quote:
Hier gaat het flink fout Nicodemus !
Want 1843, 1844 was een hersenspinsel van die Ellen van jullie, welke verzinsels niet gebeurde. Om geen gezichtsverlies te lijden hebben ze er een mooie leugen-theorie op geborduurd van de grote verzoendag.
Maar een feit blijft dat de Schrift waarschuwt dat wie zegt in de Naam van Jezus te profeteren en het komt niet uit, die is een valse profeet ! De wereld is in 1844 niet vergaan zoals jullie mevrouw Ellen valselijk "profeteerde". Daarmee was zij een valse profeet en dient de ware christen ver weg te blijven van alle andere zogenaamde profetieën. Mevrouw Ellen heeft zichzelf gecompromitteerd.
quote:
We moeten niet vergeten dat satan heel graag wil dat de kerk vooral het profetisch woord wegdoet.
Wat een onzin, de kerk doet het profetische woord helemaal niet weg, maar als de profetie niet uitkomt zoals bij de valse profetes Ellen van jullie, dan dient zij als profeet verworpen te worden en genegeerd.
Of als de profetieën niet bijbels zijn zoals je vaak aantoont.
Je raast door over vergeestelijking maar misbruikt daarvoor verzen waarin Israël niet eens genoemd wordt, die verzen gaan nog niet eens over Israël.
quote:
Satan zou heel graag willen dat wij en de mensen die wij willen bereiken, huiverig gemaakt worden voor profetische gaven, die door de Heilige Geest wordt geschonken.
Er is niets tegen ware profetie Niodemus, profetie welke uitkomt, profetie welke bevestigd door de Schrift wordt. Dat is wat de Heilige Geest altijd doet.
De leugen profetie van juffrouw Ellen over 1844 en het einde van de wereld zijn dus alle reden om haar als profeet te verbannen en haar leugenachtige leer te verwerpen, want ze is daarmee voor eeuwig gecompromitteerd als leugenaarster.
quote:
Dus wat jij doet is verkondigen in het vlees, en de profeten en het getuigenis van Christus ontkennen,
Nee hoor, ik hamer juist veelvuldig op de profetieën uit het OT, maar daarin wordt gesproken over het fysieke Israël. Verderop zal ik dat bewijzen.
quote:
zoals Openbaringen 14 ons leert. Vergeet ook niet dat dié boodchap, ver voordat de staat Israël in 1947/48 werd gesticht déze boodschap al werd verkondigt. Want in de tijd van het ontstaan van de Reformatiebewegingen was de staat israël er nog helemaal niet en kon dus ook Daniël niet over een nationaal volk Israël spreken,
Dat is nu een verschil tussen een leugen profetie van nep-profeet Ellen en een echte profeet Daniel die het Woord van G'd spreekt.
Ellen "profeteerde" iets dat niet uitkwam en Daniel profeteert iets dat wel aan het uitkomen is/uit zal komen.
quote:
Wij als gelovigen moeten het vertrouwen hebben, dat die geestelijk opwekking zal komen, want het is ons door God beloofd in Joël 2:28,29: 'Daarna zal het geschieden, dat Ik mijn Geest zal uitstorten op al wat leeft, en uw zonen en uw dochters zullen profeteren; uw ouden zullen dromen dromen; uw jongelingen zullen gezichten zien. Ook op de dienstknechten en op de dienstmaagden zal Ik in die dagen mijn Geest uitstorten.'
Even doorlezen tot vers 17
17 Laat de priesters, des HEEREN dienaars, wenen tussen het voorhuis en het altaar, en laat hen zeggen: Spaar Uw volk, o HEERE! en geef Uw erfenis niet over tot een smaadheid, dat de heidenen over hen zouden heersen; waarom zouden zij onder de volken zeggen: Waar is hunlieder God?Priesters wenen tussen het voorhuis en het altaar in de Joodse tempel dus ! Dat gaat dus over het fysieke Israël. ! Jij vervangt weer Israël met je vervangingsleer !
quote:
Waarnà zal dit geschieden?
