Auteur Topic: Islam is de waarheid.  (gelezen 25778 keer)

Ibrahim

• Van onwetend naar wetend. God
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Gepost op: december 21, 2004, 12:52:49 pm »
Salaam,

Ik ben een belijdend moslim en wil jullie vragen waarom jullie de Islam niet omarmen?

Vrede,

Ibrahim B.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2004, 12:57:56 pm »
Shalom,

Ik ben een belijdend christen en wil jou vragen waarom je Jezus Christus niet omarmt?

Vrede,

Pooh

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2004, 12:59:12 pm »
Ik heb dit getypt, omdat de Islam zo perfect is, breukloos.

Answering islam zegt van niet maar dat zijn leugens. Dit omdat zijn de Koran niet interpreteren zoals de laatste der Profeten genaamd Mohamed (vrede en zegeningen zijn met hem) hem (koran) geinterpreteerd heeft. Dat moet, want God zegt in de Koran dat aan hem (Mohamed) de wijsheid gegeven is, dwz dat hij (mohamed) alleen het recht heeft om de Koran te interpreteren. Dat zie je ook in uitspraken tegenwoordig van grote geleerden, ze baseren alles op de Koran en de Soennah (overleveringen van de Profeet vzmh).

Ik daag jullie uit om de Koran (dus met de wijsheid van de Profeet vzmh) te bestuderen.

Want God de verheven, de Ene, de Almachtige, de Levende die niet moe word (volgens de Chistenen wel, die zeggen dat hij de zevende dag nodig had om te rusten, ongelooflijk) heeft gezegd: "Bestuderen zij de Koran niet??????".

Ik hoor nog van jullie (hoop ik),

Ibrahim B.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #3 Gepost op: december 21, 2004, 01:00:24 pm »
Omdat wij geloven in een God die een persoonlijke relatie met ons aan wil gaan, zich laat kennen en, als redding van onze zonden, Zijn Zoon naar de aarde gestuurd heeft om gekruisigd te worden. Ik denk dat dat de kernverschillen zijn tussen het christendom en de Islam.

Shalom

Augusta
computerfout: een vreemde een in de byte

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #4 Gepost op: december 21, 2004, 01:01:05 pm »
Vrede Pooh,

Dit omdat de bijbel (het woord van de Verhevene) door mensenhanden is bewerkt. Vergelijk maar een bijbel van nu met een bijbel van duizend jr geleden. Dan zie je dat je teleurgesteld word. Met de Koran niet, want God zegt (tot twee maal toe) dat hij het Boek (Koran) beschermt.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2004, 01:02:44 pm »
Wist je niet dat je ook kunt 'rusten' zonder moe te zijn, maar alleen om te genieten van wat je net gedaan hebt? Onze God slaapt of sluimert nooit!

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #6 Gepost op: december 21, 2004, 01:02:55 pm »
Augusta,

God heeft ons niet nodig, Hij is de Onafhandelijke, wij (kinderen van Adam) hebben Hem nodig.

Mijn vraag: Hoe kan God de Almachtige een zoon hebben (Hij is niet te vergelijke met een schepsel, Hij is de Verhevene.

Ibrahim B.

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #7 Gepost op: december 21, 2004, 01:03:28 pm »
Erm, waar staat er dat God de zevende dag nodig had om te rusten? Dat kan ik toch echt niet vinden. Wat ik wel kan vinden:
Zie, de Bewaarder van Israël sluimert noch slaapt.

Blijkbaar doe je precies wat je Answering islam verwijt...
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #8 Gepost op: december 21, 2004, 01:04:09 pm »
Ik heb dit getypt om dat het Christendom zo perfect is, breukloos.

Islamieten zeggen van niet, maar dat zijn leugens, Dit omdat zij de Bijbel niet interpreteren zoals de Heilige Geest het leert. Dat moet, want God vertelt ons in de Bijbel, dat aan wie in de Geest zijn, de wijsheid gegeven is om de Bijbel te interpreteren. Dat zie je ook in uitspraken tegenwoordig van belijdende christenen. Ze baseren alles op de Bijbel en de openbaring van de Geest.

Ik daag je dus uit om de Bijbel (dus met de wijsheid, gegeven door de Geest) te bestuderen.

