Beste gereformeerd vrijgemaakte of andere geïnteresseerde,
de afgelopen paar jaar en vooral de laatste maanden volg ik de ontwikkelingen die gaande zijn in de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt. Ik, en velen rondom mij, liggen er wakker van, er wordt gehuild, gepraat en er is veel onbegrip. En dat terwijl wij (die het stempel Reformanda dragen) maar één wens hebben: Gods zuivere Woord in leer en leven, van de kansel en op huisbezoek naar ons toegebracht zonder allerlei BEDENKSELS eromheen!
Steeds meer, en vooral de afgelopen weken, ben ik tot de conclusie gekomen dat we maar één ding nodig hebben, en dat is: TERUG NAAR GODS WOORD. (Sola Scriptura)
Iedereen in de kerk is zondig. Daar zijn we het over eens. Ik ben zondig, jij bent zondig, wij zijn zondig. Zowel de 'Reformanda'-mensen als de mensen die géén problemen zien of de kerk willen laten aansluiten bij de verlangens en eisen van de postmoderne cultuur, wij allen hebben gezondigd.
Maar één ding staat vast: wij moeten ALLEMAAL terug naar Gods Woord. Zowel in leer als in leven!! Veel mensen, zelfs leiders van de kerk, zien de problemen niet zo. Die wuiven argumenten die gebaseerd zijn op Gods Woord van tafel, RESOLUUT. Zoiets is verschrikkelijk! En wat nog erger is: ambtsdragers van de kerk (ik spreek uit ervaring) geven GEEN VOORLICHTING aan de gemeente, willen niet LUISTEREN naar wat er in de gemeente leeft. Mensen die met GODS WOORD andere gemeenteleden voorlichten, zuiver vanuit hun geloof, komen onder de tucht.
Mensen die niet weten wat er speelt in de kerk moeten onmiddelijk de volgende boeken lezen: DE BIJBEL alsmede een boekje dat dit GROTE BOEK relateert aan de ontwikkelingen in de Geref.Kerk.vrijg.: LATEN WIJ ONS BEKEREN. DE GEREFORMEERDE KERKEN NA ZUIDHORN (2002).
Uw predikant heeft beide boekjes ongetwijfeld in huis.