Auteur Topic: Bidden en preken over Israël  (gelezen 105576 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Bidden en preken over Israël
« Reactie #550 Gepost op: december 10, 2012, 05:48:55 pm »

quote:

learsi schreef op 10 december 2012 om 17:44:
[...]

Je begrijpt hopelijk wel gaitema, dat de "palestijnse christenen" de leugens als hierboven, WEL mogen verkondigen van de "palestijnen".
Want als je een land dat niet van jou is en inpikt als islamiet, maar van de Joden op gebod van JHWH, onze G'd van Israël, dan moet je niet vreemd opkijken wanneer je niets meer hebt als de ware landbezitters terugkomen en het terecht terugeisen.

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #551 Gepost op: december 10, 2012, 07:28:30 pm »

quote:

learsi schreef op 10 december 2012 om 17:48:

quote:

[...]

Je begrijpt hopelijk wel gaitema, dat de "palestijnse christenen" de leugens als hierboven, WEL mogen verkondigen van de "palestijnen".
Want als je een land dat niet van jou is en inpikt als islamiet, maar van de Joden op gebod van JHWH, onze G'd van Israël, dan moet je niet vreemd opkijken wanneer je niets meer hebt als de ware landbezitters terugkomen en het terecht terugeisen.

Hmmm, je houdt een gesprek met jezelf...
Zou het niet ook eens wat zijn om met meer aandacht naar verschillende kanten te gaan kijken en niet elk ander geluid dan wat je hier verdedigt onmiddellijk weg te stoten en van je te gooien? Richt de blik eens niet alleen op een visie die je kennelijk nu geheel hebt vastgetimmerd in je gedachten en die alles wat daar misschien niet helemaal mee klopt direct wegketst nadat je de label leugen erop geplakt hebt.
Laat het oordelen eens even los en kijk dan eens rond.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #552 Gepost op: december 10, 2012, 07:50:45 pm »

quote:

[...]

Dat zijn geen leugens, dat zijn feiten. Je schiet echt compleet door.
Ze worden getrijterd door joden en hen is grond afgenomen. Hen is door joden onrecht aangedaan. Logisch, want de joden leven nog in de duisternis en moeten zelf nog aangeraakt worden met Gods licht. Ze kennen Jezus nog niet en daarom hebben ze ook de eerste christenen te Jeruzalem vervolgd. Daarom deed Saulus daar ook aan mee, aan het vervolgen van Jezus. Daarom ondervond Paulus in zijn leven veel vervolging door de joden. Daarom hitsten veel joden mensen op om Paulus te vervolgen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #553 Gepost op: december 10, 2012, 07:53:56 pm »
Wist je trouwens dat er ook joden zijn die messiaanse joden vervolgen? Ergens is een messiaanse synagoge belaagd met stenen door joden, voor enkele jaren terug.
Verbeeld je maar niets, de joden hebben net zo'n grote afkeer van christenen als moslims, in veel gevallen. Niet alle joden zien dat zo, maar een deel toch wel.

Ik heb het zelfs op christenhyves van enkel joden meegekregen. Ze beweren dat het christendom en de Islam in hun ogen even erg is. Ze geloven zelfs dat het christendom en de Islam in de eindtijd hen zal gaan vervolgen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #554 Gepost op: december 10, 2012, 07:57:57 pm »

quote:

Adinomis schreef op 10 december 2012 om 17:34:
Misschien is het beter om op te houden met een zog. wedloop om aan te tonen wie er het meest treitert. We kunnen ons beter tot de feiten uit Gods Woord bepalen. God heeft het land aan Israël beloofd.
Eretz Israël
 Het is vanzelfsprekend dat mensen die de bijbel niet kennen, zoals de meeste Palestijnen (oftewel de verzameling Arabieren uit Egypte en Irak) dit niet kunnen aanvaarden.
Er is verbreiding van het evangelie nodig, ook in die gesloten landen.
En er is gebed nodig. Natuurlijk zullen we ze niet allemaal bereiken. In Gods Woord is geprofeteerd dat deze volken Israël zullen trachten te vernietigen.
Maar God wil ook uit die volken mensen behouden.

We zingen het in de kerk "hen tellen als in Israël ingelijfd" en dan gaat het om Rahab, Babel, Filistea, Tyrus en Nubië. Psalm 87.
Uiteraard moet het Licht daar komen, zodat joden en palestijnen Jezus zullen leren kennen. Dan pas zal het vrede zijn. Het zal van twee kanten moeten komen. Dat heel het land Israël zal toe behoren, dat ligt volledig in Gods handen. Hij doet het zoals Hij het wil.
« Laatst bewerkt op: december 10, 2012, 07:58:43 pm door gaitema »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #555 Gepost op: december 11, 2012, 04:59:48 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 december 2012 om 19:50:[/b
Dat zijn geen leugens, dat zijn feiten. Je schiet echt compleet door.
Ze worden getrijterd door joden en hen is grond afgenomen. Hen is door joden onrecht aangedaan.

Hoe kan je iemand nu grond afnemen gaitema, wat niet eens rechtmatig van die persoon is?

Stel ik heb een huis met grond dat van jou is. Een onverlaat verjaagt jou met geweld uit dat huis en ik trek illegaal in jouw huis met mijn gezin.
Van wie is dan het huis? Van jou of van mij?

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #556 Gepost op: december 11, 2012, 05:01:54 pm »

quote:

Trajecto schreef op 10 december 2012 om 19:28:
[...]

