quote:
Dat waren mensen van de oude natuur, ons treft geen oordeel, omdat we in Jezus Christus zijn en wie in Jezus Christus zijn, zondigt niet.
Als we zondigen, dan staan we de oude natuur in ons toe. Maar in geloof vlucht je daaruit weer naar Jezus en ben je in Hem geen zondaar.
1 Johannes 1: 5-10
"5 En dit is de verkondiging die wij van Hem hebben gehoord en u kond doen:
God is licht, en
duisternis is er bij hem helemaal niet!
6 Als wij zeggen
dat wij gemeenschap met hem hebben
en in de duisternis wandelen,
dan liegen we en bedrijven we onwaarheid;7 als we in het licht wandelen
zoals hij in het licht verkeert,
dan is er gemeenschap tussen ons beiden
en reinigt het bloed van zijn zoon Jezus ons van alle zonde;
8 als we zeggen dat we geen zonde hebben,
misleiden we onszelf en
woont er geen waarheid in ons;9 als we onze zonden belijden:
hij is getrouw en rechtvaardig
om onze zonden te vergevenen ons te reinigen van alle ongerechtigheid;10 als we zeggen dat we nooit zondigen,
maken we hem tot leugenaar
en woont zijn woord niet in ons.
Daarom zeg ik ook dat ik zelf geen zondaar ben als ik in Jezus ben en dat is mijn identiteit. Ik identificeer me niet met de kinderen van de duivel, mijn oude natuur. Toch laat ik me soms weer terugvallen in mijn oude natuur, maar dat maakt mij in persoon niet een zondaar, want Jezus stierf voor mij en helpt mij in mijn levensheiliging. Als het goed is worden die terugvallen dan minder en minder. Jezus beloofde immers ons te reinigen van alle ongerechtigheid, zoals we hierboven vet gedrukt lezen.1 Johannes 2:1-2
"Mijn kinderen, dit schrijf ik u
opdat ge niet zondigt;
en áls iemand zondigt,
dan hebben we een voorspraak bij de Vader:
Jezus Christus, de rechtvaardige;
2 zelf is hij de verzoening van onze zonden,
niet van de onze alleen
maar ook van de hele wereld."
Hier spreekt mijn Hulp als ik terugval en zondig. Hij is de gene die mij vergeeft en mij weer reinigen zal.1 Johannes 3: 4
"4 ieder die de zonde doet
doet ook of er geen Wet is,
ja, de zonde is de wet-loosheid.
5 Ge weet dat hij is verschenen
om de zonde weg te nemen,
en in hem is geen zonde.
6 Ieder die blijft in hem zondigt niet;ieder die zondigt heeft hem niet gezien
en hem niet leren kennen.
7 Kinderen, laat niemend u misleiden:
wie de gerechtigheid doet is een gerechte,
zoals hij de gerechte is.
8 Wie de zonde doet is uit de duivel,
want van het begin af zondigt de duivel;
daartoe is de Zoon van God verschenen:
om de werken van de duivel te ontbinden.
9 Ieder die uit God geboren is
doet geen zonde,
omdat hij zijn zaaigoed blijft:
hij kán niet zondigen,
omdat hij uit God geboren is.10
Hierin zijn ze verschenen,-
de kinderen van God
en de kinderen des duivels:
ieder die geen gerechtigheid doet
is niet uit God,
evenmin wie niet liefheeft
zijn broeder-of-zuster.
11 Omdat dit de verkondiging is die ge gehoord hebt sinds het begin:
dat we elkaar zouden liefhebben,-
12 niet zoals Kaïn uit den boze was en zijn broer afslachtte;
en dankzij wát slachtte hij hem af?-
omdat zijn werken boos waren
en die van zijn broeder rechtvaardig."
bron: Naardense Bijbel.
Hier lees ik mijn identiteit, dat als ik me zelf een zondaar noem, dat ik daarmee zeg een kind van de duivel te zijn, maar we zijn in Jezus, dus zijn we geen zondaars (op die terugvallen na, wanneer we even buiten Hem zijn).quote:
Dus als iemand de praxis van het homo zijn uitvoert en hulp zoekt dan is dat heilig?
Dan was ik niet duidelijk genoeg, want zo bedoelde ik het niet. De praxis van het homo zijn uitvoeren is niet Gods bedoeling en niet heilig. Hulp zoeken is een heilig ding. Levensheiliging is dus om de hulp te krijgen van God om heilig te kunnen leven.
1 Johannes 1: 9
"9 als we onze zonden belijden:
hij is getrouw en rechtvaardig
om onze zonden te vergeven
en ons te reinigen van alle ongerechtigheid;"
quote:
Man en vrouw schiep Hij hen staat ergens in een oud boek geschreven....
Precies.
quote:
Je zegt hiermee indirect dat het samenleven van gelijk geslacht niet kan omdat het niet kan. Wees dan ook gewoon helder daar in. Deksels horen volgens jou redenatie niet op elkaar maar de deksel hoort bij het potje.
Helder, jij keurt een homoseksuele relatie derhalve af. Nu nog iets van gronden voor dat afkeuren?
Dat waren de gronden van het punt wat ik maak: dat het samen geen suikerpotje is, omdat het twee deksels zijn. Ik treed liever niet in details, omdat ik niet graag omschrijf hoe dat in seksuele omgang dan zou gaan. Ik geloof dat iedereen zo wel snapt wat ik bedoel

Verder nog iets: ik zei ook dat twee deksels gerust bij elkaar in de kast mogen staan en uit de kast mogen worden gehaald. Van mij part maak je er een mooie miniatuurgong van

Daarmee zeg ik te erkennen dat homoseksueel geaarde mensen op elkaar aangetrokken zijn en ook best met elkaar kunnen leven in hun leven, maar hun punt zal blijken te zijn, dat ze geen suikerpotje met een deksel zijn. Je kunt twee deksels op elkaar doen en er suiker tussen stoppen. Daarmee bedoel ik dat ze best kinderen kunnen gaan adopteren of gaan huwen met een seksuele gemeenschap daarin, maar het zal toch als eindresultaat hebben dat het nooit het zelfde zal zijn, als dat het in een heteroseksueel huwelijk zou zijn. Het is beter om dat in te zien en te erkennen.
Ik zeg daarom dat ze dat ook niet moeten doen. Zet ze maar naast elkaar. Laat ze als hechte vrienden door het leven gaan in het bewustzijn dat dit nu eenmaal het geval is en dat God ze daarvoor de kracht heeft gegeven om er heilig mee om te gaan.