Roodkapje.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2004, 01:07:26 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #9 Gepost op: december 21, 2004, 01:04:21 pm »
Ibrahim,

We hebben hier al eerder types als jouw gehad. Bestudeer die discussies eerst maar eens, die liepen nergens op uit. Eén tip: ga ALSJEBLIEFT niet de hele tijd uit de lucht schreeuwen dat Islam perfect is, daar hebben wij niets aan. Een open gesprek helpt je 10x verder.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #10 Gepost op: december 21, 2004, 01:04:58 pm »

quote:

Ibrahim schreef op 21 december 2004 om 13:02:

Mijn vraag: Hoe kan God de Almachtige een zoon hebben (Hij is niet te vergelijke met een schepsel, Hij is de Verhevene.

Ik denk omdat Hij Almachtig is, waarom zou de Almachtige iets niet kunnen, of iets niet kunnen hebben?
Pinkeltjefan

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #11 Gepost op: december 21, 2004, 01:05:15 pm »
Voor zover de bijbel veranderd is, zijn dat geen essentiele verschillen. De veranderingen die aangebracht zijn, zijn dat omdat we oudere, meer betrouwbare handschriften gevonden hebben. De boodschap van de bijbel is daardoor beslist niet veranderd.

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #12 Gepost op: december 21, 2004, 01:05:23 pm »
Augustus,

Mooi gezegd: "Onze God slaapt of sluimert nooit". Dat klopt staat ook in de Koran namelijk:

255. God! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #13 Gepost op: december 21, 2004, 01:09:42 pm »
Als er geen dwang zit in godsdienst volgens vers 256, waarom dwing JIJ ons dan om de Koran te lezen?
Ik heb een koran, en een Bijbel, ik heb ze beide bestudeerd en ben belijdend christen.

Heb jij de Bijbel weleens bestudeerd? Zo te zien niet.
Dat zou ik dan eerst eens gaan doen als je in discussie gaat met christenen. Dat weet je in ieder geval waar je het over hebt.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

lonneke

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #14 Gepost op: december 21, 2004, 01:25:33 pm »
Ik wil niet met een hoofddoekje oplopen.

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #15 Gepost op: december 21, 2004, 02:48:14 pm »
Beste Kerstmanheiden

In de Bijbel staat dat God de hemelen en de aarde in 6 dagen schiep en dat Hij de 7e dag rust nodig.

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #16 Gepost op: december 21, 2004, 02:48:59 pm »
Beste Lonneke,

Hoofddoek (lichaamsbekleding) dragen dat deed de moeder Maria ook.

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #17 Gepost op: december 21, 2004, 02:50:51 pm »
Beste Roodkapje,

Ik dwing je niet de Koran te lezen, ik daag je uit de Koran te lezen. Dat is natuurlijk een verschil.
+ Ik heb me wel in de Bijbel verdiept.

Eerst vragen, dan conclusies trekken en niet vragen en de vraag zelf beantwoorden.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #18 Gepost op: december 21, 2004, 02:54:44 pm »

quote:

genesis 2: 1 Zo werden de hemel en de aarde in al hun rijkdom voltooid. 2 Op de zevende dag had God zijn werk voltooid, op die dag rustte hij van het werk dat hij gedaan had. 3 God zegende de zevende dag en verklaarde die heilig, want op die dag rustte hij van heel zijn scheppingswerk

quote:

Exodus 20: 11 Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard

Er staat nergens dat Hij die rust echt nodig had. God kiest zijn bezigheden zelf. Niets dwingt Hem of kan Hem zelfs maar dwingen. Maar dan nog....wat maakt het uit?

Lees die andere topics eerst en begrijp dan dat wij geen claims aanvaarden dat de bijbel vervalst zou zijn. Net zomin jij iets kunt met mijn visie dat de koran niet meer dan een samenraapsel is van joodse en christelijke religie aangepast aan de beleving van mohammed.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2004, 02:56:17 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #19 Gepost op: december 21, 2004, 03:11:06 pm »

quote:

Ibrahim schreef op 21 december 2004 om 14:50:
Beste Roodkapje,

Ik dwing je niet de Koran te lezen, ik daag je uit de Koran te lezen. Dat is natuurlijk een verschil.
+ Ik heb me wel in de Bijbel verdiept.