Hmmm, je houdt een gesprek met jezelf...
Zou het niet ook eens wat zijn om met meer aandacht naar verschillende kanten te gaan kijken en niet elk ander geluid dan wat je hier verdedigt onmiddellijk weg te stoten en van je te gooien? Richt de blik eens niet alleen op een visie die je kennelijk nu geheel hebt vastgetimmerd in je gedachten en die alles wat daar misschien niet helemaal mee klopt direct wegketst nadat je de label leugen erop geplakt hebt.
Laat het oordelen eens even los en kijk dan eens rond.
Nee hoor, ook ik heb ooit die reuze fout gemaakt door me te laten misleiden door de leugen propaganda van de "palestijnen". Maar juist door de feiten te bekijken en de Schrift leidend te laten zijn, heb ik de waarheid ontdekt.  ;)

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #557 Gepost op: december 11, 2012, 05:05:20 pm »

quote:

gaitema schreef op 10 december 2012 om 19:53:
Wist je trouwens dat er ook joden zijn die messiaanse joden vervolgen? Ergens is een messiaanse synagoge belaagd met stenen door joden, voor enkele jaren terug.
Verbeeld je maar niets, de joden hebben net zo'n grote afkeer van christenen als moslims, in veel gevallen. Niet alle joden zien dat zo, maar een deel toch wel.

Ik heb het zelfs op christenhyves van enkel joden meegekregen. Ze beweren dat het christendom en de Islam in hun ogen even erg is. Ze geloven zelfs dat het christendom en de Islam in de eindtijd hen zal gaan vervolgen.

Inderdaad zijn er overal extremisten, helaas.
Maar zet de treiterdaden van een Joodse extremist naast die van een islamitische (extremist=terrorist) en je bent uitgepraat. Want dan wordt het treiteren vs moedwillig kinderen op scholen met bommen opblazen.............

Aan de vruchten herkent men de boom !

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #558 Gepost op: december 16, 2012, 12:41:41 pm »
Zie

http://janvanbarneveld.nl...men-na-de-arabische-lente

http://janvanbarneveld.nl...12-3-een-rol-voor-turkije

En voor wie deel 1 nog niet gelezen heeft:
http://janvanbarneveld.nl...012-1-de-grote-verwarring

Zolderworm

• Bekijk profiel
« Reactie #559 Gepost op: december 16, 2012, 04:31:34 pm »

quote:

learsi schreef op 11 december 2012 om 17:01:
[...]Nee hoor, ook ik heb ooit die reuze fout gemaakt door me te laten misleiden door de leugen propaganda van de "palestijnen". Maar juist door de feiten te bekijken en de Schrift leidend te laten zijn, heb ik de waarheid ontdekt.  ;)
Jouw feiten zijn je persoonlijke feiten. Maar op een of andere manier zit dat niet in je bewustzijn. Er ontbreekt iets, namelijk een stukje zelfinzicht.
Tato na vicikitsate

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #560 Gepost op: december 16, 2012, 06:38:02 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 16 december 2012 om 16:31:
[...]

Jouw feiten zijn je persoonlijke feiten. Maar op een of andere manier zit dat niet in je bewustzijn. Er ontbreekt iets, namelijk een stukje zelfinzicht.
Het gaat niet om mij, maar om de Heer ! Hij staat centraal, niet wij nietige waardeloze mensjes.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #561 Gepost op: december 16, 2012, 06:51:07 pm »

quote:

learsi schreef op 16 december 2012 om 18:38:
[...]

Het gaat niet om mij, maar om de Heer ! Hij staat centraal, niet wij nietige waardeloze mensjes.

wat is waardevol

lees Jesaja 43 vers 4

http://www.biblija.net/bi...set=10&id18=1&m=Jesaja+43

en daar zijn de waar-gelovigen (die niet de de
dwaalleer volgen) bij ingeljfd
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 06:52:41 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #562 Gepost op: december 16, 2012, 07:08:31 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 16 december 2012 om 16:31:
[...]

Lees het bijbelboek spreuken eens door en spiegel jezelf

1 Hier volgen de spreuken van Salomo, zoon van David en koning van Israël. 2 Ze bieden wijsheid en zijn een leidraad in het leven, verdiepen het inzicht 3 en bevatten wijze lessen over recht, rechtvaardigheid en eerlijkheid. 4 Ze vormen het ongeoefende verstand en geven de jeugd kennis en bezonnenheid. 5 Laat wie wijs is goed naar deze spreuken luisteren en nog wijzer worden. Laat wie verstandig is meer en meer de vaardigheid verwerven 6 deze spreuken en diepzinnigheden te begrijpen, deze woorden en scherpzinnigheden van de wijzen te doorgronden. 7 Het begin van alle kennis is ontzag voor de HEER; een dwaas veracht de wijsheid en weigert elk onderricht.

wil je een mok groentesoep met balletjes (maggi erbij?) en stokbrood met kaas?
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 07:16:52 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #563 Gepost op: december 16, 2012, 07:14:27 pm »

quote:

learsi schreef op 11 december 2012 om 17:05:
[...]

Inderdaad zijn er overal extremisten, helaas.
Maar zet de treiterdaden van een Joodse extremist naast die van een islamitische (extremist=terrorist) en je bent uitgepraat. Want dan wordt het treiteren vs moedwillig kinderen op scholen met bommen opblazen.............

Aan de vruchten herkent men de boom !

