement shall be brought in a state or federal court having jurisdiction in the State of New York, U.S.A. Should any provision of this Agreement be held to be void, invalid, unenforceable, or illegal by a court, the validity or enforceability of the other provisions shall not be affected thereby. Failure of Watch Tower to enforce any provision of this Agreement shall not constitute or be construed as a waiver of such provision or the right to enforce such provision. This Agreement constitutes the entire agreement between you and Watch Tower concerning the Product.

Gevoelsmatig heeft Beepee dus wel een punt, wetsmatig gezien misschien niet.

Overigens heb ik die rommel gelijk weer van mijn computer gegooid  :)
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2011, 01:20:38 pm door Zwever »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #4512 Gepost op: mei 06, 2011, 01:19:24 pm »

quote:

Beepee schreef op 06 mei 2011 om 12:50:
[...]
Er wordt vooraf vermeld wie de doelgroep is.
Er wordt ook vermeld dat deze niet voor publiek of instellingen bedoeld zijn.
Dat is iets anders dan 'derden'. 'Publiek' lijkt me sowieso geen term die in het nederlands recht gehandhaafd wordt? Publiek slaat op een groep. Titaan. is geen groep en is ook geen instelling.
Medische brochures die worden uitgegeven door ziekenhuizen zijn bedoeld voor patiënten en mensen in hun omgeving die onder behandeling zijn van dat ziekenhuis. Dat neemt niet weg dat ieder die geïnteresseerd is in die aandoening de brochure mag lezen. Maar daarmee mag men het nog niet meteen kopiëren en verspreiden, of tonen in presentaties, of gebruiken als infomiddel binnen een niet-ziekenhuisgerelateerde zorginstelling.

quote:

Er word vermeld dat de gegevns vewijderd dienen te worden, wanneer de Pc aan derden wordt overgedragen.
Dat is een regel die Titaan. niet overtreden heeft.

quote:

Kennelijk wil men het zo interpreteren: wanneer iets niet naar de letter is verboden, is het toegestaan.
Da's toch altijd zo? Hooguit is het een morele kwestie. Maar dan kun je iemand niet van iets illegaals betichten.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #4513 Gepost op: mei 06, 2011, 02:37:40 pm »

quote:

Zwever schreef op 06 mei 2011 om 13:13:
De introductiebrief op de CD-ROM is helder, Titaan behoort inderdaad niet tot de doelgroep:

[...]

[...]

Overigens heb ik die rommel gelijk weer van mijn computer gegooid  :)

Bedankt voor het posten van de teksten die het WTG geformuleerd heeft. Zo kan er eindelijk met meer duidelijkheid gepraat worden.
Ik vermoed dat Beepee hier inderdaad niet van "illegaal" kan spreken.
Wellicht kan het gesprek eens verder gaan over juist handelen.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4514 Gepost op: mei 06, 2011, 05:02:21 pm »

quote:

Beepee schreef op 06 mei 2011 om 13:09:
Hij heeft de CD, dus kan hij dat zelf lezen.

Ik schreef:Nagenoeg alle lectuur is voor publiek fysiek te verkrijgen, dus is er niets geheims aan

Je draait in cirkeltjes rond.
Ik: Waarom mag het niet?
BP: Omdat het op de CD staat.
Ik: Maar alles is toch vrij beschikbaar, dus waarom staat het op de CD?
BP: Je kunt het zelf lezen op de CD.

Geef nu eens antwoord WAAROM we VRIJ beschikbare materialen NIET mogen inkijken? Anders dan: Het staat zo op de CD?

@Thorgem: beetje google-en op Wachttower Library Download, wellicht kom je dan wat Torrents tegen  O-)

Titaan.

• Bekijk profiel
« Reactie #4515 Gepost op: mei 07, 2011, 12:30:23 am »
Gebruiksrechtovereenkomst

De uitgever heeft een recht op de zaken die geregeld zijn in een tweezijdige overeenkomst. Dit recht wat gebaseerd is op die overeenkomst, strekt niet verder uit dan die overeenkomt zelve, waarbij alleen datgene wat in de overeenkomst staat betrekking heeft op de overeenkomst. Dit betreft de “Gebruiksrechtovereenkomst”. Citeer maar het artikel hieruit wat je meent dat door mij geschonden zou zijn.

Je hebt nog steeds helemaal NIETS geciteerd uit de Gebruiksrechtovereenkomst.
Citeer a.u.b.  
Wil je tenminste je beschuldiging baseren op de Gebruiksrechtovereenkomst.

quote:

Beepee schreef op 06 mei 2011 om 11:47:
Het gebruiksrecht is van toepassing op JG.
Integendeel, in de Gebruiksrechtovereenkomst staat :
 “De Watch Tower verleent je het recht om de SOFTWARE en DATA persoonlijk te gebruiken. Met inachtneming van de in DEZE overeenkomst uiteengezette beperkingen”.
Vervolgens worden er bepalingen genoemd betreffende het overdragen van data.  Betreffende het gebruik van de data is de enige bepaling dat het wtg me expliciet het recht verleent om het te gebruiken.  
Heb ik iets over het hoofd gezien: citeer dan de zogenoemde “uiteengezette beperkingen uit deze overeenkomst”.

quote:

Wanneer je op akkoord drukt, verklaar je dus je aan de voorwaarden te willen houden.
Ook hier weer, citeer a.u.b.  Een bewijs kan onmogelijk gebaseerd zijn op losse parafrases.
De noodzaak van citaat is een vrij elementair basisprincipe.
En bovendien blijkt dan ook menigmaal dat je met je parafrases ruimte voor jezelf aan het scheppen bent.   Je noemt bijvoorbeeld de losse term “de voorwaarden”. Die term komt in de introductiebrief nul keer voor ( want daar staan ook helemaal geen voorwaarden in). En in de gebruiksrechtovereenkomst staat die term wel een aantal keer maar in 100% van de gevallen is het bepalend gebruikt:  namelijk met een toevoeging waardoor alle eventuele twijfel uitgesloten wordt. Lees maar het letterlijke citaat waaraan je refereert: “ Door het installeren of anderszins gebruiken van dit Product, accepteer je de voorwaarden van deze overeenkomst.”

Dus zoals ik al noemde:  Je klaarblijkelijke aanname dat de introductiebrief zou vallen onder de wettelijke voorwaarden die zouden aantonen dat het bindend zou zijn voor mij, heb je nog niet bewezen. Ik herken zelfs geen poging daartoe.

Tot zover over de Gebruiksrechtovereenkomst.

Introductiebrief

Er was nu een citaat, althans slechts een citaat uit de introductiebrief.
Alvorens het citaat te bespreken ( want ik betwist dat het datgene zegt wat jij denkt dat het impliceert 1) is de noodzakelijke vraag of de inhoud van deze brief bindend is voor mij.
Want om je beschuldiging van illegaal gebruik hiermee te kunnen onderbouwen is het allereerst  verplicht dat je bewijst dat deze brief bindend zou zijn voor mij.

quote:

Beepee schreef:
Er wordt vooraf vermeld (…)
Er wordt ook vermeld dat (…)
Niets uit de introductiebrief kan als bewijs dienen voor je  beschuldiging zolang je niet aantoont dat deze brief bindend zou zijn voor mij.

quote:

Beepee schreef:
Wanneer men denkt de CD-Rom gewoon te mogen gebruiken, dan kan men dat toch (…) om een schriftelijke toestemming vragen? Dan is men zeker van legaal gebruik.
Zekerheid van legaal gebruik is er al, want ik heb schriftelijk toestemming van het wtg. Namelijk per contract waaraan het wtg zich gebonden heeft t.o.v. mij. Hierin staat, ik citeer :
““De Watch Tower verleent je het recht om de SOFTWARE en DATA persoonlijk te gebruiken. Met inachtneming van de in deze overeenkomst uiteengezette beperkingen (…)”

Evaluatie

Het onderwerp is jouw herhaalde beschuldiging dat ik illegaal/onwettig gebruik zou maken van de Watchtower Library CD.
Je bent vrij om op elk moment het onderwerp te wijzigen. Graag hoor ik dat dan ook expliciet als dat het geval zou zijn. Maar alvorens hiertoe over te kunnen gaan, dien je deze beschuldiging, of eerst te gaan bewijzen, of eerst terug te nemen.
Aangezien het bewijs voorlopig uitblijft stel ik voor dat je het terugtrekt.

quote:

Beepee schreef:
Dus wanneer iets niet exact naar de letter is verboden, is altijd toegestaan?
Het onderwerp was jouw beschuldiging dat ik iets niet volgens de wet zou hebben gedaan. Jij was dus zelf degene die kwam met wettelijk/onwettelijk ( legaal /illegaal).
Dus het enige dat we doen is het rechtvaardig toetsen aan de wet waarmee jij schermde ( zo je wilt, mij belaagde).  Nu mag je van mij zelf kiezen welke termen je voor het rechtvaardig hanteren van de wet wilt gebruiken ( desnoods noem je het letters, dat laat ik verder voor je eigen rekening), maar staan blijft dat je je beschuldiging voorlopig niet hebt bewezen .
Het bleek onterecht.

