Hallo Iearse,
Dank voor je reactie. Toch zie ik nu weer, dat je het (het geestelijke aspect van het-) Evangelie in Christus, helemaal niet begrijpt!
Zelfs niet vanuit het Joodse fundament, je blijft maar rond dwalen in het Grote Babylon, waar je de waarheid nooit zult vinden. Je moet bij Yeshua in het Hemels Jeruzalem zijn, om de waarheid te ervaren en leren kennen.
Geen wonder dus dat je blijft drijven op een wankel fundament!
Je bewijst het mij, keer op keer,
steeds dezelfde argumenten, die ik al
vanaf mijn doop in 1982 moet aanhoren!
Ik dacht dat Yeshua zegt dat je
het Grote Babylon uit moet gaan zoals de Adventisten aan de wereld leren. Zij zijn dan ook de enige geloofddenominatie die dié boodschap brengen. (Openbaring 14:6-12)
Een fundament van zand en de Oecumene!
Ik heb je aangetoont, wat er is gebeurd met Rabbi`s die in het verhaal van Rabbi Kagan voorkomen, je hebt het verhaal van Rabbi Joe Kagan helemaal niet begrepen. Je merkt niet eens, dat nà 1843 in dit geval de ZDA/SDA de enige Christelijke geloofsdenominatie is, die de Joden (notabene) tot geloof hebben gebracht, tot Christus.
Ik snap nu écht niet dat jij, die zo bekend is met het Jodendom, begrijpt wat Rabbi Kagan en zijn collega`s in dit (niet enige getuigenis) naar voren halen
en hier aantonen in hunn getuigenissen.
Je getuigt nu zelf aan mij, dat je (nog steeds) aan een Israël in het vlees gelooft.
Nergens getuigt Jezus daarvan, sinds Hij het NT heeft ingesteld.
quote:
Je bent ook bekend met de vele "profetieën" van deze dame die geheel NIET zijn uitgekomen?
Ook hier weer zo`n bekende dooddoener, sinds de Adventisten op het toneel kwamen, en al sinds de oprichting in 1863 een terugkerend "aanvalsplan", zelfs destijd svan binnen uit. Niets nieuws onder de zon. Dat gebeurde ook met het volk Israël van het OT en alle geloofsgroepen, die probeerden oprecht de Allerhoogste god te begrijpen door Zijn wetten en geboden te eerbiedigen.
Iearse, denkt nu dat hij of zijn Messiaanse joden de enigen zijn die de waarheid preken. Als dat niet zo is, hoe kun je dat dan van anderen beweren!
Ik heb je verwezen naar Doug Batchelor en Steve Wohlberg, zeer bekende (Joodse-) Predikanten die, wereldwijdt evangeliseren en naast christenen ook, steeds weer Joden tot verbazing brengen. Ik heb je David Gates voorgehouden, die aan Jezuit Kardinalen Bijbelstudie geeft, omdat de RKK Staat heel goed weet wat Mw. E.G. White heeft gezegd en geschreven; Zelfs het Pausdom erkent haar als een 'ware profetes'.
En jij komt dan met 'valse profetïeën'. Een geloofsgemeenschap die groeit en groeit en groeit, onder ALLE talen, stammen, naties, volkeren alle maatschappelijke organisaties. Er zijn hele volksstammen die de boodschap van de Adventkerk uitdragen, zonder dat ze ooit hebben gehoord van de SDA of ZDA.
Een geloofsgemeenschap die in 1998 WERELDWIJD een 27 dagen durende Evangeliesatie actie hield, via Satteliet. Waar mensen uit ALLE geloofsgemeenschappen aan mee werkten om die uitzending van de Adventisten tot een succes te laten zijn.
Tja, ik geloof nu niet dat de Allerhoogste god (JHWH) zo iets toe zou laten, als het niet gefundamenteerd was in het hemels Jeruzalem, dus een Geestelijke draagkracht zou hebben!
Ik geloof namelijk niet in sprookjes!
Weet je Iearse, jouw reactie is niet nieuw. Duizenden mensen, onder wie predikanten en ex-adventisten spenderen uren, dagen en weken, alsook hele bakken aan serverruimte, om iets tegen Mw. E.G. White of de Adventkerk in te brengen. En het lukt hen nog steeds niet! Ik heb lmet sommigen gecorrespondeerd, zo lang en zo diepgaand, dat ze uiteindelijk hun strijd tegen "die sekte" moesten opgeven! Al hùn werk tevergeefs.