Eerst vragen, dan conclusies trekken en niet vragen en de vraag zelf beantwoorden.

Als je goed gelezen had, dan had je gezien dat ik de Koran al bestudeerd heb (dus gelezen), blijkbaar, aan jouw vragen/antwoorden te zien heb je de Bijbel niet gelezen. Anders had je geweten dat er nergens in de Bijbel beweerd wordt dat God iets nodig heeft.

Ik heb de Koran dus gelezen, daarna de Bijbel (ik was toen nog geen christen). En ik kwam tot de conclusie dat de Koran een samengeraapt zootje ideeën is van christendom, jodendom en de lokale heidense pre-islamitische godsdienst, dat in een blender is gegooid en daar een door mensen gecreeërde godsdienst van gemaakt is.

Ik zocht God, en die is alleen maar te vinden in het christendom en in de Bijbel. Jij spreekt vanuit bepaalde waarheidsclaims (wat jij zegt breng je als feiten, terwijl het alleen maar een mening is waar jij toevallig in gelooft). Ik geloof daar niet in. Waar jij Koran invult kan ik Bijbel invullen, voor Allah kan ik God invullen en voor Mohammed vul ik Jezus in. Dan kan ik precies hetzelfde doen als jij doet. Het helpt alleen niks. Het werkt misschien bij de gemiddelde Nederlander die nergens in gelooft en van de Bijbel alleen maar iets van horen-zeggen weet, maar het werkt dus niet op een christelijk forum met belijdende christenen die de bijbel van haver tot gort kennen.

Dus zolang jij je zo blijft opstellen (en samen met jou alle moslims die we hier eerder gezien hebben) is het schermen met meningen, zonder dat iemand daar ook maar een milimeter mee opschiet. Je oprecht willen verdiepen in de belevingswereld (en daarmee de geloofsbeleving van de ander) zou enorm helpen. Een goede vriendin van mij is moslim. Vanuit haar standpunt begrijp ik haar keuze, het is alleen niet de mijne. En dat wordt gerespecteerd.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2004, 03:13:40 pm door Roodkapje »

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #20 Gepost op: december 21, 2004, 03:11:55 pm »
Beste mensen,

De Islam (wat overgave aan God betekent) is gekomen om de mensen van de duisternis naar het licht te halen en om valsheid van leugens te onderscheidden.

Ik hoop dat jullie basiskennis over de Islam hebben, ander leg ik het beknopt uit.

Wij geloven dat Adam de eerste schepsel is en dat Eva zijn vrouw (uit een rib van hem (Adam) geschapen is. Later zijn ze uit de hemel verbannen en naar de aarde gestuurd. Bij de meeste stromingen in het Christendom is de zogenaamde erfzonde ontstaan. Nou heb ik gelijk een vraag: Hoe kan een baby een zonde dragen die een ander gepleegd heeft, of hou kan Überhaupt een persoon een zonde van de ander dragen. Dit bestaat dus niet in de Koran.

God zegt dan niemand de zonde van de ander draagt ( Dat is toch ook logisch).

