quote:
gaitema schreef op 19 december 2012 om 23:09:Ik zal het zo zeggen:
Als ik een jood zou zijn die de beslissing daar over moest nemen, dan zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een heel gewone plattelandsgezin alles te ontnemen, heel hun kostwinning en in grote armoede achter laten.
Dus als iemand jou auto steelt, het verkoopt aan mij zonder dat ik het weet, dan zal jij mij de prijs van de auto betalen, die ik ervoor betaald heb? Je betaalt dan dus voor je eigen auto terug te krijgen? Sorry, maar dat geloof ik nu dus niet.
Dus als krakers jou huis kraken, dan schenk je het hen? Of koop je de krakers uit tegen de koopprijs van je huis? Dat geloof ik dus echt niet !
De arabieren daar zijn krakers van het Beloofde land Israël.
quote:
Terug naar Nazareth. Dat is een Arabische stad in Israël. Wonen helemaal geen joden, al valt het volledig onder Israëlische handen.
Met de zelfde logica die jij gebruikt, mag Israël nu nog en in de komende jaren alle inwoners de stad uit knikkeren en van alles onteigenen, zonder tegen betalingen.
Inderdaad, want het is niet van de bewoners daar, er valt dus ook
niets te onteigenen! Onteigenen kan je alleen maar van eigenaren namelijk en dat zijn ze niet.
quote:
Wees er van bewust wat er gebeurd dan. Jezus zegt op de dag van het oordeel: dat wat je deed of niet deed voor één mijner broeders, dat deed of deed je ook niet voor Mij.
Broeders is iets anders dan naaste, dat besef je?
Als Christenen onderling oké, maar dat is hier niet van toepassing.
Überhaupt is dit niet van toepassing, want dat zou Jezus Zijn Vader tegenspreken. En dat zal Jezus nooit doen.
Er is niets onrechtmatigs aan wat de Joden doen namelijk. Het is niet in het bezit van de illegale bewoners, maar van de Joden door Vader G'd beloofd aan hen.
Als er krakers in jou huis zijn, schenk je het huis dan ook aan de krakers?
Of koop je de krakers dan uit voor de kostprijs van het huis?
De arabische bewoners zijn krakers van het Beloofde land Israël.
Je hebt daarmee Jezus zelf onteigend, als het zijn broeders betreft.
Jezus noemt ons zijn broeders. Hij noemt ons zelfs Zijn bruid.
Als je de bruid van Jezus alles ontneemt en in grote armoede achter laat,
Hoe zou de Bruidegom daar op reageren?
Ik geloof stellig met een groot verdriet.[/quote]