Wat doe jij ............als je iemand die geen juiste kennis van de zwemkunst heeft en toch de Noordzee ingaat om te zwemmen om een mooie zandplaat te bereiken en hem ziet verdrinken Learsy?
Daarbij gerekend dat de onderliggende stroming zeer woest en ruig is? Ook een soepje???
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 07:15:55 pm door grondig christelijk »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #564 Gepost op: december 16, 2012, 09:44:02 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 19:14:

Wat doe jij ............als je iemand die geen juiste kennis van de zwemkunst heeft en toch de Noordzee ingaat om te zwemmen om een mooie zandplaat te bereiken en hem ziet verdrinken Learsy?
Daarbij gerekend dat de onderliggende stroming zeer woest en ruig is? Ook een soepje???
De ervaring (zonder in details te treden wat er gebeurd is) heeft me geleerd dat ik dan een schietgebedje doe gecombineerd met een poging om een ander mens het leven te redden........ ;)

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #565 Gepost op: december 16, 2012, 09:56:18 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 19:14:
[...]

het gaat hierom;

de verkeerde kennis is die van de Koran, de zwemleraren zijn de imams, de Noor(d)zee is de wereld waarin zij leven (hun omgeving) de zandplaats het beloofde land, het verdrinken omdat ze niet de waarheid kennen, gebaseerd op een onderliggende valse leer (dat is de stroming waaraan ze gevolg moeten geven, anders wordt het hun dood) Inderdaad we moeten hulp inschakelen en voor hen bidden dat ze alsnog leren zwemmen, niet vervloeken of laten verdrinken. Het gaat om individuen, niet om een groep. God wil persoonlijk redden en wijst nooit groepen af. Cognacje?
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 10:00:16 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #566 Gepost op: december 16, 2012, 10:01:45 pm »
@learsy

weet je trouwens wat ik denk dat het Noorderland is die Israel zal bedreigen?
« Laatst bewerkt op: december 16, 2012, 10:02:38 pm door grondig christelijk »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #567 Gepost op: december 17, 2012, 10:18:47 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 21:56:
het gaat hierom;

de verkeerde kennis is die van de Koran, de zwemleraren zijn de imams, de Noor(d)zee is de wereld waarin zij leven (hun omgeving) de zandplaats het beloofde land, het verdrinken omdat ze niet de waarheid kennen, gebaseerd op een onderliggende valse leer (dat is de stroming waaraan ze gevolg moeten geven, anders wordt het hun dood) Inderdaad we moeten hulp inschakelen en voor hen bidden dat ze alsnog leren zwemmen, niet vervloeken of laten verdrinken. Het gaat om individuen, niet om een groep. God wil persoonlijk redden en wijst nooit groepen af. Cognacje?
Daarom ook heb ik niets tegen de mens islamiet, maar alles tegen de afgoderij islam. Wat we wel zien is dat G'd Zelf hard bezig is onder de islamieten om velen aan te raken, zodat ze Jezus aan kunnen nemen. Walid shoebat is daar een pracht voorbeeld van. Hij was PLO terrorist en waarschuwt nu met de Schrift in de hand voor islam en koran. Het beste wordt dit evangelie nog overgebracht door de eigen evangelisten daar, al is het onder enorme risico's. Voorganger Yoesef Naderkhani uit Iran die onlangs is vrijgelaten uit islamitische death-row, is wederom aangeklaagd voor evangeliseren. Gelukkig zat Yousef toen in het buitenland.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #568 Gepost op: december 17, 2012, 10:21:43 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 22:01:
@learsy

weet je trouwens wat ik denk dat het Noorderland is die Israel zal bedreigen?
Ben benieuwd, in het noorden van Israël bevinden zich Libanon, Syrië, Turkije en uiteindelijk ook Rusland. Dus vertel.... ;)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #569 Gepost op: december 17, 2012, 11:19:44 am »
Rusland.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #570 Gepost op: december 17, 2012, 11:26:00 am »

quote:

learsi schreef op 11 december 2012 om 16:59:
[...]

Hoe kan je iemand nu grond afnemen gaitema, wat niet eens rechtmatig van die persoon is?

Stel ik heb een huis met grond dat van jou is. Een onverlaat verjaagt jou met geweld uit dat huis en ik trek illegaal in jouw huis met mijn gezin.
Van wie is dan het huis? Van jou of van mij?

stel ik koop met mijn familie een stuk grond in rusland om er een boerderij te bouwen en koeien te laten grazen, van wie is dat stuk grond dan?
In de oorlog is zo stukken grond door Israël van palastijnse families onteigend.
Daarom haten zoveel palestijnse christenen uit  de buurt van Oost Jeruzalem de joden. Daarom ook die verzoeningsbeweging van palestijnse christenen en messiaanse joden om de onvrede weg te nemen.
In oorlogen gebeuren dingen waar jij meer weet van hebt dan ik.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #571 Gepost op: december 17, 2012, 11:35:37 am »

quote:

gaitema schreef op 17 december 2012 om 11:26:
stel ik koop met mijn familie een stuk grond in rusland om er een boerderij te bouwen en koeien te laten grazen, van wie is dat stuk grond dan?
In de oorlog is zo stukken grond door Israël van palastijnse families onteigend.

-1. Die grond is nooit gekocht door "palestijnen" gaitema, ze kunnen het niet eens bewijzen.
-2. Als G'd zegt in Zijn Woord dat Israël van de Joden is, wie zijn wij dan gaitema, om te zegen dat het niet zo is? Omdat er een nep-volk dat zich valselijk 'palestijnen"noemt claimt het te hebben gekocht? Zonder bewijzen ervan te kunnen leveren !

quote:

Daarom haten zoveel palestijnse christenen uit  de buurt van Oost Jeruzalem de joden.

De haat is er omdat de islam voor Jodenhaat zit, het staat gewoon in hun koran. Niet (meer) in de nieuwste vertalingen, maar de eerste vertalingen wel degelijk zoals ook in de Arabische uitvoeringen. Zij haten de Joden zo omdat hun afgod allah hen zo haat ! Heeft niets met land te maken, dat wordt alleen maar misbruikt om de wereld te misleiden.

Als jij een huis bewoond dat ervoor al eeuwen door jou familie aantoonbaar is bewoond geweest en je wordt verjaagd onder doodsbedreiging. is het huis dan nog wel of niet meer van jou?