God heeft Adam vergeven, het ging alsvolgt (een deel van Surat 2 over Adam, Iblies(satan):
28. Hoe kun je God verwerpen, terwijl je levenloos was en Hij je leven schonk? Hij zal je doen sterven en daarna zal Hij je doen herleven en dan zult je tot Hem worden teruggebracht.
29. Hij is het, Die alles, wat op aarde is, voor je schiep: daarna wendde Hij Zich tot de hemel en vervolmaakte deze tot zeven hemelen, want Hij heeft kennis van alle dingen.
30. En toen uw Heer tot de engelen zei: "Ik wil een stedehouder op aarde plaatsen," zegden zij: "Wilt Gij er iemand plaatsen die er onheil zal stichten en bloed zal vergieten, terwijl wij U verheerlijken met de lof die U toekomt en Uw Heiligheid prijzen," antwoordde Hij: "Ik weet wat jij niet weet."
31. En Hij leerde Adam al de namen. Dan plaatste Hij (de voorwerpen dezer) namen voor de engelen en zei: "Noemt Mij hun namen, indien jij in jouw recht staat."
32. Zij zegden: "Heilig zijt Gij. Wij bezitten geen kennis, buiten hetgeen Gij ons hebt geleerd; waarlijk, U bent de Alwetende, de Alwijze.
33. Hij zei: "O, Adam, zeg hen de namen van deze dingen", en toen hij de namen had genoemd, zei Hij: "Zegde Ik je niet: Waarlijk Ik ken de geheimen der hemelen en der aarde en Ik weet, wat jij onthult en wat jij verbergt?"
34. En toen Wij tot de engelen zegden: "Onderwerpt je aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot de ongelovigen.
35. En Wij zegden: "O Adam, verblijf jij met jouw gade in de tuin en eet overvloedig, waar je ook wilt, doch nader deze boom niet, anders zult je tot de zondaren behoren."
36. Doch door middel van de boom verleidde Satan hen beiden en dreef hen uit de staat waarin zij zich bevonden. En Wij zegden: "Gaat heen - je bent elkander vijandig. Er zal op aarde een tijdelijke woonplaats en levensonderhoud voor je zijn."
37. Toen leerde Adam enkele woorden van zijn Heer. Zo schonk Hij hem vergiffenis; voorwaar Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol.
38. Wij zegden: "Gaat allen weg van hier. En, indien er leiding van Mij tot je komt, zullen zij, die Mijn leiding volgen, vrees noch droefheid kennen.
39. Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven.
40. "O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, welke Ik je bewees en weest getrouw aan Mijn verbond. Ik zal Mijn verbond met je houden en Mij alleen zul je vrezen.
41. En gelooft in hetgeen Ik heb geopenbaard, vervullende datgene, wat je reeds bezit en weest niet de eersten, die het verwerpen; verruilt evenmin mijn tekenen voor geringe prijs en zoekt bescherming in Mij alleen.

lonneke

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #21 Gepost op: december 21, 2004, 03:12:28 pm »

quote:

Ibrahim schreef op 21 december 2004 om 14:48:
Beste Lonneke,

Hoofddoek (lichaamsbekleding) dragen dat deed de moeder Maria ook.

1. Waarom zie je nooit vrouwen in een moskee?
2. Waarom hoofddoekjes dragen?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #22 Gepost op: december 21, 2004, 03:14:55 pm »
Ibrahim, wij hebben best basiskennis van de islam, we hebben al weet ik hoeveel moslims gehad die het ons hebben uitgelegd. Wij geloven alleen ergens anders in: In Jezus Christus, die gekruisigd is. :w

Zie ook mijn vorige post.

Kort samengevat: leuk voor je dat je daarin gelooft. Ik geloof ergens anders in. En op een gegeven moment komen we er vanzelf achter wie er gelijk heeft. :)
« Laatst bewerkt op: december 21, 2004, 03:18:33 pm door Roodkapje »

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #23 Gepost op: december 21, 2004, 03:22:43 pm »
Beste Lonneke,

Om je te beschermen en om de lusten van de zwakke mannen niet op te wekken (niet dat het de schuld is van de vrouwen, maar omdat de man van nature neigt naar de aantrekkelijkheden van de vrouw. Ook om hen als gelovige te herkennen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #24 Gepost op: december 21, 2004, 03:24:04 pm »
En daarom moet een meisje ook opgehangen worden als ze seksueel misbruikt wordt, zoals nu in Iran?

quote: AD

Een Iraans geestelijk onvolwaardig tienermeisje dat sinds haar achtste gedwongen in de prostitutie zat, is op basis van de islamitische sharia ter dood veroordeeld wegens 'onzedelijk gedrag'. Voordat haar doodstraf zal worden voltrokken (ze wordt opgehangen), krijgt ze eerst nog 95 zweepslagen met een staalkabel.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2004, 03:26:22 pm door Roodkapje »

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #25 Gepost op: december 21, 2004, 03:30:20 pm »
Beste Roodkapje,

