Hallo Adinomis,
Je schreef:
quote:
Dit gaat echt te ver. Ik geloof en eerbiedig de sabbat. Maar God weet in welke samenleving we zitten. Hij verhoort gebeden die zondags naar Hem opstijgen. Ook van zijn kinderen in de kerken. God ziet het hart aan. Het gaat om de relatie met God, zijn verborgen omgang vinden. Ps. 25:14.
Zeker, ik ben het, deels, met je eens, in alle gemeenschappen (niet alleen in de kerken dus) zitten mensen die verlangen naar de deelneming aan Gods Rijk.
Dàt oordeel is nu gaande in de Hemel! De Grote Verzoen Dag voor alle mensen.
Mogen en kunnen we nog overtreden, ja de Schrift zegt het zelf:
quote:
1Johannes 3:4 'Ieder die zondigt overtreedt Gods Wet, want zondigen is Gods Wet overtreden'.
En elke zondag weer overtreden velen de wet van God, omdat ze geboden en wetten van mensen onderhouden.
..en dan deze, een hele goede raad van de Heilige Geest:
quote:
Jakobus 2:10 'Want wie de gehele Wet houdt maar in één Gebod faalt heeft alle Geboden overtreden'.
Vraag je eens af: wat heeft mijn aanbidding nu van nut, als ik een aardse Heilige Vader de eer geef!!
quote:
Marcus 3:29 'maar wie gelasterd heeft tegen de Heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde'.
Hebreeën 6:4-6 'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, wie de goedheid van Gods woord en de kracht van de toekomstige wereld ondervonden hebben, en na dit alles zijn afgevallen, die kunnen niet opnieuw tot inkeer worden gebracht. Zij kruisigen immers de Zoon van God voor een tweede maal en maken hem openlijk te schande'.
Zie je nu Adinomis, dat we verbonden horen te zijn in Geest met het Hemels Jeruzalem. Zie je nu dat de gaven en deverlossing 'niet in het vlees' maar alleen door 'onze moeder' in het Hemels Jeruzalem kan plaats vinden!
Of wordt er gelogen door de Allerhoogste god, die een EEUWIG VERBOND aanbied!
Geef mij nu eens één reden om een andere vorm van de 10 geboden na te leven, die Jezus aan ons voorhoudt. Waar staan de 10 geboden in de Bijbel, die mij leert in Christus, dat de zondag het 3e gebod is en door Hem is veranderd, en dat Jezus persoonlijk opdracht heeft gegeven om de gebodentafel te overtreden!
Wie is nu de grote Overtreder! Satan of Christus.
Je mag zo vaak als je wilt eredienst houden, maar dat sluit hetv ritme en dus de wekelijkse Sabbat (de 7e dag) niet uit hé!
Denk toch eens na, kerel. En je ziet, zelfs sommige Joden belijden de Paus, door aan de zondagvierende gemeenten (dochters van Rome) te vragen te bidden voor de Joden in de natuurlijke Staat Israël. En dan zegt Iearse er nog bij, dat we aan hen geen deel (kunnen) hebben! De paus zegt: Wij staan boven de Bijbel en de Paus is Christus in het vlees. En de zondag is het Merkteken van ons gezag!
Ik zie de Joden van het natuurlijke Israël naast de Sabbatv ook nog wel de zondag vieren. Er zijn al tekenen dat men, om economische redenen, aan zo`n optie denkt. Wat maakt het de Paus nu uit, wat je viert, als je hem maat aanbidt!
Hij heeft voor iedereen een oplossing. Er is immers 'godsdienstvrijheid', in België ook, maar wél onder het gezag van de Nuntius. We kunnen er over meepraten!
Op welke (andere) geboden heeft Jezus dan gezag?
Een ander Rijk dat NIET van deze wereld is.
We zijn er !
En wat zegt /leert Jezus over de Hemelse geboden, die van dat andere Rijk dus:
Openbaring 14:12
'Van hen die God toebehoren, van
hen die Gods Geboden in acht nemen en Jezus trouw blijven, wordt nu standvastigheid gevraagd'.
Maar jij houdt de zondag, en bent dus stanvastig in de geboden van de Paus, net Pausdom, de heidense aanbidding.....van een zonnegod! Een politieke aanbidding gekoppeld aan het Geestelijke Roomse Rijk, door Constatijn en in verbondenhei met Ein Vereintes Europa! (Kijk eens naar het Beeld van Nebukadnessar; naar zijn tenen, zit veel schimmel aan en in...niet voor niets)
Let op hé: Ik zeg dat niet, maar: Jezus houdt het aan je voor, Bijbels en Geestelijk! De geboden van een Hemelse God zijn niet bedoeld voor deze wereld, in de huidge staat!