Als jij dan jaren later wederkeert naar jou huis en er zijn onverlaten ingetrokken, die claimen het te hebben gekocht, terwijl dit valselijk is. van wie is dan het huis? Van jou of van de onverlaat?

Al zou de onverlaat het huis hebben gekocht, dan nog was dat onterecht, want het was jou huis. Niemand had het recht om het te verkopen immers.....

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #572 Gepost op: december 17, 2012, 11:37:19 am »
Nederland roept weer ene vloek over zich zelf af !

Wie u zegen zal ik zegenen, wie u vervloekt zal ik vervloeken zegt G'd de vader immers.

http://www.volkskrant.nl/...rael-lijkt-van-baan.dhtml

grondig christelijk

• Bekijk profiel

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #574 Gepost op: december 17, 2012, 12:00:44 pm »

quote:

learsi schreef op 17 december 2012 om 11:35:
[...]

-1. Die grond is nooit gekocht door "palestijnen" gaitema, ze kunnen het niet eens bewijzen.
-2. Als G'd zegt in Zijn Woord dat Israël van de Joden is, wie zijn wij dan gaitema, om te zegen dat het niet zo is? Omdat er een nep-volk dat zich valselijk 'palestijnen"noemt claimt het te hebben gekocht? Zonder bewijzen ervan te kunnen leveren !

Je weet toch dat in plaatsen als Bethlehem en het platteland rondom oost Jeruzalem al eeuwen lang arabische christelijke  families wonen (juist omdat het een overheersend arabisch christelijke streek is) met hun families, wiens huizen met de stukken grond er om heen al eeuwen van generatie op genaratie overgaan? Ze woonden daar. Of er nu ooit geld voor betaald is of niet is zo'n onzinnige discussie, het is hun familiebezit.
Ik zou jou wel eens willen horen, als je in hun schoenen staat.
Kan je dat? Kan je in hun schoenen staan? Volgens mij niet, of wel?
Zo te lezen niet.

quote:

haat van moslims

Ik heb het over een arabisch christelijke streek van Bethlehem tot aan Jeruzalem
Ten minste: voormalig. Duizenden arabische christenen zijn al dat gebied ontvlucht naar het westen. Niet naar Israël.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 12:03:04 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #575 Gepost op: december 17, 2012, 12:08:56 pm »
Dit bewijst dat het ook anders kan, een arabische stad in Israël:

Nazareth

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nazareth

De families wonen er ook al eeuwen. Christenen en moslims.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 12:11:41 pm door gaitema »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #576 Gepost op: december 17, 2012, 12:11:49 pm »

quote:

learsi schreef op 17 december 2012 om 10:21:
[...]

Ben benieuwd, in het noorden van Israël bevinden zich Libanon, Syrië, Turkije en uiteindelijk ook Rusland. Dus vertel.... ;)
nou, israel werd bedreigd vanuit het noorden, maar dat had óók te maken met perzie, die via een grote bocht israel bedreigde vanuit het noorden. Ik denk noorwegen, omdaar op dit moment de politieke motor van de anti-israelpolitiek zit. maar ik "denk"  ook maar wat hé
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 12:12:34 pm door grondig christelijk »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #577 Gepost op: december 17, 2012, 12:22:40 pm »

quote:

gaitema schreef op 17 december 2012 om 12:08:
Dit bewijst dat het ook anders kan, een arabische stad in Israël:

Nazareth

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nazareth

De families wonen er ook al eeuwen. Christenen en moslims.

Kijk maar naar de Arabieren die in Israël zelf wonen, zonder problemen naast Joden en Christenen.

Het probleem begint bij de intolerante islam en hun koran.

Wel eens nagedacht gaitema, waarom islam juist alle voor Joden en Christelijken belangrijke plaatsen bezet? :-)

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #578 Gepost op: december 17, 2012, 12:57:32 pm »

quote:

Inderdaad bestaat in Noorwegen een enorm hoog islam knuffelgehalte.
Breivik heeft niet voor niets daar toegeslagen......

Maar ze zijn nog van kleine betekenis voor EU. Frankrijk speelt wat dat betreft een veel grotere rol, maar dan ook nog heimelijk.

http://www.geennieuws.com...nvloed-op-de-eu-politiek/

Zolderworm

• Bekijk profiel
« Reactie #579 Gepost op: december 17, 2012, 01:17:54 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 16 december 2012 om 19:08:
[...]Lees het bijbelboek spreuken eens door en spiegel jezelf

1 Hier volgen de spreuken van Salomo, zoon van David en koning van Israël. 2 Ze bieden wijsheid en zijn een leidraad in het leven, verdiepen het inzicht 3 en bevatten wijze lessen over recht, rechtvaardigheid en eerlijkheid. 4 Ze vormen het ongeoefende verstand en geven de jeugd kennis en bezonnenheid. 5 Laat wie wijs is goed naar deze spreuken luisteren en nog wijzer worden. Laat wie verstandig is meer en meer de vaardigheid verwerven 6 deze spreuken en diepzinnigheden te begrijpen, deze woorden en scherpzinnigheden van de wijzen te doorgronden. 7 Het begin van alle kennis is ontzag voor de HEER; een dwaas veracht de wijsheid en weigert elk onderricht.

wil je een mok groentesoep met balletjes (maggi erbij?) en stokbrood met kaas?

Ik wil graag discussiëren met personen hier op het forum. Aan een discussie met de bijbel heb ik minder behoefte.
Kortom, vertel het met je eigen woorden. Anders ga ik er niet op in.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 01:20:07 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #580 Gepost op: december 17, 2012, 01:27:27 pm »

quote:

learsi schreef op 17 december 2012 om 12:22:
[...]