Terugkoppelend op je vraag,
Als je vraagt of iets wettelijk toegestaan is wat niet wettelijk verboden is, dan lijkt me het rechtvaardig antwoord: ja (edit: d.w.z. wat niet bij wet is geregeld wordt ook niet bij wet belemmerd).
Maar een nog juistere vraag met betrekking tot ons onderwerp zou zijn:
Wanneer een gebruik niet wettelijk verboden is, maar juist wettelijk toegestaan is ( contract), is dat gebruik dan illegaal?
Het rechtvaardig antwoord hierop is: nee.

Beepee, wil je je beschuldiging intrekken?

Noot 1) Veel valt hier aan toe te voegen. Maar communicatie op dat punt schort ik op tot het principieel aan de orde komt, of nadat onderhavige beschuldiging van tafel is.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2011, 10:00:03 am door Titaan. »

Trajecto

• Bekijk profiel
« Reactie #4516 Gepost op: mei 07, 2011, 08:37:09 pm »
Zou of Beepee of Titaan de tekst van de gebruikersovereenkomst willen posten? Vermoedelijk zal die qua bedoeling overeenkomen met de Engelstalige LICENCE AGREEMENT die Zwever postte. En ook ongeveer qua lengte.
Dat is dan dus een tekst van een lengte die hier gemakkelijk compleet in het forum geplaatst kan worden.

Er is hier nu wel genoeg gepraat zonder dat de tekst waarom het gaat voor eenieder te lezen is.

Gaarne voor een behoorlijke gang van zaken hier nu dus de tekst van de gebruikersovereenkomst van de (Nederlandse) versie die Titaan op zijn computer heeft hier integraal posten.
(Ik neem tenminste aan dat Titaan de Nederlandse versie heeft.)
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2011, 09:24:11 pm door Trajecto »

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #4517 Gepost op: mei 07, 2011, 10:39:25 pm »

quote:

Trajecto schreef op 07 mei 2011 om 20:37:
Gaarne voor een behoorlijke gang van zaken hier nu dus de tekst van de gebruikersovereenkomst van de (Nederlandse) versie die Titaan op zijn computer heeft hier integraal posten.
(Ik neem tenminste aan dat Titaan de Nederlandse versie heeft.)
Voor een "behoorlijke gang van zaken" moet Titaan nu op de proppen komen met stukken??
Ik denk dat Titaan behoorlijk helder is in zijn communicatie en er geen misverstand bestaat over wat hij als behoorlijke gang van zaken ziet.
Ik heb daar nog geen zinnig weerwoord tegen gehoord.

En wat willen wij dan bereiken met communicatie? Een 'onafhankelijk' oordeel??? Ik denk dat het niet zo interessant is wat wij als 'onafhankelijk' oordeel zullen hebben. Voor een behoorlijke gang van zaken is van belang dat "behoorlijk" met elkaar wordt omgegaan. Beepee is denk ik aan zet om te doen wat hoort.  Ik ben benieuwd.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2011, 10:42:07 pm door small brother »

Trajecto

• Bekijk profiel
« Reactie #4518 Gepost op: mei 08, 2011, 12:01:54 am »

quote:

small brother schreef op 07 mei 2011 om 22:39:
[...]

Voor een "behoorlijke gang van zaken" moet Titaan nu op de proppen komen met stukken??
Ik denk dat Titaan behoorlijk helder is in zijn communicatie en er geen misverstand bestaat over wat hij als behoorlijke gang van zaken ziet.
Ik heb daar nog geen zinnig weerwoord tegen gehoord.

En wat willen wij dan bereiken met communicatie? Een 'onafhankelijk' oordeel??? Ik denk dat het niet zo interessant is wat wij als 'onafhankelijk' oordeel zullen hebben. Voor een behoorlijke gang van zaken is van belang dat "behoorlijk" met elkaar wordt omgegaan. Beepee is denk ik aan zet om te doen wat hoort.  Ik ben benieuwd.

Niet met het citeren van een halve post mijn intenties verdraaien.
Ik startte mijn post met: "Zou of Beepee of Titaan de tekst van de gebruikersovereenkomst willen posten?"
Ik vroeg het dus feitelijk aan beiden en ik hoop dat nu de tekst eindelijk duidelijk hier komt te staan.

Voor een gesprek wat in duidelijke banen verloopt lijkt het me op zijn minst handig als de tekst hier gewoon te lezen is. Ik bedoelde dus met "behoorlijke gang van zaken": een duidelijke gesprek over iets wat ook nagelezen kan worden door degenen die de CD niet hebben. Beepee en Titaan hebben hem, dus het leek me handig als één van hen bereid zou zijn om de tekst te plaatsen. En inderdaad men moet bereid zijn behoorlijk met elkaar om te gaan.
Eerder heb ik al geprobeerd de zaken in duidelijker banen te krijgen door er op te wijzen dat er een legale en een morele kant is.
En nu wordt ik dan weer aangevallen. Vervelend hoor!
Maar goed, mijn excuses als ik iemand hier tekort doe. Ik probeer slechts het gesprek helder en overzichtelijk te krijgen.

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #4519 Gepost op: mei 08, 2011, 09:09:10 am »

quote:

Trajecto schreef op 08 mei 2011 om 00:01:
[...]

Niet met het citeren van een halve post mijn intenties verdraaien.
Ik startte mijn post met: "Zou of Beepee of Titaan de tekst van de gebruikersovereenkomst willen posten?"
Ik haakte niet in op je vermeende intenties, maar op je concrete verzoek om publicatie van hetgeen op Titaan zijn computer staat. Ik twijfel niet aan je goede intenties, en heb zelf zeker niet de intentie om intenties van anderen te verdraaien. Excuses, als het anders is opgevat.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4520 Gepost op: mei 08, 2011, 07:33:16 pm »

quote:

Titaan. schreef op 07 mei 2011 om 00:30:
Integendeel, in de Gebruiksrechtovereenkomst staat :
 “De Watch Tower verleent je het recht om de SOFTWARE en DATA persoonlijk te gebruiken. Met inachtneming van de in DEZE overeenkomst uiteengezette beperkingen”.
Vervolgens worden er bepalingen genoemd betreffende het overdragen van data.  Betreffende het gebruik van de data is de enige bepaling dat het wtg me expliciet het recht verleent om het te gebruiken.  
Heb ik iets over het hoofd gezien: citeer dan de zogenoemde “uiteengezette beperkingen uit deze overeenkomst”.
’Jij leest dus wat je wilt lezen.

Je negeert m.i. dus dat de cd voor JG bedoeld is en niet door derden of instellingen gebruikt mag worden.

Tenslotte dit: Deze cd, bedoeld dus voor jg is een stuk gereedschap speciaal gemaakt voor studie doeleinden. Zoals alle gereedschap is dat alleen nuttig voor degenen die dat vakkundig kunnen gebruiken.

Alleen voor de NWV is hij niet nodig, deze staat in 31 talen op het internet. Daardoor is het mogelijk voor jg  om met anderstaligen de bijbel te bestuderen. Men kan de simultane stof in de eigen taal bestuderen. Men is daardoor niet meer afhankelijk van vertalingen van derden, die allemaal een andere manier van vertalen hebben.

Het bezit van je Cd-rom doet mij denken aan een kennis die een universeelmeter kocht  en vervolgens aan mij vroeg, hoe hij moest meten. Hij dacht kennelijk dat  de benodigde kennis automatisch bij de meter werd meegeleverd. Zelfs voor JG is de Cd-rom een hele kluif.