Want wat zegt de Schrift over dat geloof m.b.t. de geboden die eeuwig zijn:
Lukas 18, 8b
Doch als de Zoon des mensen komt, Zal Hij dan het geloof vinden op de aarde?
Dus beste Adinomis, waar moet je dan zoeken, niet op aarde, maar in het Hemels Jeruzalem. Een mens die daawerkelijk bidt om openheid of verlossing; zoekt zijn (Geestelijk-) moeder in het Hemels Rijk, niet op of in een wereld die reeds verloren IS. Jezus zegt het zelf hé; ik zal er nielmand vinden die nog in Mij gelooft, want de verlosten gaan met Hem mee, naar het hemels Jeruzalem en zij die in het vlees blijven zijn reeds verloren! Vandaar dat de verlosten naar het Hemels Jeruzalem gaan.
Kijk, ik wil je helpen en wil je zaken doen openbaren.
Ik wil je de weg wijzen, en ik meen dat ik niets buitenbijbels zeg, maar ik probeer het geestelijke aspect van die Bijbelse (op zich dode letters) duidelijk te maken.
En datv kan alleen de Heilige Geest. Wij kunnen dat inderdaad van ons zelf niet,
maar we moeten ons dan ook voorbereiden.
Dus Adinomis, maak zaak van je geloof en aanname van de Sabbat van het 4e gebod. Blijf niet alleen bidden -als je weet hoe Jezus er mee omgaat- maar volg Hem dan ook in dié wet, en geen andere!
De zondag is het Merkteken van de RKK Staat, zoals zij dat zelf zeggen! Ga de hoer uit de weg, dat is wat Jezus vraagt te doen in Openbaring 14:6-12; Gaat UIT van haar! Voeg dus je woord bij de daad, mensen die bidden en er geen gevolg aan geven zijn geen medewerkers van de Heer! Dat Evangelien moet geleerd worden! Ik spreek hier niet over oordeel, maar over datgene waartoe Jezus ons oproept.
Als jij zegt dat je gelooft in de (van het 4e gebod) onderhoud dan niet de rustdag van het 3e gebod van de Kerk van het Grote Babylon!
En ik ben er ook van overtuigd dat wat je bidt, niets met Satan te maken heeft, maar je zit wél op de 1e dag der week in de kerk en niet op de geheiligde Sabbat van het 4e gebod. Lees de geboden er op na! Die gelden voor ALLE mensen!
quote:
1Corinthiers 6:18 'Ga ontucht uit de weg. Met elke andere zonde dan ontucht treft de mens zijn eigen lichaam niet. Maar door ontucht te doen zondigt hij tegen zijn eigen lichaam'.
Je zegt ook nog:
quote:
In het Nieuwe Testament kwamen ze zowel op sabbat als op de eerste dag van de week bij elkaar.
Okay, zitten er aan de Edele Olijfboom takken van twee Heren of van één heer!
Is de wortel de zondag én de Sabbat of dit:
quote:
Spreuken 19:16 'Wie de Geboden onderhoudt, behoudt zijn leven; wie er zich niets van aantrekt, zal sterven'.
2 Corinthiërs 5:21 'Christus heeft geen zonde gekend, maar om ons heeft God op hem de zondelast gelegd,
om ons door onze eenheid met Christus rechtvaardig te maken'.
Kun jij nu Bijbels aantonen dat Jezus ons voorbeeld is, waar Hij er toe opgeroepen heeft om de 1e dag der week te onderhouden, en de Sabbat van het 4e gebod te overtreden? Hoe kun je dan spreken over een ééuwig verbond!
Ik kan het in de hele Bijbel nergens vinden, wel dit:
Mattheus 5:18-19
'Want voorwaar, ik zeg u, voordat hemel en aarde vergaan zijn zal niet een jota of tittel vergaan uit de Wet, neen, niet voordat het einde aller dingen daar is.
Wie dan een dezer minste Geboden afschaft en in dien geest de mensen onderwijst zal de minste heten in het Koninkrijk der hemelen;
maar wie ze volbrengt en anderen voorhoudt, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen'.