Kijk maar naar de Arabieren die in Israël zelf wonen, zonder problemen naast Joden en Christenen.

Het probleem begint bij de intolerante islam en hun koran.

Wel eens nagedacht gaitema, waarom islam juist alle voor Joden en Christelijken belangrijke plaatsen bezet? :-)

Jij met je Islam: ik heb het over de christenen en hun ontgonnen grond. Jij klets er gewoon over heen.
Je hebt er geen antwoorden op, dus ontwijk je de discussie.
Je kunt het gewoon niet toe geven dat joden ook onrecht hebben gedaan.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #581 Gepost op: december 17, 2012, 01:28:50 pm »
Wat een gedraai. Ongelovelijk!
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 01:39:46 pm door gaitema »

Zolderworm

• Bekijk profiel
« Reactie #582 Gepost op: december 17, 2012, 01:32:09 pm »

quote:

learsi schreef op 16 december 2012 om 18:38:
[...]Het gaat niet om mij, maar om de Heer! Hij staat centraal, niet wij nietige waardeloze mensjes.

Het is heel lastig om jou duidelijk te maken dat jij gewoon een mens van vlees en bloed bent met een mening over de dingen. Jij komt steeds met zekerheden uit beton gegoten voor de dag, maar realiseert je niet dat je daaraan voorafgaand zelf tot een mening bent gekomen op grond van je waarnemingen.
Ga nou even lekker rustig op je stoel zitten en kijk om je heen. Zie je ergens een God? Ik zeg niet dat Hij er niet is. Maar je ziet hem niet. Weet je dus zeker dat God bestaat? Nee.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 03:16:40 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #583 Gepost op: december 17, 2012, 05:22:04 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 17 december 2012 om 13:32:
Zie je ergens een God? Ik zeg niet dat Hij er niet is. Maar je ziet hem niet.

Klopt, maar ik merk Zijn aanwezigheid in mijn leven. zoals elke christen, ontvang ik antwoorden op gebeden, merk ik Zijn Leidende hand in mijn leven.

quote:

Weet je dus zeker dat God bestaat? Nee.
Absoluut, 100% zeker weet ik dat !  :*)

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #584 Gepost op: december 17, 2012, 05:25:03 pm »

quote:

gaitema schreef op 17 december 2012 om 13:27:
[...]

Jij met je Islam: ik heb het over de christenen en hun ontgonnen grond. Jij klets er gewoon over heen.
Je hebt er geen antwoorden op, dus ontwijk je de discussie.
Je kunt het gewoon niet toe geven dat joden ook onrecht hebben gedaan.

Gaitema, G'd de vader heeft ook het beloofde Land Israël niet aan de Christenen gegeven, dus het blijft hetzelfde. Het beloofde land Israël is door Onze vader G'd, de G'd van Israël aan het volk Israël gegeven en dus evenmin aan christenen.

Of ben je soms van mening dat doordat Arabieren nu christen zijn ineens wel recht hebben op het beloofde land Israël? Daarbij, elk waar christen zou niet tegen G'd Zijn Woord en beloften in durven gaan en dus respecteren dat het Beloofde land Israël van het volk Israël is en van niemand anders. De Schrift is daar super duidelijk over !

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #585 Gepost op: december 18, 2012, 12:33:14 am »
Goed, als jij een christen Arabier was in de tijd van de Britten met een boerderij, met zorg over je gezin met kinderen en er zou een oorlog uitbreken, waarin Israël de nieuwe eigenaar van Jeruzalem wordt, dan zou jij het helemaal niet erg vinden als de autoriteiten van Jeruzalem besluiten je boerderij over te nemen en je er niets voor te geven. Geen cent. Jouw en je gezin in armoede achterlatend. Immers: zij hebben recht op jouw boerderij.

Ik geloof dat deze omgang met één van de minsten van de broeders van Jezus Christus, Jezus Christrus persoonlijk treft.

Hoe gewetenloos moeten de autoriteiten van Jeruzalem toen zijn geweest of hoe haatdragend waren ze wel niet? Een kruisvaarder maakt hierin het enige verschil: een kruisvaarder zou jou niet alleen van je werk en bezittingen onteigenen, hij zou jou en je gezin ook hebben omgebracht.
Dat is echter ook het verdriet van vele gezinnen. Onschuldige slachtoffers die er toen zijn gevallen. Jonge zonen en dochters die niet eens mee streden, die gedood werden. Dat gebeurdt in oorlogen. Alles pakken ze jou dus af, zelfs je zoon.
Maar, je zou natuurlijk heel kalm en rustig blijven.   :nee:

Als de minste broeder bij Jeruzalem daar een boerderij had en een gezin en hem werd dat ontnomen, in grote armoede achterlatend, dan geloof ik dat Jezus in grote armoede is achter gelaten.
Op andere plaatsen hebben Israëlische autoriteiten wel netjes de bezittingen opgekocht, zoals het hoort.

Het gaat dus niet om de autoriteiten van het land, of die nu palestijns of joods zijn. Immers leven de arabieren ook gewoon in Nazareth, wat in Israël ligt en niet in Gaza of de westerlijke Jordaanoever.

Het erge is nu dat niet alleen van deze christelijke familie's grond, werk, huis en haard is afgenomen, maar nu ook nog voor de Islam moeten vluchten.
De harde klappen vallen altijd daar in de hoek van de christenen.
Zelfs in Bethlehem zijn ze niet meer veilig.
Ik geloof dat de arabische christenen van Nazareth ergens wel blij zijn gewoon in Israël te wonen.
Dat geluk troffen vooral de christelijke boeren rond om Oost-Jeruzalem en in mindere mate inwoners van christelijke plaatsen op de Westerlijke Jordaanoever dus niet.