Het probleem  of  jij  wel of niet gerechtigd ben om deze Cd-rom te gebruiken is eigenlijk heel simpel. Vraag  een schriftelijke toestemming aan. Het adres kan je in de tekst van de  CD vinden.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4521 Gepost op: mei 08, 2011, 07:35:53 pm »

quote:

Zwever schreef op 06 mei 2011 om 17:02:Geef nu eens antwoord WAAROM we VRIJ beschikbare materialen NIET mogen inkijken? Anders dan: Het staat zo op de CD?
Nog een keer dan.

Er staat: deze Cd-rom is bedoeld voor JG. Niet voor derden of instellngen.
Het is een stuk gereedschap voor JG.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4522 Gepost op: mei 08, 2011, 07:39:49 pm »

quote:

Trajecto schreef op 06 mei 2011 om 14:37:Bedankt voor het posten van de teksten die het WTG geformuleerd heeft. Zo kan er eindelijk met meer duidelijkheid gepraat worden.
Wanneer je  dus iets gebruikt wat niet voor jou is bestemd en je gebruikt het toch, wat is het dan.

Je koopt windows 7  of word 2011 met daarop de tekst alleen bedoeld voor nieuwe PC's. Je instaleert hem op je oude PC, is dat wèl legaal dan?

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4523 Gepost op: mei 08, 2011, 07:50:03 pm »

quote:

elle schreef op 06 mei 2011 om 13:19:Dat is iets anders dan 'derden'. 'Publiek' lijkt me sowieso geen term die in het nederlands recht gehandhaafd wordt? Publiek slaat op een groep. Titaan. is geen groep en is ook geen instelling.
Da's toch altijd zo? Hooguit is het een morele kwestie. Maar dan kun je iemand niet van iets illegaals betichten.
Ik ben van mening dat de uitgever, die het Copyright bezit,  bepaalt  en mag bepalen wie het gebruiksrecht heeft en wie niet.

Zoals al enkele malen naar voren gebracht staat het hem vrij om toestemming te vragen. Dan is in  ieder geval duidelijk of hij wel of niet illegaal bezig is. De uitgever heeft het laatste woord.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4524 Gepost op: mei 08, 2011, 07:55:03 pm »

quote:

Zwever schreef op 06 mei 2011 om 13:13:

De gebruikersovereenkomst is dus een overeenkomst van het wtg met JG.

De introdictie brief laat daar geen twijfel over.

Wanneer een instelling deze zou instaleren en het is bekend, dan krijgen ze  m.i. een brief met het verzoek om deze te wissen en de cd terug te sturen.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4525 Gepost op: mei 08, 2011, 07:58:38 pm »

quote:

Titaan. schreef op 07 mei 2011 om 00:30:Beepee, wil je je beschuldiging intrekken?
Met alle plezier. Doe mij dan een plezier en geef aan, dat je officieel, schriftelijk, toestemming gekregen hebt. Dàn heb je het gelijk aan jouw kant.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4526 Gepost op: mei 08, 2011, 08:12:16 pm »
Verschillende keren heb ik getracht  een Bijbels item aan te dragen. Helaas vindt men dat kennelijk minder belangrijk, dan het  gebruiksrecht van de cd-rom.

Wanneer je in Jezus voetstappen wilt treden,:"1 PETRUS 2:21b  U een model nalatend opdat GIJ nauwkeurig in zijn voetstappen zoudt treden", lijkt mij het hebben van  lange tenen niet erg handig.

Je zou dan ook eens naar Jezus voorbeeld en raad kunnen kijken.

Mt 5:
38 GIJ hebt gehoord dat er werd gezegd: ’Oog om oog en tand om tand.’
39 Ik zeg U echter: Biedt geen weerstand aan degene die goddeloos is; maar slaat iemand u op uw rechterwang, keer hem dan ook de andere toe.

Op de rechter wang slaan was in Jezus tijd een grove belediging, vergelijkbaar met de handschoen slaan in de middeleeuwen.

46 Want als GIJ liefhebt die U liefhebben, wat voor beloning hebt GIJ dan?
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2011, 08:12:57 pm door Beepee »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4527 Gepost op: mei 08, 2011, 08:32:32 pm »

quote:

Beepee schreef op 08 mei 2011 om 20:12:
Verschillende keren heb ik getracht  een Bijbels item aan te dragen. Helaas vindt men dat kennelijk minder belangrijk, dan het  gebruiksrecht van de cd-rom.

Wanneer je in Jezus voetstappen wilt treden,:"1 PETRUS 2:21b  U een model nalatend opdat GIJ nauwkeurig in zijn voetstappen zoudt treden", lijkt mij het hebben van  lange tenen niet erg handig.

Mt 5:
38 GIJ hebt gehoord dat er werd gezegd: ’Oog om oog en tand om tand.’
39 Ik zeg U echter: Biedt geen weerstand aan degene die goddeloos is; maar slaat iemand u op uw rechterwang, keer hem dan ook de andere toe.

Op de rechter wang slaan was in Jezus tijd een grove belediging, vergelijkbaar met de handschoen slaan in de middeleeuwen.

46 Want als GIJ liefhebt die U liefhebben, wat voor beloning hebt GIJ dan?

Ho, wacht even.
volgens mij was het zo dat iemand niet zijnde Beepee met stukken van het WTG iets aantoonde en dat beepee over het bezit van die cdrom begon te babbelen.
Degene die steeds de zijwegen maakt is derhalve Beepee.
En dat wordt nu weer aan andere verweten?

Snap ik dit nog 8)7
Mail me maar als je wat wilt weten

Paul2

• Bekijk profiel
« Reactie #4528 Gepost op: mei 08, 2011, 08:53:24 pm »
Praten over een bijbels onderwerp? Graag!

Maar sinds enige tijd loopt er een ijsbeer (geen persoon maar een vervelende kwestie) door de huiskamer te slenteren, en die moet toch eerst even uitgeleide gedaan worden.
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2011, 09:04:24 pm door Paul2 »
maar misschien zit ik er wel naast

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4529 Gepost op: mei 08, 2011, 08:53:55 pm »

quote:

Beepee schreef op 08 mei 2011 om 19:35:
[...]
 Nog een keer dan.

Er staat: deze Cd-rom is bedoeld voor JG. Niet voor derden of instellngen.
Het is een stuk gereedschap voor JG.
Welk onderdeel van 'WAAROM staat dat op de CD' was jou niet duidelijk, Beepee?

Trajecto

• Bekijk profiel
« Reactie #4530 Gepost op: mei 08, 2011, 09:26:31 pm »

quote:

Beepee schreef op 08 mei 2011 om 19:39:

quote:

Trajecto:Bedankt voor het posten van de teksten die het WTG geformuleerd heeft. Zo kan er eindelijk met meer duidelijkheid gepraat worden.
Wanneer je  dus iets gebruikt wat niet voor jou is bestemd en je gebruikt het toch, wat is het dan.
Je stelt dit te algemeen zonder de details en daarom is er geen ander antwoord op te geven, anders dan dat er dan iets niet in orde is.

quote:

Je koopt windows 7  of word 2011 met daarop de tekst alleen bedoeld voor nieuwe PC's. Je instaleert hem op je oude PC, is dat wèl legaal dan?

Dat vraagt ook verdere bestudering maar in eerste instantie zal degene die het aan jou verkoopt fout zijn en buiten zijn boekje gaan. Het zal gaan om versies die bedoeld zijn om tezamen met een nieuwe PC te verkopen. En als de handelaar ze toch los verkoopt zal hij een overeenkomst die hij met Microsoft heeft schenden.

Maar nou liever geen afleidingsmanoeuvres en gewoon de zaak waarover het hier gaat.

Waar de dingen hier op het moment vastlopen is echter dat er geen bereidheid is om de tekst van de gebruiksovereenkomst hier te plaatsen.
Mijn bedankje aan Zwever dat hierboven nog in citaat te zien is, was omdat hij de tekst van de Amerikaanse uitgave plaatste. Ik had het idee dat dat wel voldoende zou zijn, maar dat is het toch eigenlijk niet. We moeten gewoon de tekst van de Nederlandse versie hebben.
Daaruit blijkt dan of jij Titaan ervan kunt beschuldigen illegaal bezig te zijn. Blijkt dat dat niet kan dan dien jij je verontschuldigingen aan te bieden aangezien je hem inmiddels al van illegaal bezig zijn had beschuldigd.
Dat lijkt me een simpele zaak.
Dat je niet bereid lijkt de tekst te posten (of -- als alternatief -- om je beschuldiging terug te trekken) is niet best. Als hier geen verandering in komt diskwalificeer je jezelf in mijn ogen als serieuze forummer.