“Blaast de bazuin op Sion, heiligt een vasten, roept een plechtige samenkomst bijeen. Vergadert het volk, heiligt de gemeente, roept de ouden bijeen, vergadert de kinderen en de zuigelingen; de bruidegom trede uit zijn kamer en de bruid uit haar bruidsvertrek. Laat de priesters, de dienaren des Heren tussen de voorhal en het altaar wenen en zeggen: Spaar, Here, uw volk en geef uw erfdeel niet prijs aan de smaad, zodat de heidenen met hen zouden spotten. Waarom zou men onder de volken zeggen: Waar is hun God?” (vs 15-17) Zie ook 2Kronieken 7:14.
Priesters wenen tussen het voorhuis en het altaar in de Joodse tempel dus ! Dat gaat dus over het fysieke Israël. ! Jij vervangt weer Israël met je vervangingsleer
quote:
In onze tijd, de tijd van de vervulling van de profetie van Daniël én Openbaringen wijst Openbaring 11 op de verloop van het evangelie gedurende de gehele christeleijke era. Openbaring 14 wijst in dat licht op de laatste wereldwijde boodschap, de zogenaamde 3 engelenboodschap, die voor ALLE mensen geldt. De oproep is duidelijk; keert allen terug naar het fundament van Christus, een grondwetr die berust op een Hemels en dus Geestelijk RIJk; immers ook Jezus én God zijn Geest inzake het onderhouden van die wet!
Nergens in de schrift leert de Allerhoogste dat wij robots of slaven moeten zijn. Het enige wat dient te veranderen is dat onze Geest niet meer naar het vlees handelt, maar naar de Geest Gods. Dus vandaaar dat de Adventisten, als enige gemeenschap wijzen op die belangrijke boodschap van Openbaring 14 voor gelovigen en ongelovigen! Want aansluitend en zelfs inzake het verloop van de strijd en de (Genade-) tijd wordt de scheiding der geesten zichtbaar, en de vervolging voelbaar. Voor hen die niet geloven, omdat ze niet zien, is het symbool van het Beeld van Nebukadnessar ingericht enn kunnen zij zien dat we heden ten dage in een Geestelijk aspect van de Kerk van Rome leven. Het Beeld staat op zijn tenen te wankelen en de aanbidding er van is aanstaande; door Europese wetgeving en wereldwijde Oecumene! We beginnen dan met het europese Arrestatie Bevel! Nu nog heimelijk, straks als de EU een overkoepelende regering heeft van alle staten (G. Verhofstadt EU) dan zullen kerkelijke wetten de burgerwetten bepalen. Meer en meer wetgeving van allerlei aart, worden in een samenspan in Brussel bepaald, hoewel velen denken dat hun nationale regering dat doet. De zogenaamde 3% regeling is zo`n EU-wet. We zien waartoe het nu al leidt! Afhankelijk van economische regelgeving wordt de mens een slaaf van wat hij of zij met voorhoofd en rechterhand aanneemt, omdat financiël zorgen de christenen en de mens in het vlees noodzakelijk achten.
Zij hebben geen verbondenheid met het Hemels Jeruzalem, omdat zij zich er niet hebben willen laten "wedergeboren" worden. Hun moder (kerk) is Rome die voor hen de wetten en geboden bepaalt!
Heel veel standaard teksten, die de sekte ZDA aangeleerd krijgt en toegankelijk is voor hun slachtoffers om bijvoorbeeld op forums hier in te zetten om ware christenen te misleiden. De verzen herken ik van andere forums vroeger waar ZDA slachtoffers nagenoeg dezelfde teksten dumpten.
quote:
Allerhoogste god,
Ik heb het al vaker gevraagd aan je, maar waarom schrijven jullie allemaal Allerhoogste god ipv Allerhoogste God? Waarom doen alle ZDA slachtoffers er zo geheimzinnig over? Is dat omdat jullie daarmee eigenlijk de JHWH, de G'd van Israël, Abraham, Isaac en Jacob helemaal niet bedoelen? Maar een andere (af)god?
quote:
De discipelen wijzen Jezus op de gebouwen van de tempel.
Dan zegt Jezus:” Ziet gij dit alles niet? Voorwaar, Ik zeg u, er zal hier geen steen op de andere gelaten worden, die niet zal worden weggebroken.”