Zijn er mensen die oog hebben voor het onrecht daar?
Jezus Christus beleeft het, als trof dat onrecht hem zelf.

God zei in het oude testament tegen de joden: je zegt dat je niet steelt. O nee? Heb je Mij niet bestolen door Mij de tienden niet te geven, die Mij toe behoord?

Jezus zou zeggen: Ik verloor Mijn huis en één van Mijn kinderen, Ik verloor Mijn werk als boer in de oorlog. Waar was jij? Ik had niets om mijn kinderen nog te geven, waar was jij?
« Laatst bewerkt op: december 18, 2012, 08:59:06 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #586 Gepost op: december 18, 2012, 09:00:19 am »
Toen Ik naar een naaste zocht, waar was jij, waar was jij? Toen Ik naar een naaste zocht, waar was jij?
En Ik vraag je niet naar huidskleur, naar geloof of naar je naam, maar toen Ik naar een naaste zocht, waar was jij?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #587 Gepost op: december 18, 2012, 09:01:12 am »
Ik was arm en had geen geld, waar was jij, waar was jij? Ik was arm en had geen geld, waar was jij?
http://www.youtube.com/watch?v=qfVXz3vwKMM
« Laatst bewerkt op: december 18, 2012, 09:03:27 am door gaitema »

Zolderworm

• Bekijk profiel
« Reactie #588 Gepost op: december 18, 2012, 09:39:57 am »

quote:

learsi schreef op 17 december 2012 om 17:22:
[...]Klopt, maar ik merk Zijn aanwezigheid in mijn leven. zoals elke christen, ontvang ik antwoorden op gebeden, merk ik Zijn Leidende hand in mijn leven.

Tja, dit vind ik altijd een beetje vaag. Het kan ook zijn dat je dit soort dingen graag wilt zien, en de keren dat er duidelijk geen sprake was van de hulp van God, maar snel vergeet. Hier zou eens wetenschappelijk onderzoek naar gedaan moeten worden. In hoeverre hebben mensen die God in hun leven betrekken meer geluk en voorspoed? Dat zou meetbaar moeten zijn. Het blijft nu toch erg bij het subjectieve, en bij wat je wilt zien en hoe je het wilt interpreteren. Ik denk toch dat je daar alle kanten mee uit kunt.

quote:

Absoluut, 100% zeker weet ik dat !  :*)
Je stelt jezelf duidelijk geen filosofische vragen, zoals: Hoe zeker kun je zijn van je waarnemingen en in hoeverre spelen je hersenen een rol in je ervaring van zekerheid? In ieder geval is wel duidelijk dat de hersenen de prikkels vanuit de zintuigen zodanig bewerken dat er slechts een vage afspiegeling van de werkelijkheid overblijft. In hoeverre kun je dan je waarnemingen vertrouwen en er het etiket van zekerheid op plakken? Dat zijn overwegingen die jou nog niet bezig houden.
« Laatst bewerkt op: december 18, 2012, 09:40:33 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #589 Gepost op: december 18, 2012, 12:00:03 pm »
Geluk en voorspoed. Daar kan je ook twee kanten mee op.
Veel christenen worden vervolgd vanwege hun geloof en kennen geen voorspoed menselijke bekeken, maar geestelijk zijn ze rijk en hun geluk zit het in de liefde van en voor  God, onderling met naaste mensen en het eeuwige leven.
Het geluk zit hem in het boven de problemen in het geloof kunnen uitstijgen. Niet op een arrogante manier, maar je gedragen weten door God en zicht hebbende op uitwegen die wezenlijk van belang zijn. Het bewust zijn van David: als God voor me is, voor wie zou ik vrezen?
« Laatst bewerkt op: december 18, 2012, 12:01:53 pm door gaitema »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #590 Gepost op: december 18, 2012, 01:37:56 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 december 2012 om 00:33:
Het erge is nu dat niet alleen van deze christelijke familie's grond, werk, huis en haard is afgenomen, maar nu ook nog voor de Islam moeten vluchten.
De harde klappen vallen altijd daar in de hoek van de christenen.
Zelfs in Bethlehem zijn ze niet meer veilig.
Ik geloof dat de arabische christenen van Nazareth ergens wel blij zijn gewoon in Israël te wonen.
Dat geluk troffen vooral de christelijke boeren rond om Oost-Jeruzalem en in mindere mate inwoners van christelijke plaatsen op de Westerlijke Jordaanoever dus niet.
Jezus zou zeggen: Ik verloor Mijn huis en één van Mijn kinderen, Ik verloor Mijn werk als boer in de oorlog. Waar was jij? Ik had niets om mijn kinderen nog te geven, waar was jij?

Deze dingen gebeurden aan beide zijden.
Als je wilt weten hoe het er in die tijd aan toe ging zou je het boek Exodus moeten lezen van Leon Uris. Het boek is in 1958 uitgegeven toen deze discussie nog niet aan de orde was. Het gaat over de tijd vanaf plm. 1900.
In 1917 toen Palestina onder het Britse mandaat viel, kwam namens de Engelse minister Balfour de belofte dat het land een thuisland mocht worden voor de Joden. Maar het werd pas 30 jaar later de staat Israël. Die dertig jaar was voor alle partijen heel erg moeilijk.
Een door de VN voorgestelde verdeling van het land (29 nov. 1947) in twee aparte staten, waarbij Jeruzalem "geinternationaliseerd" moest worden, werd door de Joden aanvaard, maar door de Arabieren afgewezen en ging derhalve niet door.
http://img841.imageshack.us/img841/9826/qaerfvcupf.jpg
« Laatst bewerkt op: december 18, 2012, 01:53:42 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #591 Gepost op: december 19, 2012, 08:35:09 am »
Dank je voor de info.
Ik geloof absoluut dat het niet aan één partij ligt.
Lijkt me een interessant boek om het conflict beter te leren begrijpen.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #592 Gepost op: december 19, 2012, 07:50:46 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 december 2012 om 00:33:
Goed, als jij een christen Arabier was in de tijd van de Britten met een boerderij, met zorg over je gezin met kinderen en er zou een oorlog uitbreken, waarin Israël de nieuwe eigenaar van Jeruzalem wordt, dan zou jij het helemaal niet erg vinden als de autoriteiten van Jeruzalem besluiten je boerderij over te nemen en je er niets voor te geven. Geen cent. Jouw en je gezin in armoede achterlatend. Immers: zij hebben recht op jouw boerderij.