Het terugnemen van een beschuldiging van illegaal bezig zijn zegt overigens niets erover wat je vindt van het gebruiken door iemand van een CD die (mogelijkerwijze) niettemin door de makers vervaardigd werd met de intentie dat hij alleen binnen  de club zou gaan gebruikt worden en die daar met enige zinnen over spraken.
"Illegaal" bezig zijn is echter iets wat je iemand niet zomaar moet toedichten buiten de daarvoor gangbare definitie om -- doe je het toch dan dien je je daarvoor naderhand te verontschuldigen, wil je behoorlijk handelen.
Zo liggen de dingen nou eenmaal.

Even wat meer in het algemeen:

De hele problematiek hier heeft ook een parallel in de andere lijnen van gesprek: Je gebruikt vaak verkeerde/ongebruikelijke benamingen voor de dingen en weigert meestal om maar iets eraan te doen wanneer we je er op wijzen. Of eigenlijk weiger je meestal niet eens echt, maar je gaat simpelweg door op oude voet en trekt je niets aan van wat een ander zegt!!
Dingen die mogelijkerwijs laakbaar zijn zijn daarom nog niet steeds illegaal.
Juiste terminologie gebruiken! Het is belangrijk.
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2011, 11:17:40 pm door Trajecto »

Titaan.

• Bekijk profiel
« Reactie #4531 Gepost op: mei 09, 2011, 12:19:11 am »
We lijken in een afrondende fase terecht te komen.

Gebruiksrechtovereenkomst

De uitgever heeft een recht op de zaken die geregeld zijn in een tweezijdige overeenkomst. Dit recht wat gebaseerd is op die overeenkomst, strekt niet verder uit dan die overeenkomt zelve, waarbij alleen datgene wat in de overeenkomst staat betrekking heeft op de overeenkomst. Dit betreft de “Gebruiksrechtovereenkomst”. Citeer maar het artikel hieruit wat je meent dat door mij geschonden zou zijn.

quote:

Beepee schreef:
De gebruikersovereenkomst is dus een overeenkomst van het wtg met JG.
De introductie brief laat daar geen twijfel over.
Driewerf nee:
a-   De Gebruiksrechtovereenkomst is een overeenkomst tussen het wtg en degene die het installeerde en daarmee het voor akkoord accepteerde, dat is in dit geval ikzelf.  Dit staat ook nadrukkelijk in de eerste regel van deze overeenkomst die ik met het wtg gesloten heb:
 “Dit is een overeenkomst tussen jou en de Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania („Watch Tower”) betreffende het materiaal behorend bij deze overeenkomst.”
b-   Elke overeenkomst of contract bepaalt ZELF wie de partijen zijn. Volstrekt onmogelijk, zowel juridisch als principieel, dat een tekst buiten het contract restrictief zou kunnen zijn voor wie de wettelijke contractpartijen zijn van een contract. Dat moet altijd in het contract zelf staan, en dat STAAT ook in dit contract:
“Dit is een overeenkomst tussen jou en de Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania („Watch Tower”) betreffende het materiaal behorend bij deze overeenkomst.”
c-   ( en dan wil je ook nog die restrictie opleggen met een introductiebrief waarvan je sowieso niet gepoogd hebt aan te tonen dat het bindend zou zijn voor mij, maar daarover meer in de volgende paragraaf)

Je hebt nog steeds helemaal NIETS geciteerd uit de Gebruiksrechtovereenkomst.
Ook in je laatste reeks van bijdrages bleef een citaat uit de Gebruiksrechtovereenkomst achterwege.
Vandaar de voorlopige conclusie op dit gedeelte:

Deel -Conclusie 1
-   Je doet geen poging om je beschuldiging te bewijzen via de gebruiksrechtovereenkomst. Dus met de Gebruiksrechtovereenkomst heb je je beschuldiging niet bewezen.

Tot zover over de Gebruiksrechtovereenkomst.

Introductiebrief

Er was nu een citaat, althans slechts een citaat uit de introductiebrief.
Alvorens het citaat te bespreken ( want ik betwist dat het datgene zegt wat jij denkt dat het impliceert) is de noodzakelijke vraag of de inhoud van deze brief bindend is voor mij.
Want om je beschuldiging van illegaal gebruik hiermee te kunnen onderbouwen is het allereerst verplicht dat je bewijst dat deze brief bindend zou zijn voor mij.

quote:

Beepee schreef:
Je negeert m.i. dus dat de cd voor JG bedoeld is en niet door derden of instellingen gebruikt mag worden.
Negeren is het verkeerde woord: Ik neem het exact voor wat het is: een niet bindend stukje proza.  Bespreking hiervan is in het kader van je beschuldiging irrelevant zolang niet is aangetoond dat het bindend is voor mij.

Ook in je laatste reeks van bijdrages deed je geen poging om te bewijzen dat de introductiebrief bindend zou zijn voor mij
Vandaar de voorlopige conclusie op dit gedeelte:

Deel -Conclusie 2
-   Je doet geen poging om te bewijzen dat de introductiebrief bindend zou zijn voor mij. Dus met de Introductiebrief heb je je beschuldiging niet bewezen.

Tot zover over de Introductiebrief.

Andere gronden,  zoals Copyright-wet
Copyright-wet gaat niet over het gebruik.  Is dus niet van toepassing om als bewijs voor je beschuldiging te kunnen dienen.

quote:

Beepee schreef:
Ik ben van mening dat de uitgever, die het Copyright bezit, bepaalt en mag bepalen wie het gebruiksrecht heeft en wie niet.
Je mening is irrelevant, ook als zij niet absurd zou wezen. Want je hebt dit te bewijzen met de wetsartikelen zelf.
Welke wetsartikel van de copyright-wet heb ik geschonden?
Of in welke wetsartikel van de copyright-wet staat dat “die het Copyright bezit, bepaalt en mag bepalen wie het gebruiksrecht heeft en wie niet”?
Citeer dit a.u.b [ het gebruik van citaat lijk je consequent te weigeren, en je blijft jezelf bedienen van losse parafrases, waarvan in dit geval het niet eens een parafrase is maar een verzinsel]
Citaat is een elementair basisprincipe in het recht ( en niet alleen daar).
( citaten kun je desgewenst halen uit de Auteurswet )

Aangezien je nog niet eens aanstalten hebt gemaakt tot een serieus aandragen van bewijs op basis van  de Copyright-wet, is de  voorlopige conclusie op dit gedeelte:

Deel -Conclusie 3
-   Je draagt geen bewijs aan betreffende de Copyright-wet.  Dus hiermee heb je je beschuldiging niet bewezen.

Tot zover over de Copyright-wet.

Ditjes en datjes

quote:

Beepee schreef:
Zoals al enkele malen naar voren gebracht staat het hem vrij om toestemming te vragen. Dan is in ieder geval duidelijk of hij wel of niet illegaal bezig is. De uitgever heeft het laatste woord.
Of de uitgever het nu leuk vindt of niet, of hij er onderuit zou willen of het zou erkennen, dit doet allemaal niet ter zake.  Want zekerheid van legaal gebruik is er al, want ik heb schriftelijk toestemming van het wtg. Namelijk per contract waaraan het wtg zich gebonden heeft t.o.v. mij. Hierin staat, ik citeer :
“De Watch Tower verleent je het recht om de SOFTWARE en DATA persoonlijk te gebruiken. Met inachtneming van de in deze overeenkomst uiteengezette beperkingen (…)”

Breken met dit contract op welke manier dan ook zou contractbreuk zijn.  Als je meent dat de uitgever het laatste woord heeft mag je dat bewijzen.  
Bovendien waarom zou ik aan iemand een brief moeten schrijven als jij ergens onzeker over bent.
 ( Ik weet niet zeker over jij wel in je huis mag wonen, schrijf jij even aan je huurbaas een brief? dan weet je het zeker.)

quote:

Beepee schreef:
Tenslotte dit: Deze cd, (…)  is een stuk gereedschap speciaal gemaakt voor studie doeleinden. Zoals alle gereedschap is dat alleen nuttig voor degenen die dat vakkundig kunnen gebruiken.