Ik heb mensen gekend die zo anti-Christus waren en zich zo tegen de Adventkerk verzette,
dat ze nu trouwe volgelingen zijn binnen de Adventkerk geworden, gewoon door de Bijbel eens met een anderoog tebestuderen en door gebed om door de Heilige Geest zaken geopenbaard te krijgen, die rare 'Nicodemus'.
Ik heb jarenlang Bijbelstudie gegeven en mensen begeleid, toen ik nog in nederland woonde (ESDA/Alkmaar) Denk je nu echt dat iedereen zo maar Adventist werd? Natuurlijk niet, maar dat was (onze) mijn opzet niet!
Mensen komen in de eerste instantie voor meer inzicht over de Allerhoogste god.
Ook in de wekelijkse Sabbatschool zaten hele groepen niet-Adventisten mee te studeren. En zondags gezellig weer in hun eigen kerk. Nou, prima toch!
Mensen die de Heer zoeken en de Allerhoogste een dienst willen bewijzen, moeten
groeïen in Christus niet in een kerkje gedwongen worden Iearse!
Ook niet binnen de SDA!
Kijk eens hier:
http://www.adventmedia.nl...vensgeschiedenis&Itemid=1
een getuigenis van iemand die zich hevig verzette tegen christenen, o.a. de ZDA,
als Hoogleraar op een Universiteit in Zuid Afrika.
Of dit getuigenis, over de New World Order:
http://www.adventmedia.nl...ieuwe-wereldorde&Itemid=1
Elementen die we terug vinden in de Getuigenis van Jezus en de Profeten, door Daniël en Openbaringen.
Allemaal zegeningen die de Adventgemeenschap blijkbaar toekomt, want zij hebben al heel wat mensen tot nadenken gezet, en we zien deze profetieën en gebeurtenissen, gewoon aan ons oog voorbij gaan. Behalve voor hen, die menen dat we "in het vlees" een Opgestane Heer kunnen zien en navolgen!
Maar goed Iearse, ik vind het wel tof dat je meedenkt en je mening uitlegt.
maar ik ben nu 65 jaar en sinds de jaren`70 bezig met de profetieën, al vanaf het moment toen ik nog geen Christen was, hoe dan ook. En ik kan niet ontkennen dat de SDA Church, op grond van een Bijbels, maar ook Geestelijk fundament, een Geestelijke gemeenschap is, voor de Jood en de Griek.
Pas op hé; ik spreek hier niet over de verlossing in Christus vanuit een aardse denominatie, want het is de Heer zelf die dat zal vervolmaken, want immers Hij brengt het loon van elk mens afzonderlijkn van Zijn Vader mee! Want het is de Heer Jezus die alles tot een werkelijk einde lan brengen!
In plaats 'in Christus' die gemeenschap te aanvaarden en verder gewoon te doen wat zij (als medechristenen notabene) moeten doen (Matt 28),verdoen ze hun genade(tijd) aan het bestrijden van de medemens, notabene in Christus.
Wie zijn hier nu de werkelijke anti-semieten?
Die boodschap van de 2300 avonden en morgens, die in 1943 eindigde, en waar Jezus gewoon volgens de Bijbelse gegevens, het Heilige der Heiligen binnenging, is in vervulling gegaan. Geen wonder dus dat de Allerhoogste god, o.a. de Adventgemeenschap heeft ingesteld om dié boodschap (Daniël en Openbaring in zijn geheel) aan de wereld te brengen. Het is niet zonder slag of stoot gegaan, maar dat zegt de Bijbel ook (Openbaring 10)
Zelf heb ik oorlogsveteranen ontmoet uit Litouwen en Duitsland, die in tranen uitbarstten als zij de naam Zevende Dags Adventisten hoorden. Omdat deze zo vaak getuigt hadden tijdens de zwaarste bombardementen of aan ingesloten militairen, met de dood in de ogen.
Een eenvoudige soldaat uit Litouwen en getuigde van de Heer, overleefde een
bominslag, die 10 meter van hem vandaan neerplofte. Horen en zien verging hem, maar hij stond op en ging verder. Toen ik deze man ontmoette in 2004 en met hem over WOII sprak, vroeg hij mij plotseling: Wat geloof je?