Ik houd het kort, ben druk zo tegen einde van het jaar....

Inderdaad ja, immers die boerderij was en is dan niet van mij en derhalve heb ik niets om op terug te vallen. Natuurlijk balen dat ik zo een boerderij op een verkeerde manier onwetend heb gekocht, maar in alle eerlijkheid is het dan toch niet van mij.

Als ik jou een gestolen auto verkoop, jij weet daarvan niets, maar later komt de rechtmatige eigenaar bij jou. Dan moet je deze toch ook de auto terug doen? Dan kan je toch niet geld gaan verlangen omdat jij er veel voor betaald hebt? Nee dan behoor je de auto terug te geven, zo werkt het zelfs in onze wet.

quote:

God zei in het oude testament tegen de joden: je zegt dat je niet steelt. O nee? Heb je Mij niet bestolen door Mij de tienden niet te geven, die Mij toe behoord?

Vader G'd zei dat hij het Beloofde Land voor Eeuwig aan de joden zou geven.
Dus Jezus zal niet je tweede citaat zeggen, want dan zou Hij Zich tegen G'd de vader keren en dat is ondenkbaar.

Terug naar de gestolen auto die jij kocht? Dan vraagt Jezus ook niet aan de rechtmatige eigenaar waar was jij? , als deze de auto komt opeisen.

We mogen niet vergeten dat de Arabieren het Beloofde land Israël door G'd aan de Joden, hebben gestolen van de Joden. Zoals het ook in de bijbel staat.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #593 Gepost op: december 19, 2012, 08:01:17 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 18 december 2012 om 09:39:
[...]

Tja, dit vind ik altijd een beetje vaag. Het kan ook zijn dat je dit soort dingen graag wilt zien, en de keren dat er duidelijk geen sprake was van de hulp van God, maar snel vergeet.

Die vergeet ik niet, want G'd helpt niet altijd. Als Hij niet helpt dan zal dat uiteindelijk ergens goed voor zijn. Beter dan hulp bieden op dat moment. Niet onze wensen geschieden maar G'd Zijn Wil geschiedt in hemel en op aarde.

Daarbij is het niet iets wat ik graag wil. Tot voordat ik langzaam van G'd aan het afdwalen was en voor mijn noodkreet naar Hem, had ik geen echt contact met de Heer. Ik geloofde in Zijn bestaan en dat van Jezus maar begreep niet goed de Kracht van Zijn Kruisoffer. Ik ging zondags braaf naar de kerk, luisterde de dodner-preek en ging naar huis om de hele week "zonder" G'd en Jezus te leven.  Ik zocht verkeerd naar wanneer G'd iemand wel en niet in de hemel zou toelaten, waar de grens lag. In plaats van te begrijpen dat Christus ons redt als we Hem echt aannemen.

Pas na mijn noodkreet en mijn beginnende dwaling is dat plotseling gekomen. Bemerkte ik plotseling Zijn Leidende Hand in mijn leven. Ontving ik plots antwoorden met name via de Schrift.

quote:

Je stelt jezelf duidelijk geen filosofische vragen, zoals: Hoe zeker kun je zijn van je waarnemingen en in hoeverre spelen je hersenen een rol in je ervaring van zekerheid? In ieder geval is wel duidelijk dat de hersenen de prikkels vanuit de zintuigen zodanig bewerken dat er slechts een vage afspiegeling van de werkelijkheid overblijft. In hoeverre kun je dan je waarnemingen vertrouwen en er het etiket van zekerheid op plakken? Dat zijn overwegingen die jou nog niet bezig houden.

In hoeverre vertrouw jij erop dat wat om je heen gebeurd in je leven op aarde werkelijkheid is? Voor mij is het bestaan van Jezus en G'd nog meer een zekerheid dan dat ik een huis heb, een bedrijf, een familie enz.

Uiteindelijk zijn we en alles wat we verzamelen niet meer dan een stel moleculen. Slechts energie dus. Als we zo gaan beginnen bestaat er niets echt. Al bestaat de energie die we zijn en wat we verzamelen wel echt.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #594 Gepost op: december 19, 2012, 10:08:57 pm »

quote:

learsi schreef op 19 december 2012 om 19:50:
[...]

Ik houd het kort, ben druk zo tegen einde van het jaar....

Inderdaad ja, immers die boerderij was en is dan niet van mij en derhalve heb ik niets om op terug te vallen. Natuurlijk balen dat ik zo een boerderij op een verkeerde manier onwetend heb gekocht, maar in alle eerlijkheid is het dan toch niet van mij.

Ga ze dat maar vertellen als welvarende westerling. Ga ze dat maar vertellen.

quote:

Als ik jou een gestolen auto verkoop, jij weet daarvan niets, maar later komt de rechtmatige eigenaar bij jou. Dan moet je deze toch ook de auto terug doen? Dan kan je toch niet geld gaan verlangen omdat jij er veel voor betaald hebt? Nee dan behoor je de auto terug te geven, zo werkt het zelfs in onze wet.