Alleen voor de NWV is hij niet nodig, deze staat in 31 talen op het internet. Daardoor is het mogelijk voor jg om met anderstaligen de bijbel te bestuderen. Men kan de simultane stof in de eigen taal bestuderen. Men is daardoor niet meer afhankelijk van vertalingen van derden, die allemaal een andere manier van vertalen hebben.

Het bezit van je Cd-rom doet mij denken aan een kennis die een universeelmeter kocht en vervolgens aan mij vroeg, hoe hij moest meten. Hij dacht kennelijk dat de benodigde kennis automatisch bij de meter werd meegeleverd. Zelfs voor JG is de Cd-rom een hele kluif.
Ik neem kennis van je mening hierover. En stel vast dat die met betrekking tot ons onderwerp (bewijs voor je beschuldiging) geen toegevoegde waarde heeft.

quote:

Beepee schreef:
Verschillende keren heb ik getracht een Bijbels item aan te dragen. Helaas vindt men dat kennelijk minder belangrijk, dan het gebruiksrecht van de cd-rom.

Nee,  ik vind bijbelse onderwerpen veel belangrijker. Voor mij had je dus je beschuldiging niet hoeven te doen, en voor mij had je je beschuldiging niet zolang hoeven vol te houden.
Ook verlang ik geen antwoord op het openstaande puntje dat je mij een kwaad motief toeschreef ( zondag 01 mei 2011 14:28), dit komt voor wat mij betreft alleen weer opnieuw aan de orde als je het aan de orde maakt door zoiets te gaan doen.
We kunnen prima het bijbelse onderwerp oppakken wat in jouw ogen heel belangrijk was aangaande het vieren van verjaardagen. De laatste stand van zaken staat vermeld in de bijdrage op zondag 01 mei 2011 20:40 ( en hierop had je nog niet gereageerd)

quote:

Beepee schreef:

Mt 5:
38 GIJ hebt gehoord dat er werd gezegd: ’Oog om oog en tand om tand.’
39 Ik zeg U echter: Biedt geen weerstand aan degene die goddeloos is; maar slaat iemand u op uw rechterwang, keer hem dan ook de andere toe.

Hoe bedoel je dit? Bedoel je dat als ik je beschuldiging zou opvatten als een grove belediging dat ik je dan de andere wang moet toekeren?
Het gaat me helemaal niet om een belediging. Tegenover een belediging moet staan een excuus. Of je die wil geven of niet is iets wat je voor jezelf moet uitmaken, maar ik eis of verlang dat niet.
Ik verwacht bij een ernstige beschuldiging slechts bewijs of terugtrekking. [ op het verdere verschijnsel dat de belager de belaagde deze bijbeltekst (matt5) voor houdt, laat ik me niet uit]

Tot zover over de zijtakken.

Voorlopige eindconclusie
Op basis van deelconclusie 1 ( over Gebruiksrechtovereenkomst),
en op basis van deelconclusie 2 ( Over de introductiebrief),
en op basis van deelconclusie 3 ( over Copyright Wet),
is de voorlopige eindconclusie dat je je beschuldiging van illegaal gebruik niet hebt bewezen.

Einde in zicht of ver weg ?

quote:

quote:

Titaan schreef:
 Beepee, wil je je beschuldiging intrekken?
Beepee schreef
Met alle plezier. Doe mij dan een plezier en geef aan, dat je officieel, schriftelijk, toestemming gekregen hebt. Dàn heb je het gelijk aan jouw kant.

-   Moet ik de intrekking zien als onvoorwaardelijk of voorwaardelijk ? (“Doe mij dan”).
-   Hoe moet ik je intrekking inschatten , wanneer je in de praktijk ( luttele minuten daarvoor) met verve  je beschuldiging verdedigt c.q. volhoudt?
-   Hoe moet ik je intrekking inschatten , wanneer je in de zin daarna suggereert dat als ik iets niet doe dat ik dan klaarblijkelijk niet het gelijk aan mijn kant heb. Waarmee je dus je beschuldiging nog steeds publiekelijk gestand houdt.

Een intrekking zou inhouden dat je de beschuldiging intrekt. (zonder voorwaarden, zonder dat je tegelijkertijd je beschuldiging rustig publiekelijk volhoudt)
Wil je duidelijkheid scheppen hoe een en ander opgevat moet worden? Zodat we hopelijk dit in goede orde definitief kunnen afsluiten.

P.s.
Ik had al aangegeven dat ik officieel, schriftelijk, toestemming gekregen heb. En ik citeerde daarbij de Gebruiksrechtovereenkomst omdat dat een schriftelijke contract is tussen mij en het wtg waarbij het wtg mij nadrukkelijk toestemming[recht] geeft tot gebruik.
Zelfs al zou het wtg dat willen, dan kunnen ze daar nu niet meer onderuit omdat zij zich via dit contract aan mij gebonden hebben:
“De Watch Tower verleent je het recht om de SOFTWARE en DATA persoonlijk te gebruiken. Met inachtneming van de in deze overeenkomst uiteengezette beperkingen (…)”
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2011, 08:24:15 am door Titaan. »

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4532 Gepost op: mei 09, 2011, 09:34:36 pm »

quote:

Titaan. schreef op 09 mei 2011 om 00:19:De uitgever heeft een recht op de zaken die geregeld zijn in een tweezijdige overeenkomst.
Degene die het copyright heeft, bepaalt de voorwaarden, je gaat dar mee akkoord of niet.

Je interpreteert de complete voorwaarden op jo\uw manier, zoals jou het beste uitkomt.

De enige manier om duidelijkheid te verkrijgen is toestemming te vragen aan het bijkantoot in Emmen en kennelijk wil je dat niet, je ziet de bui m.i. al hangen.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4533 Gepost op: mei 09, 2011, 09:53:38 pm »

quote:

Trajecto schreef op 08 mei 2011 om 21:26:Je stelt dit te algemeen zonder de details en daarom is er geen ander antwoord op te geven, anders dan dat er dan iets niet in orde is.
Ik stel zoals het is.

quote:

Dat vraagt ook verdere bestudering maar in eerste instantie zal degene die het aan jou verkoopt fout zijn en buiten zijn boekje gaan. Het zal gaan om versies die bedoeld zijn om tezamen met een nieuwe PC te verkopen. En als de handelaar ze toch los verkoopt zal hij een overeenkomst die hij met Microsoft heeft schenden.
Klopt,  maar de gebruiker schendt deze ook. Wanneer dat bekend is, dan gaat het scherm op zwart. Iemand die door een handelaar is benadeeld, krijgt geen toestemming om het te gebruiken. Dit is geen afleidingsmanoeuvre, maar gewoon de praktijk.

quote:

Waar de dingen hier op het moment vastlopen is echter dat er geen bereidheid is om de tekst van de gebruiksovereenkomst hier te plaatsen.
Punt is, dat Titaan die heeft en hij leest die, zoals hij die wil lezen.

Om duidelijkheid te scheppen  of hij deze software legaal gebruikt of mag gebruiken kan hij  om schriftelijk toestemming vragen. Het is de uitgever die dat beslist. Het is een simpele zaak. Gezien de voorwaarden, zal dat vermoedelijk geweigerd. Ik denk dat hij dat ook wel weet.  Maar vragen staat vrij, wie weet.

Er is geen verschil  in de taalversie. Ik lees heel duidelijk dat de library niet voor derden of voor instellingen is, maar voor jg, zij mogen deze voor persoonlijk gebruik op hun pc hebben.

Titaan meent dat HIJ toestemming heeft op basis van deze voorwaarden. Door dit te verifiëren  bij het Bijkantoor, kan hij zekerheid verkrijgen.