Leuke naam trouwens, ik wou jullie alleen begrijpen. Kijk, ik zie het zo en het spijt me als het pijn doet. De Christendom met zijn duizend en 1 sektes is een grote fantasie, de Christenen van tegenwoordig verschillen ook zo van de Christenen van het jr 1500 of 750. Tegenwoordig zeggen jullie alleen maar: God is Liefde, Liefde, Liefde. Tuurlijk is Hij dat. Maar Hij de Verhevene kan ook straffen als nog nooit iemand gedaan heeft. 1 van de Namen die God ons in de Koran heeft meegegeven is De Liefhebbende. Je kan het zo zien, in alle eigenschappen die wij kennen is God de Machtigste, dit zijn zijn namen, lees ze a.u.b. en ik dwing niet:
 ar-Rahman de Meest Barmhartige
3 ar-Rahim de Meest Genadevolle
4 al-Malik de Absolute Heerser
5 al-Quddus de Heilige
6 as-Salam de Bron van Vrede
7 al-Mu'min de Beschermer van Geloof

8 al-Muhaymin de Beschermer & Beheerder
9 al-'Aziz de Machtige
10 al-Jabbar de Onweerstaanbare
11. al-Mutakabbir de Majesteuze
12. al-Khaliq de Schepper
13. al-Bari' de Schepper met het vermogen om al het bestaande van de ene toestand naar de andere te veranderen.
14. al-Musawwir de Vormgever

15. al-Ghaffar de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer.
16. al-Qahhar de Onderwerper
17. al-Wahhab de Gever
18. al-Razzaq de Schenker van onderhoud
19. al-Fattah de Opener
20. al-'Alim de Alwetende
21. al-Qabid de Samentrekker

22. al-Basit de Verruimer
23. al-Khafid de Vernederaar
24. al-Rafi' de Verheffer
25. al-Mu'izz de Schenker van Eer
26. al-Mudhill de Onteerder
27. as-Sami' de Alhorende
28. al-Basir de Alziende

29. al-Hakam de Rechter
30. al-'Adl de Rechtvaardige
31. al-Latif de Subtiele
32. al-Khabir de Bewuste
33. al-Halim de Verdraagzame
34. al-'Azim de Grote
35. al-Ghafur de Meest Vergevingsgezinde

36. ash-Shakur de Dank Aanvarende
37. al-'Ali de Allerhoogste
38. al-Kabir de Bezitter van Grootheid
39. al-Hafiz de Beschermer
40. al-Muqit de Onderhouder
41. al-Hasib de Opsteller van de Rekening
42. al-Jalil de Sublieme

43. al-Karim de Edelmoedige
44. ar-Raqib de Waakzame
45. al-Mujib de Verhoorder
46. al-Wasi' de Alomvattende
47. al-Hakim de Wijze
48. al-Wadud de Liefhebbende
49. al-Majid de Luisterrijke

50. al-Ba'ith de Opwekker van de Doden
51. ash-Shahid de Getuige
52. al-Haqq de Waarheid
53. al-Wakil de Gevolmachtigde
54. al-Qawiy de Sterke
55. al-Matin de Standvastige
56. al-Waliy de Beschermende Vriend

57. al-Hamid de Prijzenswaardige
58. al-Muhsi de Optekenaar
59. al-Mubdi' de Voortbrenger
60. al-Mu'id de Hersteller
61. al-Muhyi de Levengevende
62. al-Mumit de Levenontnemer
63. al-Hayy de Eeuwiglevende

64. al-Qayyum de Zelfbestaande
65. al-Wajid de Vinder
66. al-Majid de Nobele
67. al-Wahid de Unieke
68. as-Samad de Onafhankelijke
69. al-Qadir de Machtige
70. al-Muqtadir de Meest Machtige

71. al-Muqaddim Degene die Bevordert
72. al-Mu'akhkhir de Vertrager
73. al-Awwal de Eerste
74. al-Akhir de Laatste
75. az-Zahir de Openlijke
76. al-Batin de Verborgene
77. al-Waali de Legeerder

78. al-Muta'ali de Meest Verhevene
79. al-Barr de Bron van Alle Goedheid
80. at-Tawwab de Berouwaanvaardende
81. al-Muntaqim de Vergelder
82. al-'Afuw de Schenker van Vergiffenis
83. ar-Ra'uf de Milde
84. Maliku-l-Mulk de Bezitter van Soevereiniteit

85. Dhu'-Jalali wa'l-ikram de Heer van Glorie en Eer
86. al-Muqsit de Billijke
87. al-Jami' de Verzamelaar
88. al-Ghani de Zelftoerijkende
89. al-Mughni de Verrijker
90. al-Mani'eh de Verhinderaar
91. ad-Darr de Brenger van Nood

