Ik zeg niet dat elke pinkstergelovige vervloekt is. Dat zou ook tegen mijn geweten ingaan. In de pinkstergemeentes zitten vast oprechte christenen, maar de stroming in zijn geheel is een deceptie. De pinksterbeweging niet zo mooi is als hij zich voordoet. De stroming wordt gekenmerkt door leugens. En aangezien een christen geroepen is om de leugen te haten, doe ik dat ook.
Veel mensen zijn teleurgesteld in de huidige kerken en denken daarom dat pinkstergemeentes een goed alternatief is. "Kijk eens wat een werking van de Geest!" Ik was zelf ook behoorlijk onder de indruk en dacht dat het allemaal wel goed zat. Ik had maar even wijselijk "een keuze voor Jezus gemaakt".
Gelukkig redde God mij hiervan, door mij in aanraking te brengen met het calvinisme. Toen zag ik in hoe verdorven ik was in ook verdoemd was om eeuwig te branden. Ik dacht dat God mij voorbestemd had om naar de hel te gaan en ik wist dat er niets in mijzelf was dat mij kon redden. Ik vond dat niet onrechtvaardig van God want ik zag in hoe ik Hem ontheiligd had door mijn zondige levenswandel. Ik liep weken met deze gedachte rond en smeekte om genade. En door genade alleen heeft God mij weer opgericht en mij verlost van het zware juk.
Ik geloof in genezing en in wonderen en God geeft die zeker ook. Ik geloof in de Heilige Geest.
Maar ik blijf zeer kritisch tegenover de pinksterbeweging. Ik blijf ervoor staan dat de ketterijen plus de claim die ze leggen op werkingen van de Geest ernstig behandelt moet worden.
Mattheus 7 geeft voor mij gewoon de doorslag.
Een goed boekje over tongentaal is van G.F. Rendal "Je parler en langue plus vous tous".
Die man was jarenlang een fervente tongentaalspreker maar kreeg toch in de gaten dat het niet helemaal fris was. Maar hij wilde toch vasthouden aan zijn tongentaal. Maar langzamerhand viel door het lezen van de Bijbel de grond onder zijn voeten weg.
Belangrijk is deze tekst.
Matthew 7:13-25
13 Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan;
14 Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.
15 Maar wacht u van de valse profeten, dewelke in schaapsklederen tot u komen, maar van binnen zijn zij grijpende wolven.
16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen. Leest men ook een druif van doornen, of vijgen van distelen?
17 Alzo een ieder goede boom brengt voort goede vruchten, en een kwade boom brengt voort kwade vruchten.
18 Een goede boom kan geen kwade vruchten voortbrengen, noch een kwade boom goede vruchten voortbrengen.
19 Een ieder boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen.
20 Zo zult gij dan dezelve aan hun vruchten kennen.
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
24 Een iegelijk dan, die deze Mijn woorden hoort en dezelve doet, dien zal Ik vergelijken bij een voorzichtig man, die zijn huis op een steenrots gebouwd heeft;
25 En er is slagregen nedergevallen, en de waterstromen zijn gekomen, en de winden hebben gewaaid, en zijn tegen hetzelve huis aangevallen, en het is niet gevallen, want het was op de steenrots gegrond.
26 En een iegelijk, die deze Mijn woorden hoort en dezelve niet doet, die zal bij een dwazen man vergeleken worden, die zijn huis op het zand gebouwd heeft;
27 En de slagregen is nedergevallen, en de waterstromen zijn gekomen, en de winden hebben gewaaid, en zijn tegen hetzelve huis aangeslagen, en het is gevallen, en zijn val was groot.
Gaat in door de enge poort! Een belangrijke en ernstige waarschuwing, maar kijk uit voor valse profeten. Zij komen in
schaapsklederen (doen zich dus voor als christenen). Vervolgens lees je van mensen die blijkbaar dus wel misleid zijn. Ze zijn wel verbaasd. Hebben wij niet...? Hadden zij niet die uitzonderlijke werking van de Heilige Geest? Ze waren het toch helemaal. Krachten, tekenen, profetie.
Maar Jezus zegt: ik ken je niet eens!
Nu, als velen zo aan hun einde komen en slechts weinigen door de enge poort gaan. En er wordt gesteld dat je Jezus woorden moet bewaren. Je ziet de geschiedenis (lees de link die ik gaf bijvoorbeeld) en je ziet de verdraaien van de Schrift van de leiders. Dan is het voor mij toch wel duidelijk. Je ziet ook dat steeds meer mensen niet zoveel belang meer hebben bij het hebben van de juiste leer(als je maar in tongen spreekt of whatever). "Het gaat toch niet om de dogma's?"
Ik heb het al zo vaak gezien en zo vaak van die onzinpreken gehoord.
Nog een andere link is
http://www.deceptioninthechurch.com. Daar lees over de deceptie van vele leiders uit die beweging. Vooral de derde golf met mannetjes als Benny Hinn, John Wimber, Kenneth Copeland.