Ik weeg mijn woorden op een goudschaaltje, maar desalniettemin word mijn waarschuwing(en) meestal in het negatieve getrokken. Jammer. Maar dat geeft wel inzicht in hoe iemand denkt.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4534 Gepost op: mei 09, 2011, 09:55:44 pm »

quote:

Zwever schreef op 08 mei 2011 om 20:53:Welk onderdeel van 'WAAROM staat dat op de CD' was jou niet duidelijk, Beepee?
Voor mioj is het zeker, dat de cd niet vopor derden of voor instellingen gebruikt mag worden. Jg krijgen toestemming deze op hun pc te instaleren.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #4535 Gepost op: mei 09, 2011, 11:20:14 pm »

quote:

Beepee schreef op 09 mei 2011 om 21:53:
Wanneer dat bekend is, dan gaat het scherm op zwart.
Zolang een ieder die de WTG cd bezit jouw bericht nog kan lezen is het scherm nog niet op zwart dus is het rechtmatig om de cd te gebruiken tot het tegendeel bewezen is, waarvan akte!
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4536 Gepost op: mei 09, 2011, 11:41:07 pm »

quote:

Ik weeg mijn woorden op een goudschaaltje, maar desalniettemin word mijn waarschuwing(en) meestal in het negatieve getrokken. Jammer. Maar dat geeft wel inzicht in hoe iemand denkt.

En ziedaar wederom een oordeel geveld door Beepee.

Per saldo hebben we hier:
-Ik zelf  als overtreder van de tien geboden
-een andere user als illegale gebruiker van een openbare WTG bron
-meerdere mensen die beticht zijn van het niet kunnen lezen
-zo goed als op één na alle users zonder inzicht in het Woord van God
-een club mensen die alles van Beepee nu ineens in het negatieve trekken (in ieder geval zijn waarschuwingen negeren zelfs als bewezen is dat die waarschuwing gebaseerd is op onzinnigheden).

Gaat er mogelijk ook een lampje branden bij Beepee dat het heel goed zo zou kunnen zijn dat het probleem niet bij de ander ontstaat maar is ontstaan bij Beepee?

Titaan.

• Bekijk profiel
« Reactie #4537 Gepost op: mei 10, 2011, 12:58:42 am »
Deel conclusie 1    (betreft Gebruiksrechtovereenkomst)
De gronden voor deze deelconclusie heb je niet verder betwist of ontkracht:
dus deze deelconclusie is nog steeds van kracht, namelijk:
- Je deed en doet geen poging om je beschuldiging te bewijzen via de gebruiksrechtovereenkomst. Dus met de Gebruiksrechtovereenkomst heb je je beschuldiging niet bewezen.

Deel conclusie 2    (betreft introductiebrief)
- Je deed en doet geen poging om te bewijzen dat de introductiebrief bindend zou zijn voor mij. Dus met de Introductiebrief heb je je beschuldiging niet bewezen.

Copyright-wet

quote:

Beepee schreef op maandag 09 mei 2011 21:34
Degene die het copyright heeft, bepaalt de voorwaarden,  (…)
Het is de uitgever die dat beslist. Het is een simpele zaak.
Onderbouwing ontbreekt volledig.
Bovendien exact deze niet-onderbouwde stelling had je reeds genoemd en toen ben je ook al gewezen op het feit dat je deze niet onderbouwt.
Waarom onderbouw je het nog steeds niet?

Ik noemde je gisteren al:
je hebt dit te bewijzen met de wetsartikelen zelf
Welk wetsartikel van de copyright-wet heb ik geschonden?
En in welk wetsartikel van de copyright-wet staat dat “die het Copyright bezit, bepaalt en mag bepalen wie het gebruiksrecht heeft en wie niet”????
Citeer dit a.u.b [ het gebruik van citaat lijk je consequent te weigeren, en je blijft jezelf bedienen van losse parafrases, waarvan in dit geval het niet eens een parafrase is maar een verzinsel]
Citaat is een elementair basisprincipe in het recht ( en niet alleen daar).
( citaten kun je desgewenst halen uit de Auteurswet )

Deel conclusie 3    (betreft Copyright-wet )
- Je droeg en draagt geen bewijs aan betreffende de Copyright-wet. Dus hiermee heb je je beschuldiging niet bewezen.

Zijtak

quote:

Beepee schreef op maandag 09 mei 2011 21:34
Zoals al enkele malen naar voren gebracht staat het hem vrij om toestemming te vragen. Dan is in ieder geval duidelijk of hij wel of niet illegaal bezig is.
(…)
Titaan meent dat HIJ toestemming heeft op basis van deze voorwaarden. Door dit te verifiëren bij het Bijkantoor, kan hij zekerheid verkrijgen.
 Ik neem kennis van je tip. En stel vast dat die met betrekking tot ons onderwerp (als bewijs voor je beschuldiging) geen toegevoegde waarde heeft want het bewijst je beschuldiging niet.

Voorlopige eindconclusie

Op basis van deelconclusie 1 ( over de Gebruiksrechtovereenkomst),
en op basis van deelconclusie 2 ( over de introductiebrief),
en op basis van deelconclusie 3 ( over de Copyright Wet),
is de voorlopige eindconclusie dat je
 je beschuldiging van illegaal gebruik niet hebt bewezen.

« Laatst bewerkt op: mei 10, 2011, 12:59:25 am door Titaan. »

Trajecto

• Bekijk profiel
« Reactie #4538 Gepost op: mei 10, 2011, 04:17:30 pm »

quote:

quote:

Beepee:
Trajecto:Je stelt dit te algemeen zonder de details en daarom is er geen ander antwoord op te geven, anders dan dat er dan iets niet in orde is.
Ik stel zoals het is.

Neen, je stelde niets  vast maar stelde een vraag (al stond het vraagteken er niet).
En het is te vaag; gaat het om iets tastbaars of om iets abstracts als tekst, etc...
Kortom je vraag was te vaag en dan kan ik niet veel meer zeggen dan dat er wel iets niet in orde zal zijn.

quote:

quote:

Trajecto:
Klopt,  maar de gebruiker schendt deze ook. Wanneer dat bekend is, dan gaat het scherm op zwart. Iemand die door een handelaar is benadeeld, krijgt geen toestemming om het te gebruiken. Dit is geen afleidingsmanoeuvre, maar gewoon de praktijk.

Praktijk van een ander en toch ook andersoortig geval en dus een afleidingsmanoeuvre. Ik heb inderdaad weleens zoiets gehoord, maar dat betrof volgens mij illegaal gekopieerde Windows-besturingssystemen en niet versies die voor kopen samen met een PC bedoeld zijn maar die toch los verkocht worden. Het was een plan van Microsoft, maar of het ook inderdaad ingevoerd is en hoe dan weet ik niet. Zo gemakkelijk is dat niet.
Laten we hier niet gaan uitweiden over wat Microsoft onderneemt om gebruik van gekopieerde Windows-versies of het inzetten van een originele Windowsversie ergens waar de licentie niet voor bedoeld is te beteugelen.

quote:

quote:

Trajecto:
Punt is, dat Titaan die heeft en hij leest die, zoals hij die wil lezen.

Om duidelijkheid te scheppen  of hij deze software legaal gebruikt of mag gebruiken kan hij  om schriftelijk toestemming vragen. Het is de uitgever die dat beslist. Het is een simpele zaak. Gezien de voorwaarden, zal dat vermoedelijk geweigerd. Ik denk dat hij dat ook wel weet.  Maar vragen staat vrij, wie weet.

Er is geen verschil  in de taalversie. Ik lees heel duidelijk dat de library niet voor derden of voor instellingen is, maar voor jg, zij mogen deze voor persoonlijk gebruik op hun pc hebben.

Titaan meent dat HIJ toestemming heeft op basis van deze voorwaarden. Door dit te verifiëren  bij het Bijkantoor, kan hij zekerheid verkrijgen.

Het is verre van coöperatief dat je steeds maar niet de tekst post, al wordt erom gevraagd.
Maar goed laat ik het dan maar houden op de Amerikaanse tekst die Zwever gepost heeft.
Volgens mij kan men alleen uit de introductiebrief halen dat de CD alleen voor WTG-leden bedoeld is.
Maar het lijkt me uiterst twijfelachtig dat men daarmee iets kan als er in de LICENSE AGREEMENT geen rechtsgeldige passages voorkomen die die bedoeling omzetten in een geheel waaraan uitgever en gebruiker gebonden zijn. En zulke passages zijn niet vindbaar volgens mij.
Voorts vermoed ik, dat voor iemand die de CD heeft het alleen legaal van belang is wat er in de LICENSE AGREEMENT staat; niet intenties en beleid wat in een begeleidende brief staat.