92. an-Nafi'eh de Begunstiger
93. an-Nur het Licht
94. al-Hadi de Gids
95. al-Badi'eh de Blijvende
96. al-Baqi' de Eeuwige
97, al-Warith de Erfgenaam
98. ar-Rashid de Gids naar het Juiste Pad
99. as-Sabur de Geduldige

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #26 Gepost op: december 21, 2004, 03:35:40 pm »
God heeft ook vele titels in de Bijbel, echt niet alleen maar "Liefde".
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #27 Gepost op: december 21, 2004, 03:36:00 pm »
Beste Roodkapje,

Je zegt zelf dat je de Koran gelezen heb. Dat kan jij de vraag die jij stelt toch zelf beantwoorden:
Namelijk de vraag:
En daarom moet een meisje ook opgehangen worden als ze seksueel misbruikt wordt, zoals nu in Iran?

Je weet toch dat God de rechtvaardigste is.

Wat een kind van Adam verkeerd doet, moet je niet de vinger naar de Islam wijzen.

Valt me een beetje van je tegenl.
+ ik lees ook vaak de kranten en dan lees je dat Pastoord op een grote schaal kinderen misbruiken, ik weet dat dat niet toloreerbaar is volgens de Bijbel (omdat ik het gelezen heb). Daarom stel ik je niet zulke vragen, of moet ik ook over de kruistochten praten. Dat kan toch niet. Roodkapje

Groetjes,
Ibrahim

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #28 Gepost op: december 21, 2004, 03:36:29 pm »
Sorry, het zijn pastoors

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #29 Gepost op: december 21, 2004, 03:37:21 pm »
Beste Zwever,

Precies dat bedoel ik. Ik hoor tegenwoordig alleen maar liefde, liefde, liefde, etc, etc.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #30 Gepost op: december 21, 2004, 03:37:59 pm »
Het gaat erom dat zij naar de islamitische wet is veroordeeld. Het gaat er niet om dat ze misbruikt is. Vandaar de cursivering in de quote. Ze is niet door kinderen van Adam veroordeeld, maar door de Sharia!

PS: De naam van God is onder andere Yahweh, Ik ben. Of Vader en nog een heleboel. Liefde is er maar eentje van.

In mijn omgeving van een heleboel christenen ken ik trouwens niemand die God als de Liefde ziet. That's for the record.

Jij mag God en het christendom zo zien en kenschetsen als jij wilt, dat is jouw mening. Met het hebben van een mening kwets je me niet, je kwetste hoogstens God, maar die zal je erom veroordelen als de tijd daar is. Ik heb een andere mening, en nogmaals, we zien vanzelf wie er gelijk heeft.

En als je mensen wilt begrijpen, dan helpt helpt het dus doorgaans niet om vanuit een gelijkhebberige toon vanuit de hoogte met ze te praten, alsof jij die arme mensjes met jouw geweldige kennis wel even zult 'verlichten'. Dat komt deningrerend over en heeft doorgaans als resultaat dat niemand je serieus zal nemen.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2004, 03:43:00 pm door Roodkapje »

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #31 Gepost op: december 21, 2004, 03:41:21 pm »
Beste Roodkapje,

Je weet dat de Islamitische gemeensach (ong. 1.8 mjd) voor 94% bestaat uit Soennieten.

Iran is een Sjietische (2% van de 1.8 mjd) geloof. Stel de vraag maar aan een Geleede die spreek voor de 94%, nou ik kan je geheid typen dat dat natuurlijk niet kan.

Groet,
Ibrahim

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #32 Gepost op: december 21, 2004, 03:42:48 pm »
Hoe kan men axioma’s uit de ene overtuiging hanteren als argumenten tegen axioma’s uit een andere overtuiging? Uitgaand van de authenticiteit van de Bijbel, zijn de afwijkingen die de Koran vertoont ten opzichte van de Bijbel het bewijs van de onjuistheid van de Koran. Andersom: uitgaand van de authenticiteit van de Koran, zijn de afwijkingen die de Bijbel vertoont ten opzichte van de Koran het bewijs van de onjuistheid van de Bijbel. Loopt dit niet noodgedwongen uit op een veredeld welles-nietes spelletje met gegooi van citaten over en weer?