Zie je Adiniomis, het is niet én of én, nee er is maar één Rustdag in de Here, en dat is de gewoon het 4e gebod van de 10 regels, die de grondwet van het Hemels Koninkrijk vorme,$n. Geen 361 wetjes die een menselijke bedekking zijn (er zijn Bijbels dus twee bedekkingen) en dus niet te onderhouden. Maar gewoon 10 simpele leefregels, ondersteunt met de twee liefdesgeboden én de Profetie, waaraan die eeuwige wet hangt.
Met dit gegeven:
Jij krijgt dus eeuwig leven omdat je de geboden 100% onderhoudt?
quote:
We krijgen het omdat Jezus dat voor ons heeft gedaan en het ons toerekent.
Wij kunnen het niet. Dat neemt niet weg dat ook wij gehoorzaam moeten zijn aan Gods geboden.
en
quote:
Dat werkt Gods Geest in ons uit. Rom.8:4
Ben ik het volkomen eens, maar waarom schop je er dan tegenaan, beledig je mede-christenen; Wil je de profetie niet zien of erkennen, die diezelfde Allerhoogste god aan ons voorhoud. Verwerp je de profeten, die volgens dat zelfde inzicht die de Allerhoogste wil laten zien, tot aan de wederkomst van Christus, werkzaam blijven. En geef je geen gehoor, omdat je er blind voor bent,
aan Openbaring 14:6-12, waar staat:
Het lam en de zijnen; het oordeel
14
1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.
6 Toen zag ik opnieuw een engel, die hoog in de lucht vloog. Hij had een eeuwig evangelie dat hij bekend moest maken aan de mensen op aarde, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. 7 Luid riep hij: ‘Heb ontzag voor God en geef hem eer, want nu is de tijd gekomen dat hij zijn oordeel zal vellen. Aanbid hem die hemel en aarde, zee en waterbronnen geschapen heeft.’ 8 Hij werd gevolgd door een tweede engel, die uitriep: ‘Gevallen, gevallen is Babylon, die grote stad, die door haar ontucht alle volken de wijn van haar wellust heeft laten drinken.’ 9 Zij werden gevolgd door een derde engel, die met luide stem riep: ‘Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of zijn hand krijgt, 10 zal hij de wijn van Gods woede moeten drinken, die onverdund in de beker van zijn toorn is geschonken. Hij zal in vuur en zwavel worden gepijnigd, onder de ogen van de heilige engelen en van het lam. 11 De rook van die pijniging zal opstijgen tot in eeuwigheid. Wie het beest en zijn beeld aanbidden, of wie het merkteken van zijn naam draagt, ze krijgen geen rust, overdag niet en ’s nachts niet.’
12 Hier komt het aan op de standvastigheid van de heiligen, die zich houden aan Gods geboden en aan de trouw van Jezus.
13 Ik hoorde een stem uit de hemel zeggen: ‘Schrijf op: “Gelukkig zijn zij die vanaf nu in verbondenheid met de Heer sterven.”’ En de Geest beaamt: ‘Zij mogen uitrusten van hun inspanningen, want hun daden vergezellen hen.’
14 Toen zag ik dit: een witte wolk, en daarop zat iemand die eruitzag als een mens. Hij had een gouden krans op zijn hoofd en een scherpe sikkel in zijn hand. 15 Uit de tempel kwam een andere engel, die hem die op de wolk zat met luide stem toeriep: ‘Laat uw sikkel komen om te oogsten. Want de tijd om te oogsten is gekomen; de aarde is meer dan rijp voor de oogst.’ 16 Toen wierp degene die op de wolk zat zijn sikkel op de aarde, en de aarde werd geoogst. 17 Er kwam een andere engel uit de hemelse tempel, die ook zo’n scherpe sikkel had. 18 Bij het altaar vandaan kwam weer een andere engel, degene die zeggenschap heeft over het vuur. Hij riep de engel met de scherpe sikkel luid toe: ‘Laat je scherpe sikkel komen om de druiven te oogsten in de wijngaard op de aarde, want de druiven zijn rijp.’ 19 Toen wierp de engel zijn sikkel op de aarde, en hij oogstte de druiven in de wijngaard op de aarde en gooide ze in de grote perskuip van Gods woede. 20 De wijnpers werd buiten de stad getreden. Er kwam een grote stroom bloed uit, zestienhonderd stadie lang en zo hoog als het bit bij een paard.
Groeten