Zij zijn nieuwsgierig geworden en willen weten wanneer dat zal gebeuren met die tempel.
Maar de fysieke tempel wordt ook weer gebouwd, want deze zal worden opgemeten.
Openbaringen 111 En mij werd een meetlat gegeven, die op een staf leek. En de engel was erbij komen staan en zei: Sta op en meet de tempel van God, het altaar en hen die daarin aanbidden.
2 Maar laat de buitenste voorhof van de tempel erbuiten en meet die niet, want die is aan de heidenen gegeven. En zij zullen de heilige stad vertrappen, tweeënveertig maanden lang.--> Je bent het hoop ik met mij eens dat heidenen niet een geestelijke hemelse tempel 42 maanden kunnen vertrappen? Mattheus 24:3 Ze
nemen ook aan,
dat dit zal samenvallen met Jezus komst en de voleinding der wereld. (Het Griekse woord wat hier gebruikt is voor wereld is: aaioon. Dit betekent: tijdperk of eeuw).
Het valt dan op,
dat Jezus geen direct antwoord geeft. Pas veel verderop gaat Hij wat dieper in op hun vraag.
Mattheus 24:4 Marcus 13:6[/quote]
3 Toen Hij op de Olijfberg zat, gingen de discipelen naar Hem toe toen zij alleen waren, en zeiden: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen gebeuren? En wat is het teken van Uw komst en van de voleinding van de wereld?
4 En Jezus antwoordde en zei tegen hen: Pas op dat niemand u misleidt.
5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam en zeggen: Ik ben de Christus; en zij zullen velen misleiden.--> pas op zegt Jezus hier voor lieden als de vals profetes Ellen van de ZDA, die dingen roepen in Mijn naam die nooit zullen geschieden !
Er wordt hier notabene gewaarschuwd voor dwalingen als bij de JG en ZDA een Moon sekten. 
quote:
Lucas 21:8 Jezus antwoord kwam hierop neer: “Laat niemand jullie het idee geven, dat Ik, de Christus, zomaar kom, zonder dat je het merkt. Als er mensen zeggen: ik ben de christus, geloof hen niet, of als mensen zeggen: zie, daar is de christus of hier, geloof hen niet.
Als Ik kom zal iedereen het weten, uit de eerste hand.
Precies, daar hebben we geen valse profetes Ellen voor nodig die loog dat Jezus in 1844 terugkwam.
quote:
Waarom zouden zij verontrust of angstig zijn als zij horen van oorlogen en onlusten?
Zij kenden de profeten. En een van die profeten spreekt in het bijzonder over deze gebeurtenissen. Het is Joël.
Joël 2:1-11 “1 Blaast de bazuin op Sion en maakt alarm op mijn heilige berg! Dat alle inwoners des lands sidderen, want de dag des Heren komt. Want hij is nabij!
2 Een dag van duisternis en van donkerheid, een dag van wolken en van dikke duisternis. Als morgenrood uitgespreid over de bergen, is een talrijk en machtig volk; desgelijks is er van ouds niet geweest en zal er na hem niet meer zijn tot de tijd der verste geslachten. 3 Voor hem uit verteert een vuur en achter hem laait een vlam; als de hof van Eden is het land voor hem, en achter hem is het een woeste wildernis; en ook is er aan hem niet te ontkomen. 4 Zijn aanblik is als die van paarden; als rossen rennen zij.
5 Als ratelende wagens op de toppen der bergen springen zij; als het geknetter van een vuurvlam, die stoppelen verteert; als een machtig volk, in slagorde geschaard tot de strijd. 6 Voor zijn aangezicht beven de volken; alle gezichten verbleken van angst.
7 Als helden rennen zij, als krijgslieden beklimmen zij de muur, en zij gaan voort, ieder op zijn eigen wegen; zij lopen niet door elkander heen, 8 en de een verdringt de ander niet; iedere strijder gaat zijn eigen weg, en tussen de wapens door dringen zij voort; zij laten geen bres in hun rijen ontstaan.