Toen ik zei Siebenten-Tags-Adventist, barstte hij in tranen uit. Zijn vrouw viel bijkans flauw, hoe zoiets kon. Een man die zo emotioneel beschadigd was door de oorlog. Altijd zeggende tegen hoge Duitse militairen dat doden van mensen verkeerd was en deze Onkel Franz zich ook altijd onttrok aan gevechtshandelingen of opgedragen executies waar Russische soldaten bij betrokken waren. En het lukte hem, steeds weer. Geen Duitse meerdere die deze man een haar krengte. Ja, je moet het horen om het te geloven!
Zelf was hij geen Zevende Dags Adventist, als lid, maar blijkbaar had hij zeer goede herinneringen aan zulke mensen, hoe dan ook.
Ook is bekend, dat tijdens de bombardementen op Nagasaki en Hirosjima groepen Zevende Dags Adventisten, tussen de puinhopen veroorzaakt door de zojuist gevallen bommen liepen en overleefden zonder enige lichamelijke schade.
Ik ken predikanten die door engelen geholpen werden, als zij in Zwitserland, in de jaren 50, langs steile berghellingen boeren hoeven wilden bereiken of dorpjes, die in de diept lagen. Getuigenissen geven dat aan! Je weet niet wat je hoort!
Wat dan te zeggen van dit
http://www.youtube.com/watch?v=lDqdHLVKgLswaar de mensen van de SDA church op Haiti tijdens de woeste storm van Katrina,
gewoon overleven en waar mensen van buiten af welkom zijn. "
We halen de groente en de voorraden gewoon op de markt" zegt een zuster uit die gemeente! Snap jij dat? Welke markt en waar? Dit terwijl buiten de mensen huilend en schreeuwend, in de rij staan waar nauwelijks voedsel te krijgen is.
De mensen van de filmploeg die toevallig op de compound van de SDA stuitte, spreken vol verbazing hun ongeloof uit, hoe zo iets mogelijk is.
En zo heb ik ook zelf wonderen meegemaakt, zonder dat ik die kan verklaren, in al de tijd dat ik evangeliseer, gewoon spontaan!
quote:
Tot slot zie ik de link tussen Zevendedagdaventisten en Messiaanse Joden niet direct. De overeenkomst die ik zie is het zich houden aan de Joodse geboden.
Eerlijk gezegd Iearse,
nu breekt écht mijn klomp. Dat moet je eens gaan uitleggen aan Rabbi Joe Kagan, of aan Rabbi Paul Daniëls!
Weer een bewijs dat je van het geestelijke Jodendom niets begrijpt, met respect hoor! Waar staat in hemelsnaam dat gelovigen zich aan 361 wetjes en regels moeten houden! En wat zijn "Joodse geboden". Maken we weer dezelfde fout als de Joden van het OT, door Gods geboden een eigengerechtigheid te geven, een eigen bedekking? Staan de Joden weer boven elk volk, in de ogen van de Here? Jezus leert dat geen enkel mens, boven Zijn Meester kan staan.
Als we menen al verlost te zijn, of volmaakt, dan hebben we Christus niet nodig!
Maar ja, de vraag is dan; door wélke Deur gaan die, welke menen voorrang te hebben, als het om het Helmels Jeruzalem gaat!
Katholieken geloven dat ook; we zijn al in de hemel, als we sterven.
En moeder Maria is de Middelaar, en we gaan alvast mensen Heilig verklaren!
Ik hoop dat je begrijpt, dat een vooringenomen houding t.o.v. je medemens, relateert aan heidense afgoderij. En dat je met zo`n houding mensen nooit tot een opgestane Heer kunt brengen!
Het is toch dat de 10 geboden, de wet, en/of de Thora is:
De 10 geboden + de twee liefdesgeboden jegens JHWH en de médemens!
De Allerhoogste god heeft voor het hemels Koninkrijk slechts 10 adviezen gegeven. De 10 geboden, waarbij de wekelijkse Sabbat van het 4e gebod voor ALLE mensen geldt!
Inderdaad, je hebt Christenen in het vlees, die de zondag van de Oecumene onderhouden en zich een eigen bedekking verzinnen.
Je hebt Joden die de wetsregels 361 en de Sabbat van het 4e gebod onderhouden, en daarmee dus twee heren dienen (Lees nog eens Joh 3, aangaande Nicodemus) dat is dus het Israël in het vlees, dus een eigen verzonnnen bedekking geven.
Zij wachten nog op de3e Tempel waar het Pausdom de 'christus' zal brengen!
Want wat zegt het Pausdom:
”
Wij bekleden op deze aarde de
plaats van God Almachtig.”
