quote:
op 15 Mar 2004 11:39:22 schreef Wilhelmina:
Zorg eerst maar eens dat mensen onder de indruk raken van het lijden en sterven van Jezus, en als je je dan werkelijk zorgen maakt, of ze zich de "rechte leer" wel eigen maken, neem je ze mee naar jouw gemeente om ze verder onderwijs te geven. Pak deze kans met beide handen aan. Dank God voor een evangelisatiemiddel, uit een onverwachte hoek.
Dit is wat ik al eerder hierover schreef:
quote:
Maar ieder moet zelf beslissen of hij wil gaan kijken... Het is echter nooit verkeerd kritische geluiden van te voren te horen. Zo ben je misschien wat minder zo dat je alles zo overweldigend vindt dat je niet meer objectief kan zijn.
Het kan ook heel goed zijn dat ongelovigen
gewoon medelijden voelen als ze deze film zien die de
menselijke kant van het lijden benadrukt van de Here Jezus..... En wat voor beslissing neem je dan als je
op grond hiervan een keuze maakt?
Dit is gewoon een gedachte die in mij opkomt en geen
veroordeling van mensen die daar anders tegenaan kijken.....
Jouw zinnetje:
"..en als je je dan werkelijk zorgen maakt, of ze zich de 'rechte leer ' wel eigen maken...' heeft een beetje een laatdunkende toon, Wilhelmina.... Of lees ik dan verkeerd? Zo van, waar maak je je druk om...als het evangelie maar wordt gebracht..... Dat vind ik
ook heel belangrijk... Maar ik vind wel dat je niet
een evangelie moet brengen, maar
het evangelie...
Ik vind het dus niet verkeerd om het hierover met elkaar te hebben.....
In een discussie over een film als dit, komen er
natuurlijk twee kanten aan bod.
Er staan ook waarschuwingen in de bijbel bijvoorbeeld aan de Korintiers:
2 Kor. 11:
3 Maar ik vrees, dat misschien, zoals de slang met haar sluwheid Eva verleidde, uw gedachten van de eenvoudige [en loutere] toewijding aan Christus afgetrokken zullen worden. 4 Want indien de eerste de beste
een andere Jezus predikt, die wij niet hebben gepredikt, of gij een andere geest ontvangt, die gij niet hebt ontvangen,
of een ander evangelie, dat gij niet hebt aangenomen, dan verdraagt gij dat
zeer wel.
Het kan dus zo zijn dat wij het
niet zo onderkennen en een andere Jezus of een ander evangelie
best goed verdragen.... Dat is een reden voor mij, mezelf te onderzpeken hoe ik daar tegenover sta....
En als ik hier in dit topic lees over de non Emmerich en haar boek vol visioenen, die in de film zijn ingepast,
vraag ik me af of dit inderdaad niet een ander evangelie is..Maar ik vind nog steeds dat ieder
zelf moet beslissen om te gaan kijken of niet....
Maar dan mag een je je
ook niet laatdunkend uitlaten over mensen die op deze gronden een andere afweging maakt en
niet willen gaan kijken...