9 Zij stormen op de stad aan; zij rennen op de muur; zij klimmen in de huizen; zij komen door de vensters als een dief.
10 Voor hun aangezicht siddert de aarde, beeft de hemel; de zon en de maan worden zwart en de sterren trekken haar glans in.
11 En de Here verheft zijn stem voor zijn strijdmacht heen, want zijn leger is zeer talrijk; want machtig is het leger dat zijn woord volbrengt; want groot is de dag des Heren en zeer geducht! Wie zal hem verdragen?”
Allemaal fysiek, de heidenen vallen de stad aan ! Welke stad? Jeruzalem !
Of denk je dat de heidenen de geestelijke stad aanvallen? De geestelijke muren van de geestelijke stad wordt aangevallen door de heidenen?
quote:
Dit machtige leger voert oorlog! Het is een verwoestend leger. Het is logisch bang te zijn, als je weet dat die legers er aan komen.
Joël laat ons zien, dat die dag des Heren een vreselijke dag zal zijn. Ook de zon en de maan zullen dan veranderen en ook de sterren zullen anders zijn op die dag.
Joel ligt zoals meer profeten uit het OT dat de grote verdrukking om irael zal draaien, de heidenen vallen geholpen door valse profeten als Ellen de hoer van Babylon steunend, het beloofde Land Israël aan.
quote:
Dus Yeshua regeert géén duizend jaar op aarde, zoals hier duidelijk wordt aangetoond, de mensen die Christus verwerpen zullen roepen: "Bergen valt op ons.."!
Ware christenen zijn al opgenomen met de Opname.
De mensen die Israël zullen haten en aanvallen en dus G'd haten en Jezus haten, zullen dat roepen.
quote:
Mattheus 24:29 “Terstond na de verdrukking dier dagen zal de zon verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven en de sterren zullen van de hemel vallen...”
Dus er komt eerst een grote verdrukking en dan zal de Here zijn strijdmacht zenden. Dan zullen ook de tekenen aan de zon, maan en sterren er zijn.
Lees heel Matteus 24, Lucas 21 en Marcus 13 en je zult zien dat het in alle 3 de uitleggingen gaat om israel, dezelfde lijn volgend in alle 3 de uitleggingen.
- Eerst de verwoesting van de (weer te bouwen) fysieke Joodse tempel.
- Dan de grote verdrukking in israel door de heidense wereld en alle afgodendienaren.
- Dan Jezus Zijn Wederkomst als Beloofde Messias voor Israël !
Maar eerst gaat Jezus verder met voorzeggingen over gebeurtenissen die zullen gebeuren
vóór ‘het einde’.
quote:
Mattheus 24:7
Marcus 13:8
Lucas 21:10,11 “Volken zullen tegen elkaar opstaan en ook koninkrijken, en er zullen grote aardbevingen, en nu hier, dan daar pestziekten en hongersnoden zijn. Maar dit alles is pas het begin der weeën.”
Romeinen 8:19-23 Net als een vrouw die zwanger is, allerlei pijnen moet doorstaan voordat haar kind zichtbaar wordt, zo moet ook de wereld -de ganse schepping- allerlei pijnlijke dingen doormaken voordat de ‘zonen Gods’ met Jezus als eersteling openbaar worden.
(Zie je nu dat het volk van Yeshua aan Geestelijk Israël is; zonen)
Lucas 21:11b vervolgt het gedeelte over die aardbevingen, pestziekten en hongersnoden met: “en ook vreselijke dingen en grote tekenen van de hemel”.
Ongetwijfelt wordt hiermee Joël 2:30 en 31 bedoeld: “Ik zal wonderen geven in de hemel en op de aarde, bloed en vuur en rookzuilen. De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed”.
Allemaal in het fysieke Israël, zoal inderdaad Joel profeteert.
quote:
Yeshua kan dus onmogelijk regeren voor 1000 jaren op een verwoeste aarde, waar geen licht en lucht meer is; woest en ledig!
Twijfel jij eraan dan dat G'd niet alles weer kan schapen in 6 seconden dan? Ik niet ! Zegt jezus niet zelf dat bij G'd niets onmogelijk is?