Paus Leo XIII, in zijn encycliek van 20 juni, 1894.
en wat nog meer:
quote:
"De paus is niet alleen de
plaatsvervanger van Jezus Christus, maar
is Christus zelf, verborgen onder een sluier
van vlees.” The Catholic National, juli 1895.
Wat zegt de Bijbel over de landen/natieën van het grote Babylon:
Openbaring 1316 En het
(satan)
maakt dat
men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven
een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 en het maakt
dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij
die dat merkteken heeft, of
de naam van het beest of het getal van zijn naam. 18 Hier is de wijsheid. Wie verstand heeft, laat hij het getal van het beest berekenen, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderdzesenzestig.
En onthoud dat de wereldlieders nauwe contacten onderhouden met het vaticaan om hun standpunten een fundament van 'geloof' te geven!
Daar verwijzen de ZDA/SDA gemeenschappen naar, dié ontwikkeling is nu aanstaande en gaande,
daarna is
het einde (Daniël 12).
Zoals ik al eerder zij de 'vereniging van Europa is dààr een onderdeel van. Ik heb je verwezen naar het Beeld van Nebukadnessar!
Maar ook dat snap je blijkbaar niet. Een 'joodse' profetie bij uitstek! En nòg ziende blind en horende doof!
Geestelijk Joden (Christenen en Joden dus) die waarlijk in Christus zijn en de geboden van dat Rijk onderhouden, verbonden met het Hemels Jeruzalem, waar ze "wedergeboren zijn", ontvangen geen ondersteuning meer van deze wereld, maar vanuit de Hemel (het Manna, weet je nog wel).
Maar we leven niet alleen van brood alleen, natuurlijk!
De Heer voorziet!
Je schreef ook nog dit:
Met alle respect,
maar we zien dat terug bij vele sektes:
-
De Jehova Getuigen menen dat zij de 144.000 bloedlijnen zijn uit Openbaringen, de opgesomde Joodse stammen daar negerend.
De Jehova Getuigen zijn ontstaan uit een deel van de Millerieten, die meenden een andere koers te moeten gaan, dan een ander deel er van.
Wat is daar mis mee? Zijn dus géén Zevende Dags Adventisten.
- De Zevendedagdaventisten menen het geestelijk israel te zijn.
Fout! Dat zeggen zij niet! Zij verkondigen het op grond van Jezus persoonlijke getuigenis, aan ALLE taal, volk, stam en natie. Lees Openbaringen nu eens goed en door de Heilige Geest!
Nergens zegt de Allerhoogste god dat er meerdere
aparte volkeren verlost worden. Er zijn maar twee groeperingen die aan het einde van de genade(-tij) ontstaan, en pas aan het einde der tijden, zichtbaar gescheiden zullen blijken te zijn;
Zij die
in het vlees aanbidden
Zij die
in de Geest aanbidden
- De Mormonen menen dat Korea deze positie heeft ingenomen.
Kan zijn, laat maar gaan!
- Het Eklesia-evangelie korps meent dat de stammen van Israël verspreid zijn over het blanke ras door de hele wereld.Kan zijn, moeten die mensen weten!
God heeft in de periode dat er een einde kwam aan die profetische lijn van Daniël
meerdere geloofsdenominaties in het leven geroepen om mensen, vanuit hùn visie, waarin ze toén verkeerden, inzicht te geven om aan te werken? Dus verbaas je niet, dat mensen soms een bijzondere weg inslaan.
Nergens heeft ook hier dus de Allerhoogste slechts één denominatie laten ontstaan, om onderzoek te doen! God wil dat mensen groeien en niety als slaven of robotten in één gemeenschap zijn. De Heilige Geest moet overtuigen van zonden en de mens moet daar zélf deel van uit maken. God wil geen slaven of robotten in het Hemels Jeruzalem zien, maar mensen die vrij zijn in de aanbidding die het geeft; Jezus Christus!
Ook vanuit de Millerieten zijn diverse 'Adventbewegingen' ontstaan, elke met een eigen visie. Die waar Mw.E.G. White deel vanuit maakte, werd de grootste en de meest verspreidde over de gehele wereld, in ALLE gelderen van de maatschappij!!
Ben blij dat Christus al de schapen nog kent en zal proberen te redden, die ons ontgaan!
De genadetijd is nog niet geïndigd, we wachten maar ons eigen loon af Iearse, we zullen het wel zien!
Groeten