quote:
Zou heel goed kunnen.
quote:
-----
[/quote]
-1. Je hebt aangetoond dat ik wat "slordig" ben geweest in mijn woordgebruik, bezien dat je elk woord van mij afweegt.
Nee, ik weeg je woorden niet anders als dan ik die van wie dan ook weeg. Eerder al heb ik ergens iets aangegeven over de wijze van tekstgebruik waarin we verschillend zijn maar het letterlijk lezen waar jij je steeds op beroept als "zo hoort het voor mij" blijk je zelf dus ook niet consequent te doen zo lijkt het.
quote:
-2. Ik heb ook nergens aangegeven dat de kennis van de Schrift mij geheel eigen is, wellicht was dat jou eigen idee over mij, maar dat heb ik nergens aangegeven. Het Woord van GOD is puur een hobby van mij. Ik heb aangegeven dat ik de Schrift letterlijk neem. Dus als ik een idee ergens over heb en de Schrift zou anders tonen, dan pas ik mijn visie aan. omdat de Schrift leidend is.
Fijn omheen gedraaid. Zou je dan nu antwoord kunnen geven op de vraag wat er mis is met schriftuitleg zoals in de HC gebeurt? Je roept namelijk steeds hetzelfde: "de letterlijke tekst toepassen".
Ik wil je daarin wijzen op een scala aan wetten in het OT zoals bv te vinden zijn in Levitucus.
Mag ik aannemen dat als je die benadering van jou doortrekt jij ook op grond van het OT besneden bent en onbesneden uit je omgeving weert? (Gen.17:14)
Of dat jij geen onreine dieren aanraakt? Honden, varkens etc?
En dat je levitucus 15:18 e.v. ook toepast?
En natuurlijk ga je, als je een wrat hebt gehad, naar de priester om dat te tonen?
Snap je de onhoudbaarheid van de insteek die je kiest?
Het is een benadering die m.i. geen recht doet aan de Schrift.
Je hebt mij overigens nergens zien schrijven dat je niet moet bidden bij ziekte. Je moet waar mogelijk in contact staan met God. Maar sluit dat hulpverlening uit?
Ik meen van niet.
quote:
Je gedraagt je anders wel zo, is mijn mening.
Meningen zouden gebaseerd moeten worden op de feiten.
quote:
Je hebt mijn "slordige" woordgebruik aangetoond, meer niet. Dus al je vooroordelen zijn in deze geheel ongegrond.
Ik weet niet of je het zelf door hebt broeder, maar je valt mij steeds af op het feit dat ik de Schrift woordelijk en letterlijk wil toepassen in vertrouwen naar de HEER. Dat betekent niet dat ik zeg de gehele Schrift ken. Maar als iemand mij middels de Schrift kan aantonen hoe iets zit dan neem ik dat direct aan.
Grappige is dat ik daar iets over aandraag maar dat ik als antwoord krijg "ik lees alleen de Schrift" (gechargeerd). Je accepteert dus wel Schriftuitleg maar toch ook weer niet want het lijkt alsof alleen je eigen inzichten belangrijk zijn omdat jij die persoonlijk uit de Schrift hebt gehaald.
quote:
[...]
Je zal toch echt met voorbeelden moeten komen Riemer als je antwoorden wilt, want ik zie je vragen niet.
Wellicht komt dit doordat ik op mijn werk ook nooit ga puzzelen wat mensen nu bedoelen of willen in hun correspondentie aan mij. Wie niet helder communiceert krijgt geen helder antwoord. Onbewust pas ik het hier ook toe denk ik.
Eerder het idee dat je "onbewust" om de vragen heendraait. Als er tijd van leven is zal ik ze even op een rijtje voor je zetten.
quote:
[...]
Helaas, daarvoor ontbreekt mij de tijd. Als het belangrijk voor je is, dan zul je vast wel weten welke vragen er volgens jou open staan. Je gedraagt je alsof je de school meester in de klas. Dat doe je maar fijn bij je patiënten Riemer maar niet bij mij. Wat verbeeld jij je wel niet?
Ik verbeeld me niets, ik heb je vragen gesteld waar ik de antwoorden tot op heden niet van heb gezien.
Kennelijk prikkelt mijn reactie je op een negatieve manier. Dat is niet de bedoeling, ik heb alleen gevraagd om de antwoorden en jij negeert dat steeds.
quote:
Wanneer de discussie normaal verloop[t zonder excessen dan is het vreemd dat iemand om een slotje op het topic vraagt, met als reden die jij aangeeft Riemer. De reactie van de moderator in deze was dan ook zeer accuraat.
Zo te zien is het maar goed dat iemand als jij niet in het harde bedrijfsleven behoeft te werken
Wederom draai je er omheen. Jij beweert namelijk dat ik
smeek om een slotje. Dat is een vertekening van datgene wat ik heb gevraagd.
quote:
[...]
Het verschil zit hem in de manier van communiceren:
Mijn beeld van jou (niet om je af te branden) is inderdaad dat je in werkzaam bent in de softe sector, alle tijd hebt om meerdere kranten te lezen, al je correspondentie woordelijk uitpluist enz. Daar waar ik de hoeveelheid dagelijkse e-mails alleen maar kan scannen, alleen maar reageer op duidelijke en heldere communicatie, nooit ga puzzelen wat en of iemand bedoeld of van mij wil. Daarvoor heb ik doorgaans niet de tijd.
Nou, dan moet je dat beeld maar eens aanpassen.
Ik werk rond de 12 uren per dag, ben daarnaast actief in het vrijwilligerswerk, ben ondernemer van beroep en betrokken als leidinggevende bij een aantal bedrijven in de zorg. Ik weet niet wat jij de softe sector noemt, de meeste medewerkers hier lachen mensen uit die die term hanteren op ons werk. Het is namelijk niet bepaald soft om 's nachts naar mensen in een psychose te moeten, om mensen met zelfmoordneigingen te moeten begeleiden of om naast ouders te staan die hun kind hebben verloren om zo maar wat voorbeelden te noemen.
quote:
Wat tussen ons zit is het verschil tussen de sociale softe sector en de harde zakenwereld.
Nee hoor, ik denk dat er een heel ander verschil is en dat is dat niemand iets mag zeggen van je uitspraak "ik neem de bijbel letterlijk".
Prima, dan zwijg ik wel.
quote:
Helaas Riemer, als mijn secretaresses zou iemand als jij ook niet door de proeftijd komen. Dus als je er belang bij hebt om antwoorden te krijgen, dan verzoek ik je vriendelijk om deze vragen helder te communiceren.
Daar had ik al een antwoord op gegeven.
quote:
Uiteindelijk lijk jij de belanghebbende, niet ik.
Natuurlijk niet. Het voegt geen enkele drup toe aan mijn levensvreugde als jij antwoorden zou geven. Schat jezelf daarin niet te hoog in
Zoals gezegd: als er tijd van leven is zal ik de vragen voor je op een rijtje zetten omdat je zelf de moeite niet wenst te nemen om dat te doen. Per saldo staat er ook
"En als iemand je dwingt één mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. "