Ik geloof er echt geen biet van.

Ten eerste, de joden van nu zijn niet de joden van 2000 jaar geleden die er gewoond hebben. De joden van nu dienen als goede rentmeesters om te gaan met het land van nu. Inclusief de bijwoners.

Het is me echter wel duidelijk, dat je dus niet van stantpunt zal wijken.
Mij overtuigen zal je geloof ik ook niet lukken.

quote:

Vader G'd zei dat hij het Beloofde Land voor Eeuwig aan de joden zou geven.
Dus Jezus zal niet je tweede citaat zeggen, want dan zou Hij Zich tegen G'd de vader keren en dat is ondenkbaar.

Terug naar de gestolen auto die jij kocht? Dan vraagt Jezus ook niet aan de rechtmatige eigenaar waar was jij? , als deze de auto komt opeisen.

We mogen niet vergeten dat de Arabieren het Beloofde land Israël door G'd aan de Joden, hebben gestolen van de Joden. Zoals het ook in de bijbel staat.

Volgens mij hadden de romeinen het ingenomen. Later de turken en daarna de Britten. Zaten geen arabieren tussen dus. Zelfs Nebukatnezar heeft in Gods opdracht en zelfs als zijn dienaar als hoofd van het Babilonise rijk over Israël geregeerd, juist omdat de joden niet naar God hebben geluisterd en Egyte als hun bondgenoot zochten, inclusief de hemelse koningin, de godin van Egypte aanbaden.
Ik ga niet mee in wat je zegt. Al helemaal omdat Israël al Gods kinderen in mijn visie toe behoord en de vreemdelingen in hun midden. Toen de leerlingen van Jezus aan Jezus vroegen of we niet de woonplaats van de Samaritanen zouden gaan verwoesten, zei Jezus: "Je weet niet in welke geest je dit zegt."

Let wel: de Samaritanen leefden in Israël.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #595 Gepost op: december 19, 2012, 11:09:33 pm »
Ik zal het zo zeggen:
Als ik een jood zou zijn die de beslissing daar over moest nemen, dan zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een heel gewone plattelandsgezin alles te ontnemen, heel hun kostwinning en in grote armoede achter laten.

Elders hebben ze gewoon netjes het grond opgekocht.

Terug naar Nazareth. Dat is een arabische stad in Israël. Wonen helemaal geen joden, al valt het volledig onder Israëlische handen.
Met de zelfde logica die jij gebruikt, mag Israël nu nog en in de komende jaren alle inwoners de stad uit knikkeren en van alles onteigenen, zonder tegenbetalingen.

Wees er van bewust wat er gebeurd dan. Jezus zegt op de dag van het oordeel: dat wat je deed of niet deed voor één mijner broeders, dat deed of deed je ook niet voor Mij.
Je hebt daarmee Jezus zelf onteigend, als het zijn broeders betreft.
Jezus noemt ons zijn broeders. Hij noemt ons zelfs Zijn bruid.
Als je de bruid van Jezus alles ontneemt en in grote armoede achter laat,
Hoe zou de Bruidegom daar op reageren?

Ik geloof stellig met een groot verdriet.
« Laatst bewerkt op: december 19, 2012, 11:11:20 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #596 Gepost op: december 19, 2012, 11:14:14 pm »
Ik las ook in de bijbel de woorden van Paulus:
"Alles is van u. Maar u bent van Christus en Christus is van God."

Dus Israël is ook van ons, maar wij van Christus en Christus van God.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #597 Gepost op: december 19, 2012, 11:20:45 pm »
UP TO DATE! :)

In onze gemeente bidt de Israëlgroep nu voor de dienst van december waarin ik ds. Boomsma eerder al namens de jeugddienstcommissie heb ingeroosterd. Ds. Boomsma was op de Israëlavond in ons dorp. De Israëlgroep heb ik dan ook gevraagd om daar voor te bidden.

Echter is de jeugddienstcommissie een aflopende zaak. In de zomer organiseren ze de laatste dienst. In overleg met ds. Kaljouw (jeugddominee en betrokken bij de jeugddiensten) en de jeugddienstcommissie (waar ik ook het Israëlthema mee gedeeld heb), is deze dienst nu organisatorisch aan mij gegeven. Me werd het advies gegeven door ds. Kaljouw om er een Israëldienst van te maken en het in overleg met ds. Boomsma aan de Israëlgroep te geven.

Ze gaven me dan als eerste advies aan mij dat ik dus met de dominee het thema bespreek.

Dit vind ik altijd het mooiste om te doen. Ontvangen en doorgeven.
De Geest is net de wind. Je merkt Hem op, maar je weet niet van waar Hij komt en waar Hij naar toe gaat.
« Laatst bewerkt op: december 19, 2012, 11:26:32 pm door gaitema »

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #598 Gepost op: december 20, 2012, 02:22:17 am »

quote:

learsi schreef op 17 december 2012 om 12:57:
[...]

(...) Noorwegen (...)
Maar ze zijn nog van kleine betekenis voor EU. Frankrijk speelt wat dat betreft een veel grotere rol, maar dan ook nog heimelijk.
Noorwegen is geen lid van de EU. Het wordt vaak als vanzelfsprekend aangenomen dat Noorwegen ook lid zal zijn maar dat is niet zo.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #599 Gepost op: december 20, 2012, 10:57:19 am »

quote:

Trajecto schreef op 20 december 2012 om 02:22:
[...]

Noorwegen is geen lid van de EU. Het wordt vaak als vanzelfsprekend aangenomen dat Noorwegen ook lid zal zijn maar dat is niet zo.
klopt, maar het is wel een rolmodel voor de europese politiek