Ik wil me hier aansluiten bij hetgeen Arie K en Fransje vertellen. Hier wordt het gevoel wat ik heb bij GF eens goed verwoord.
Eindelijk eens een paar realistische punten
Ik zie op TV rijnmond wel eens een evangelischachtige dienst. Daar zingen ze en roepen ze halleluja, ja mooi denk ik dan.
Halleluja maar heeft het ook inhoud vraag ik me dan af.
(Dit zal ongetwijfeld niet te vergelijken zijn met GF maar het gaat dus over het uiterlijk)
Ik kan ook een hele dienst halleluja roepen, maar wat geloof ik dan werkelijk.
Hetgeen Arie K vertelt en Fransje ook doet, is inderdaad hetgeen wat mijn "maar" is tegen GF.
Let wel, van mij mogen ze het doen, maar inderdaad als je het op zaterdagavond doet, dan is het een prachtige voorbereiding op de zondag. Ga niet in elkaars vaarwater zitten, laat merken dat zondag de dag is om met de HELE gemeente samen te komen. Samenkomen met die gene die net als jij gelooft, met diegene die randkerkelijk is, met diegene die nog veel meer geloof, met iedereen dus!!
En als ik reakties lees van Rianne eerder en nu Arie K en Fransje dan schrik ik wel een beetje.
Hetgeen Fransje hierover zegt,
-Pas op dat je jongeren "die vaak nog zoekende zijn" niet het idee aanpraat dat als je niet op de manier van (in dit geval)GF je geloof beleeft, dat je het dan niet goed doet.
Ik heb er persoonlijk ervaring mee, Heel Belangerijk!!
-Je bent als christenen een gemeente, GF prima, maar kijk uit dat de jeugd en de kerk niet uit elkaar worden gedreven op deze manier.
-Als je vind dat er in de kerk te weinig kan, trek aan de bel, ga het gesprek aan, het leert je je blik te verbreden en ook met een bredere blik tegen zaken aankijken.
-Dus zoek niet alleen gelijkgestemden op. Ik ben wel eens de discussie met een zeer conservatief iemand aangegaan. Ik was het na de discussie nog steeds niet met hem eens, maar het hd mijn blik op dat punt wel verbreed, en mij geleerd, dat ik het niet alleen vanuit mijn eigen smalle blik moest bekijken.
-En wat ik moet beamen, is de vraag die ook bij mij leeft, als het nieuwe van GF er af is wat dan?
-Iemand vertelde dat zijn/haar vriend tot geloof is gekomen. Prima maar daar kan ik niets mee als ik dit lees. Dan zou ik aan zo iemand willen vragen En dan?dan zou ik graag weten hoe!!
Vertel maar eens wat dat geloof dan inhoud.
Aan de ene kant een goed initiatief, maar aan de andere kant ook de relativering.
Als ik de verhalen hier lees, van bvb Arie K dan ben ik bang dat het wel erg veel over het uiterlijk gaat.
Dus wederom prima hoor: zingen en blij zijn met God, maar dan komt weer mijn punt vanuit het begin , Blij zijn, Halleluja roepen en dan............??
Ik zit dus nog steeds met dat tweeledige gevoel.

(
Kan iemand het gevoel beamen wat ik hier heb geschreven???