Matteus 19:2626 En Jezus, hen aanziende, zeide tot hen: Bij de mensen is dat onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.quote:
Lucas 21:12
Mattheus 24:9
Marcus 13:9 “Maar” zegt Jezus: “voor dit alles zullen zij de handen aan u slaan en u vervolgen”, “verdrukt zult gij worden, gegeseld, en zij zullen u doden, en gij zult door alle volken gehaat worden om mijns naams wil.”
(Zie je wat jij doet Iearsi, mij haten en (geestelijk vanuit het vlees) trachten 'te doden').
Wie wordt er nu momenteel weer zo ernstig gehaat? Dat zijn toch de fysieke Joden? Met de islam voorop gevolgd door ZDA en ander sekten die de plek van G'd ZijnVolk Israël menen te kunnen inpikken, gevolgd door de ongelovige politiek correcte wereld.
Jezus spreekt hier tegen de discipelen,
zij zijn Joden die Jezus erkennen als Messias.quote:
Vandaar Iearsi, waarom je geen enkel Bijbels weerwoord hebt om mijn postings waarlijk te weerleggen.
Ik hoop dat voortplantingskennis bij de ZDA niet in de doofpot gaat en dat je er kennis van hebt, hetzij door theorie of beter door ervaring.
Want voortplanten geschied door zaad is het niet? Een nakomeling ontstaat door zaad, waar G'd vervolgens zorgt welk zaadje bevrucht gaat worden en wanneer.
Zie
Jesaja 4517 Maar Israël wordt verlost door den HEERE, met een eeuwige verlossing; gijlieden zult niet beschaamd noch tot schande worden, tot in alle eeuwigheden.
18 Want alzo zegt de HEERE, Die de hemelen geschapen heeft, Die God, Die de aarde geformeerd, en Die ze gemaakt heeft; Hij heeft ze bevestigd, Hij heeft ze niet geschapen, dat zij ledig zijn zou, maar heeft ze geformeerd, opdat men daarin wonen zou: Ikben de HEERE, en niemand meer.
19 Ik heb niet in het verborgene gesproken, in een donkere plaats der aarde; Ik heb tot het zaad van Jakob niet gezegd: Zoekt Mij tevergeefs; Ik ben de HEERE, Die gerechtigheid spreekt, Die rechtmatige dingen verkondigt.25 Maar in den HEERE zullen gerechtvaardigd worden en zich beroemen, het ganse zaad van Israël.--> Het zaad van israel, dat zijn de nakomelingen, puur vlees.
--> G'd heeft zelfs de hemel voor hen (Israël) geschapen zegt vers 18.
--> G'd heeft niet gezegd, zoek mij vergeefs, tegen Zijn Uitverkoren Volk Israël.
--> G'd zal Zelf rechtvaardig maken, het zaad van Israël, dus de nakomelingen, niets geestelijk !
1 Kron 16,
13 Gij, zaad van Israël, Zijn dienaar, gij, kinderen van Jakob, Zijn uitverkorenen! --> Het zaad van israel zijn de uitverkorenen, de nakomelingen dus van Jacob en niet de misleidde slachtoffers van de ZDA. Echt niet !
Ps 22,
24 Gij, die den HEERE vreest! prijst Hem; al gij zaad van Jakob! vereert Hem; en ontziet u voor Hem, al gij zaad van Israël!Jer 46,
27 Maar gij, Mijn knecht Jakob! vrees niet, en ontzet u niet, o Israël! want zie, Ik zal u verlossen uit verre landen, en uw zaad uit het land hunner gevangenis; en Jakob zal wederkomen, en stil en gerust zijn, en niemand zal hem verschrikken.--> Jacob zal wederkomen.
De ZDA was nog niet en kan dus ook nooit terugkomen.
Ez 20,
5 En zeg tot hen: Alzo zegt de Heere HEERE: Ten dage als Ik Israël verkoos, zo hief Ik Mijn hand op tot het zaad van het huis Jakobs, en maakte Mijzelven hun in Egypteland bekend; ja, Ik hief Mijn hand tot hen op, zeggende: Ik ben de HEERE, uw God.Kortom, een kleine greep uit de vele aanwijzingen in G'd Zijn Woord dat Israël gaat over fysieke nakomelingen (het zaad) en niets geestelijk is !