Dieterich

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #33 Gepost op: december 21, 2004, 03:44:48 pm »

quote:

Ibrahim schreef op 21 december 2004 om 15:36:
...of moet ik ook over de kruistochten praten...
Ouwe koeien... Afgezien daarvan: Ik heb nog nooit gehoord dat één enkele moslim zich publiekelijk verontschuldigd heeft voor het staan van moslims voor de poorten van Wenen of voor het misbruik door moslims van de christenen in Zuid-Oost Europa. Daarentegen hebben kerken zeer regelmatig veroordelend gesproken over de kruistochten.
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #34 Gepost op: december 21, 2004, 03:45:13 pm »
Suignap: lees de afgelopen 15 discussies die opgestart zijn door moslims in LB (alle discussies tonen) en je hebt je antwoord.

@ Ibrahaim: dus Sjiieten zijn geen moslim? Het gaat er toch niet om hoeveel mensen iets vinden, maar dat een heleboel mensen dit als opdracht van Allah zien?

@ Dieterich: je vergeet de ondrukking van christenen anno 2004 door moslims in veel (overwegend soennietische) landen. Dat mag blijkbaar.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2004, 03:46:27 pm door Roodkapje »

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #35 Gepost op: december 21, 2004, 03:47:35 pm »
God is Zichzelf genoet en kan niet gekwets worden en zeker, daar heb je gelijk in, uiteindelijk zullen we het zien.

Ik vraag God hierbij om mij en jou naar de Hemel te leiden. Inscha Allah (als God het wilt). Amen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #36 Gepost op: december 21, 2004, 03:49:22 pm »
Is goed, ik zal aan Jezus vragen of hij in een droom aan je verschijnen wilt, zodat je ter zijner tijd samen met mij naar de hemel kunt gaan. d:)b

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #37 Gepost op: december 21, 2004, 03:59:32 pm »
Beste Roodkapje,

Is een leuke "zuignap"heb ik nog nooit in mijn 23 jarige bestaan gehoord. Is een leuke!
Om inhoudelijk in te gaan op Sjieten moet ik zeggen dat er vele bestaan die uit de Islam getreden zijn als ze de Koran tegenspreken. Maar daar schenk ik mijn aandacht niet aan. Het gaat erom dat jij zegt dat de de wet van God gehanteerd is bij de dood van dit meisje. Dat klop niet, want God is de Rechtvaardigste.

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #38 Gepost op: december 21, 2004, 04:02:04 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 21 december 2004 om 15:45:
Suignap: lees de afgelopen 15 discussies die opgestart zijn door moslims in LB (alle discussies tonen) en je hebt je antwoord.

Gedaan. Dit loopt noodgedwongen uit op een veredeld welles-nietes spelletje met gegooi van citaten over en weer.

Ibrahim, heb je de petitie al getekend?
http://www.petitiononline.com/leilaa/petition.html

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #39 Gepost op: december 21, 2004, 04:02:27 pm »

quote:

Ibrahim schreef op 21 december 2004 om 15:59:
Beste Roodkapje,

(....) Het gaat erom dat jij zegt dat de de wet van God gehanteerd is bij de dood van dit meisje. Dat klop niet, want God is de Rechtvaardigste.
Bedoel je hier dat die sharia dus niet Gods wet is? of dat de wettten in Iran geen sharia zijn? Wat bedoel je?

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #40 Gepost op: december 21, 2004, 04:03:15 pm »
Jawel alleen de Sharia van de Sjieten verschil van die van de Soenietten.

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #41 Gepost op: december 21, 2004, 04:06:16 pm »
Dit zegt God over het toekennen van een zoon aan de Almachtige:

30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van God. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

35. Het past niet bij God Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.

36. "Voorwaar, God is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."

en tevens aan het eind van deze sura nr 19 zegt God:

88. En zij zeggen: "De Barmhartige heeft zich een zoon genomen."

89. Gij hebt voorzeker een lastering uitgesproken.

90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in stukken te vallen.

91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.

