quote:
Dat zegt niemand dus inderdaad, dat begrijp je dus niet goed. Over leren lezen gesproken.
Maar hier leg ik het dus tegen jullie af, de hulptroepen zijn ingschakeld, zoals altijd.
Voor de rest valt het mij op dat je hier zomaar mag roepen dat ik ALTIJD als door een mug gestoken reageer, terwijl ik juist de oververhitte manier van reageren van Alfred aan de orde stel.
Vergeet niet waar het nu eigenlijk om ging.
Ik voelde me zondag behoorlijk één met mijn gereformeerde broeders en zusters, juist omdat we AMEN konden zeggen om dezelfde geloofsbelijdenis.
Vervolgens zeg ik dat ik het goed zou vinden als dát dus de maatstaf zou worden voor het samen avondmaal vieren.
Iemand anders maakt er iets geks van, waardoor ik vervolgens de hele emmer sh... over me heen krijg.
Niemand heeft het meer over het hete hoofd van Alfred, dat schijnt namelijk te mogen.
En dan roep je wel dat ik verkeerde voorstelling van zaken geef, maar ik hoor niet anders dan dat deze avondmaalsregel bestaat "om de tafel zuiver te houden" Dat "houden" dat zegt mij dat hij NU WEL zuiver is, maar zodra ik mee doe, daar twijfels over kunnen bestaan.
Noem mij dan de werkelijke reden dat alleen eigen volk mee mag doen?
( ik vrees dat nu het antwoord komt dat daar al een draadje over gaat, dus ik weet werkelijk niet wat je nu verwacht van een inboudelijk antwoord)
Dat zul je toch met me eens zijn.
Sorry Alfred, lees ook eens je eigen postings door, ik hou niet zo van dat vermoorde onschuld gedoe.
Even een voorbeeldje wat jij schreef::
quote:
Ow ja, er wordt mijn kerk in de mond gelegd dat mijn kerk zo denkt? Dat is gewoon niet eerlijk! En bewust niet eerlijk zijn is uitermate grof en beledigend
en wat je mij dan verwijt:
quote:
Ik spreek iemand daarop aan en vervolgens kom jij om te zeggen dat ik grof ben en buiten de perken ga.
Je haalt notabene je eigen zinnen aan, om mij in de mond te leggen. Ik zou dat namelijk nooit zo zeggen. Maar de kleur is gelegd, en ziedaar, pulpeet uit het niets komt je te hulp. Heeft blijkbaar ook niet gelezen wat jij werkelijk zegt.
Verder konstateer ik , dat jou stukjes in boosheid worden geschreven, zoals al eerder ook is gebeurd. En dat is inderdaad in een andere geest geschrteven als de liefdevolle manier waarop zwever mij iets zegt.
Dat jij daar meteen de Heilige Geest bijhaalt is geheel voor jouw verantwoording, maar leg mij dat niet in de mond. Voor je het weet wordt dat op een ander tijdstip aangehaald, als zou ik dat wel eens zeggen. Dat zie ik best wel gebeuren, en ik ben niet zo handig om dat allemaal weer terug te zoeken.