Dus ik vrees toch dat er niet van "illegaal" kan worden gesproken wanneer iemand niet handelt naar de intenties die de uitgever had, blijkend uit de introductiebrief. Bindend is volgens mij gewoon de gebruikersovereenkomst en daar staat niet in dat je lid moet zijn van het WTG.
(Dat het wellicht niet netjes is om geen oog voor de bedoelingen van de uitgever te hebben is wat anders, maar jij wilt het houden op de beschuldiging van "illegaal", dus dan moet je dát aantonen en je doet het niet.)
En dat is nou waar het steeds om gaat. En het ligt hier nu al twee weken als een onoverkomelijke hobbel hier in dit topic. Jij hebt Titaan van illegaal handelen beschuldigd en je maakt het niet hard.

Ik ben geen jurist en ik kan me vergissen maar ik zou in dit geval Titaan niet van illegaal handelen beschuldigen, ik zou dat pas doen als ik erg zeker ervan was welke wet hij dan overtreedt.  

Dus: bewijzen dat Titaan illegaal bezig is of het terugnemen en dan kunnen we verder praten over de morele kanten.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2011, 06:39:56 pm door Trajecto »

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4539 Gepost op: mei 10, 2011, 04:26:17 pm »

quote:

Trajecto schreef op 10 mei 2011 om 16:17:
[...]
Maar goed laat ik het dan maar houden op de Amerikaanse tekst die Zwever gepost heeft.
Volgens mij kan men alleen uit de introductiebrief halen dat de CD alleen voor WTG-leden bedoeld is.
Maar het lijkt me uiterst twijfelachtig dat men daarmee iets kan als er in de LICENSE AGREEMENT geen rechtsgeldige passages voorkomen die die bedoeling omzetten in een geheel waaraan uitgever en gebruiker gebonden zijn. En zulke passages zijn niet vindbaar volgens mij.
Voorts vermoed ik, dat voor iemand die de CD heeft het alleen legaal van belang is wat er in de LICENSE AGREEMENT staat; niet intenties en beleid wat in een begeleidende brief staat.

Dus ik vrees toch dat er niet van "illegaal" kan worden gesproken wanneer iemand niet handelt naar de intenties die de uitgever had, blijkend uit de introductiebrief. Bindend is volgens mij gewoon de gebruikersovereenkomst en daar staat niet in dat je lid moet zijn van het WTG.
(Dat het wellicht niet netjes is om geen oog voor de bedoelingen van de uitgever te hebben is wat anders, maar jij wilt het houden op de beschuldiging van "illegaal", dus dan moet je dát aantonen en je doet het niet.)
En dat is nou waar het steeds om gaat. En het ligt hier nu al twee weken als een onoverkomelijke hobbel hier in dit topic. Jij hebt Titaan van illegaal handelen beschuldigd en je maakt het niet hard.

Ik ben geen jurist en ik kan me vergissen maar ik zou in dit geval Titaan niet van illegaal handelen beschuldigen, ik zou dat pas doen als ik erg zeker ervan was welke wet hij dan overtreedt.  

Dus: bewijzen dat Titaan illegaal bezig is of het terugnemen en dan kunnen we verder praten over de morele kanten.
Alleen zal op de Nederlandse markt slechts een Nederlandse licentieovereenkomst rechtsgeldig zijn, en niet eentje uit de States....  :+

NB: ik heb niet de indruk dat Beepee zich druk maakt over vraagstukken m.b.t. het intrekken van onterechte beweringen... Ik wacht ook nog steeds geduldig op rectificaties... (en eigenlijk doe ik dat al lang niet meer....  

don't feed the.... ;) )
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Trajecto

• Bekijk profiel
« Reactie #4540 Gepost op: mei 10, 2011, 05:58:49 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 10 mei 2011 om 16:26:
[...]

Alleen zal op de Nederlandse markt slechts een Nederlandse licentieovereenkomst rechtsgeldig zijn, en niet eentje uit de States....  :+

Tja, dat is ook nog weer zo wat. Hoe dat zit weet ik ook niet, maar dat zullen we hier maar niet helemaal gaan uitdiepen. ;)

quote:

NB: ik heb niet de indruk dat Beepee zich druk maakt over vraagstukken m.b.t. het intrekken van onterechte beweringen... Ik wacht ook nog steeds geduldig op rectificaties... (en eigenlijk doe ik dat al lang niet meer....  

don't feed the.... ;) )

Ja, dat is echt een probleem. Het maakt een normaal gesprek onmogelijk. Als je iets hebt gezegd en het blijkt toch anders te zijn, dan moet je de zaken rechtzetten.

Op de Watchtowersite wordt vanalles besproken, ook Apologizing -- A Key to Making Peace
In het Nederlandse gedeelte kan ik het niet vinden.

Maar hoe dan ook: Misschien iets voor je om toch maar eens te lezen, Beepee.

Het is echt vreemd dat elk misverstand of ongenoegen maar naar de ander toegeschoven wordt.
"Jezus werd ook niet vriendelijk ontvangen, tenslotte...!!"(?)
Zo kun je dus steeds alles aan de ander toeschrijven.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4541 Gepost op: mei 10, 2011, 08:39:26 pm »

quote:

Trajecto schreef op 10 mei 2011 om 17:58:
[...]

Tja, dat is ook nog weer zo wat. Hoe dat zit weet ik ook niet, maar dat zullen we hier maar niet helemaal gaan uitdiepen. ;)

[...]

Ja, dat is echt een probleem. Het maakt een normaal gesprek onmogelijk. Als je iets hebt gezegd en het blijkt toch anders te zijn, dan moet je de zaken rechtzetten.

Op de Watchtowersite wordt vanalles besproken, ook Apologizing -- A Key to Making Peace
In het Nederlandse gedeelte kan ik het niet vinden.

Maar hoe dan ook: Misschien iets voor je om toch maar eens te lezen, Beepee.

Het is echt vreemd dat elk misverstand of ongenoegen maar naar de ander toegeschoven wordt.
"Jezus werd ook niet vriendelijk ontvangen, tenslotte...!!"(?)
Zo kun je dus steeds alles aan de ander toeschrijven.
Op zich heb ik geen enkel probleem om mijn excuses te maken.

Maar wat is er nu werkelijk aan de hand?
Ik maak hem er op attent, dat hij de cd  m.i. niet mag gebruiken. Deze is niet voor hem bedoeld.

Ik ga er van uit, dat wanneer iemand beweert een christen te zijn, hij nooit bewust  regels zal overtreden en zeer zeker geen lange tenen zal hebben.

Ik heb overduidelijk aangegeven, dat hij het wel of niet mogen gebruyiken kan verifieëren bij het bijukantoor. Zij zijn degenen die dat bepalen. Daarmee is voor mij de zaak afgehandeld. Of hij zich wel of niet aan wat voor regels maar ook wil houden, is zijn zaak en zijn verantwoording. Wanneer ik iemand met een kappotte lamp zie rijden, zal ik ook trachtten hem daarop te attenderen. Voor mij is dat hetzelfde, ik heb er geen belang bij.

De reactie van de persoon daarop laat zien wie hij is.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4542 Gepost op: mei 10, 2011, 08:46:14 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 10 mei 2011 om 16:26:Alleen zal op de Nederlandse markt slechts een Nederlandse licentieovereenkomst rechtsgeldig zijn, en niet eentje uit de States....
Bekijk dit dan eens? Uit wereld zonder copyrights

Wat zou er gebeuren als copyright morgen van de een op de andere dag zou verdwijnen? Het huidige copyrightmodel stelt de grote partijen in staat te investeren in creativiteit, talent en ontwikkeling. Als iedereen deze illegaal kan verkrijgen, hoe kan je er dan nog winst mee maken? Investeren lijkt dan zinloos te worden. De vraag is echter of we niet al zover zijn. De digitalisering zorgt er in ieder geval voor dat een groot gedeelte van de industrie zich nauwelijks nog kan wapenen tegen piraterij.

Is er eigenlijk nog wel sprake van een illegale activiteit als iedereen het doet?

Als ieder vrachtwagen te hard rijd, ga je toch gewoon de toegestane snelheid verhogen? Maar helpt dat dan?