92. Terwijl de Barmhartige te verheven is om een zoon te hebben.

93. Er is niemand in de hemelen en op de aarde die niet als een dienaar tot de Barmhartige zal komen.

94. Voorwaar, Hij kent hen en heeft hen allen precies geteld.

95. En op de Dag der Opstanding zal elk hunner alleen tot Hem komen.

96. Degenen die geloven en goede daden doen - aan hen zal de Barmhartige liefde betonen.

97. Aldus hebben Wij hem (de Koran) gemakkelijk voor uw tong gemaakt, opdat je er mede goede tijdingen aan de godvruchtigen mag geven en een twistziek volk er door mag waarschuwen.

98. En hoevele geslachten hebben Wij vóór hen niet vernietigd? Kun je een enkeling hunner zien of een voetstap van hen horen?

Dieterich

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #42 Gepost op: december 21, 2004, 04:07:26 pm »
Alleen citeren helpt niet bijster veel...
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #43 Gepost op: december 21, 2004, 04:10:25 pm »
Dieterich,

Waarom ga je inhoudelijk niet inhoudelijk op ie citaten.

Dieterich

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #44 Gepost op: december 21, 2004, 04:11:14 pm »
?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #45 Gepost op: december 21, 2004, 04:12:02 pm »

quote:

Ibrahim schreef op 21 december 2004 om 16:03:
Jawel alleen de Sharia van de Sjieten verschil van die van de Soenietten.

Soennieten beschouwen de Shi'ietische Sharia niet als Gods wet. Beschouwen ze shi'ieten wel als moslim dan? Die mensen geloven toch ook in Allah en in Mohammed, zijn profeet?

@Dieterich: ik snap hem, ik heb nog eens gescrollt, maar kan ook nergens citaten van jou vinden. Waarschijnlijk is het de bedoeling dat jij op de citaten van Ibrahim inhoudelijk ingaat? :?
« Laatst bewerkt op: december 21, 2004, 04:14:07 pm door Roodkapje »

Ibrahim

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #46 Gepost op: december 21, 2004, 04:13:13 pm »
IK ben morgen weer terug/

Nog een fijne Avond.

Ibrahim

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #47 Gepost op: december 21, 2004, 04:14:27 pm »
We zullen je missen... :+

Dieterich

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #48 Gepost op: december 21, 2004, 04:16:11 pm »
Een boom herkent men aan zijn vruchten. Een goede boom brengt goede vruchten voort, een slechte boom slechte. Alles wat ik hoor / lees over en zie van de islam geeft mij een vieze smaak in mijn mond. Het gebrek aan discussievaardigheid van (zo goed als?) alle moslims op dit forum en elders versterkt deze smaak. Dit heeft mij geen enkele aanleiding om nader kennis te maken met de 'boom' of in te gaan op lukrake citaten.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2004, 04:16:46 pm door Dieterich »

Zijnkind

• Bekijk profiel
Islam is de waarheid.
« Reactie #49 Gepost op: december 21, 2004, 07:40:49 pm »
Wat moet ik met citaten uit de koran die ik niet erken als een Goddelijk boek? Omgekeerd als ik bv. Johannes citeer waarin Jezus van zichzelf getuigd dat hij de weg is naar de Vader, dan krijg ik van moslims te horen dat het vervalst is. Het heeft geen zin om met citaten te gooien.

Het grote verschil zit in de beschouwing van God. Wij kennen een God die zo rechtvaardig was dat Hij liever zijn eigen Zoon strafte dan dat hij het zomaar zou vergeten. Hoezo een God die alleen maar liefde is?
Een moslim is nooit zeker van zijn zaak en moet voortdurend zijn 2 begeleidende engelen tevreden houden met zijn werken. Hij moet het zelf doen. Allah is ten diepste een onberekenbare God.

Daarnaast zie ik een groot verschil in de benadering van de naaste. Christenen zullen altijd de naaste hoog aanslaan en lief hebben. Zelfs hun vijanden. Dat is ons ook door Jezus geboden. Hij vernederde zichzelf tot het niveau van slaaf om het te tonen met een voetwassing.
Mohammed leert dat je een niet-moslim in principe links kunt laten liggen (woorden van Moslim4ever als ik me goed herinner) en dat je ze eventueel met geweld tot andere inzichten mag brengen.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.