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4543 Gepost op: mei 10, 2011, 08:48:22 pm »

quote:

Trajecto schreef op 10 mei 2011 om 16:17:Dus: bewijzen dat Titaan illegaal bezig is of het terugnemen en dan kunnen we verder praten over de morele kanten.
Heel simpel. Toon mij  de schriftelijke toestemming, dan bewijs je mijn ongelijk.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2011, 08:49:32 pm door Beepee »

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4544 Gepost op: mei 10, 2011, 08:50:24 pm »

quote:

Beepee schreef op 10 mei 2011 om 20:39:
[...]
Dat heb ik gemerkt.... Al wordt je er tig keer op gewezen dat je een ander fout (vals...) citeert om maar je eigen verhaal te kunnen afsteken (met een "het gaat me niet om jou, maar om mijn boodschap"...), dan NOG...

Ik wacht nog steeds op een "sorry dat ik je verkeerd citeerde, Hendrik"....   :+

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4545 Gepost op: mei 10, 2011, 08:52:13 pm »

quote:

Beepee schreef op 10 mei 2011 om 20:46:
[...]
Bekijk dit dan eens? Uit wereld zonder copyrights

Wat zou er gebeuren als copyright morgen van de een op de andere dag zou verdwijnen? Het huidige copyrightmodel stelt de grote partijen in staat te investeren in creativiteit, talent en ontwikkeling. Als iedereen deze illegaal kan verkrijgen, hoe kan je er dan nog winst mee maken? Investeren lijkt dan zinloos te worden. De vraag is echter of we niet al zover zijn. De digitalisering zorgt er in ieder geval voor dat een groot gedeelte van de industrie zich nauwelijks nog kan wapenen tegen piraterij.

Is er eigenlijk nog wel sprake van een illegale activiteit als iedereen het doet?

Als ieder vrachtwagen te hard rijd, ga je toch gewoon de toegestane snelheid verhogen? Maar helpt dat dan?
(WTG of andere) software: licentieovereenkomst

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4546 Gepost op: mei 10, 2011, 09:11:13 pm »

quote:

Beepee schreef op 10 mei 2011 om 20:48:
[...]

Heel simpel. Toon mij  de schriftelijke toestemming, dan bewijs je mijn ongelijk.

Wederom de wereld op zijn kop.
JIJ beweert iets over iemand, je beschuldigt iemand zonder gronden en die persoon moet JOUW ongelijk gaan bewijzen?

Trajecto

• Bekijk profiel
« Reactie #4547 Gepost op: mei 10, 2011, 09:51:31 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 10 mei 2011 om 21:11:

quote:

Beepee schreef op 10 mei 2011 om 20:48:

quote:

Trajecto:

Wederom de wereld op zijn kop.
JIJ beweert iets over iemand, je beschuldigt iemand zonder gronden en die persoon moet JOUW ongelijk gaan bewijzen?
Gekker zelfs nog, want het was een reactie op wat ik postte.

@ Beepee
Ik riep je op om je beschuldiging te bewijzen of hem terug te nemen zodat we verder kunnen en de morele kanten van de zaak gaan doornemen.
Jij reageert dan met met: "Heel simpel. Toon mij  de schriftelijke toestemming, dan bewijs je mijn ongelijk."
Dit slaat als een tang op een varken.

Jij denkt zeker: Trajecto moet maar gaan bewijzen dat de beschuldiging die ik uit naar Titaan en die ik niet kan en ook niet wil bewijzen niet van toepassing is. (??)
Dat is jouw redenatie? Kom nou toch...! Moet ik soms naar Emmen schrijven en vragen of ze Titaan toestemming geven of dat hij die automatisch al heeft?
Wat is dit voor onzin?

Wat moet ik met zo'n reactie als de jouwe? Een antwoord is het in geen geval.
Lees je post eigenlijk wel? En, geef je je ook rekenschap ervan wie het was die het programma geïnstalleerd had, of hoe zit dat?
Ik was het niet die de CD heeft en het programma geïnstalleerd heeft.

Titaan.

• Bekijk profiel
« Reactie #4548 Gepost op: mei 10, 2011, 10:53:24 pm »

quote:

De gronden voor de deelconclusies zijn ook in je laatste bijdragen niet ontkracht of aangevochten. Waardoor de klaarblijkelijke eindconclusie nog steeds van kracht is,
namelijk dat je je beschuldiging van illegaal gebruik niet hebt bewezen.
Je bent hierop vermaant.
Je volhardt in je loze beschuldiging.

quote:

(…)   is voor mij de zaak afgehandeld
Het zij zo.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2011, 10:56:44 pm door Titaan. »

Trajecto

• Bekijk profiel
« Reactie #4549 Gepost op: mei 11, 2011, 01:16:06 am »

quote:

Maar wat is er nu werkelijk aan de hand?
Ik maak hem er op attent, dat hij de cd  m.i. niet mag gebruiken. Deze is niet voor hem bedoeld.

Ik ga er van uit, dat wanneer iemand beweert een christen te zijn, hij nooit bewust  regels zal overtreden en zeer zeker geen lange tenen zal hebben.

Ik heb overduidelijk aangegeven, dat hij het wel of niet mogen gebruyiken kan verifieëren bij het bijukantoor. Zij zijn degenen die dat bepalen. Daarmee is voor mij de zaak afgehandeld. Of hij zich wel of niet aan wat voor regels maar ook wil houden, is zijn zaak en zijn verantwoording. Wanneer ik iemand met een kappotte lamp zie rijden, zal ik ook trachtten hem daarop te attenderen. Voor mij is dat hetzelfde, ik heb er geen belang bij.

De reactie van de persoon daarop laat zien wie hij is.
Je zegt nu: "Ik maak hem er op attent, dat hij de cd  m.i. niet mag gebruiken. Deze is niet voor hem bedoeld."
Als je dat direct zo gezegd had was er geen probleem geweest, maar je hebt het woord "illegaal" gebruikt en dat moet je met bewijs onderbouwen en daarmee blijf je in gebreke.
Je zegt: "Op zich heb ik geen enkel probleem om mijn excuses te maken."
Dat zeg je maar je verontschuldigt je niet voor het woord "illegaal".

Op zich vind ik het een slecht idee wanneer iemand de bedoelingen van de uitgever naast zich neerlegt, maar mijn wens tot juist en oprecht handelen houdt óók in dat ik het noodzakelijk vind om als op een bepaald handelen het woord "illegaal" wordt geplakt dat teruggenomen wordt wanneer het niet hard te maken is en er vermoedelijk gezegd zal moeten worden dat het handelen niet netjes is maar niet illegaal.
In het licht van wat ik nu zei schiet je tekort omdat je het niet over je lippen kunt krijgen -- tegen iemand waarvan je op zich nog steeds vindt dat hij niet juist handelt -- te zeggen dat je terminologie hebt gebruikt die je nu terug neemt.
Zoiets moet een mens wel kunnen doen soms, vind ik.

Je zegt: "Ik ga er van uit, dat wanneer iemand beweert een christen te zijn, hij nooit bewust regels zal overtreden en zeer zeker geen lange tenen zal hebben."
Ik begin er moeite mee te hebben dat je dat niet voor jezelf vindt gelden. Je moffelt het weg dat je het woord "illegaal" gebruikte en ontwijkt de regel dat als je de beschuldiging hebt gedaan en die niet kunt (of wilt) bewijzen je je dient te verontschuldigen. En dit onafhankelijk ervan of je vindt dat de ander juist handelt. En de ander hoeft dat dan niet eerst toestemming te gaan halen in Emmen voor het gebruik van de CD.
Dat toestemming vragen vind ik best een goed idee maar aan het jouw verontschuldigingen aanbieden mag je niet de eis verbinden dat dat eerst gebeurt.

Je zegt: "Ik heb overduidelijk aangegeven, dat hij het wel of niet mogen gebruiken kan verifiëren bij het bijkantoor. Zij zijn degenen die dat bepalen. Daarmee is voor mij de zaak afgehandeld."
Uit het laatste lees ik dus eigenlijk ook, dat je sowieso niet bereid bent excuses aan te bieden. De zaak is immers afgehandeld voor jou. Als het zó is, dan heeft je opmerking dat je op zich geen enkel probleem hebt met excuses aan te bieden dus geen werkelijke inhoud.