quote:
Zo persoonlijk als persoonlijk maar persoonlijk zijn kan.
Ik kan ze niet beantwoorden voor jou, maar ik kan er wel algemene dingen over zeggen.
Ben jij een lief kind? Nee, gelukkig niet. Want als je jezelf een lief kind zou vinden, dan laat je je niet meer corrigeren op iets wat jezelf niet welgevallig is.
Heb jij het laatste woord? Nee, want God houdt altijd het laatste woord over jouw leven vandaag;
en morgen opnieuw voor morgen. En de wijze waarop God dat communiceert is niet aan jou, maar aan God.
Ben jij aanspreekbaar? Ik hoop het.
Sta jij open voor bouwen en bewaren? Zeker, anders deed je niet aan zo'n forum mee, maar ik vraag je dan waarom je je medestrijders niet méér zoekt en bouwt, in plaats van ze met behulp van oppervlakkigheden
verdachtmakingen en plattitudes te beschadigen. Als je moeite hebt met een onderdeel, en je wilt bewaren en bouwen: kom dat met het concrete punt dat je wilt bouwen of bewaren. Maar je bestrijdt dat het jou gaat om een algemene waarschuwing, en je maakt er een
leerpunt van dat God geen doem-predikers en onheils-profeten zenden kan, en de jouw geformuleerde waakzaamheid de hoogste norm is, de
norm dat je in God's Vaderhand niet meer door de Vader gecorrigeerd hoeft te worden, waardoor naderend onheil niet gepredikt kan worden en als onderdeel van de christelijke leer niet getolereerd wordt. Dat leerpunt en die normhantering verdient een grondige nadere behandeling, waarin ik van jouw weinig groei heb gezien. Maar, O.K.: logica is dat als ik het ben die dwaalt, dat het dan niet jouw, maar mijn tekortkoming is..
Maar ook dan is het bouwen en bewaren als vraag nog steeds het punt van aandacht waar het gaat om (een volger van) de persoon van David Wilkerson te nemen als voorbeeld van een verwerpelijke (volger van) "selfmade" profeet, en de zorg voor wat die (volger van) Wilkerson dan zegt, en hoe hij dat zegt.
Bevestig jij het goede bij dienaren van God? Als David Wilkerson en zijn 'meehobbelaars' geen 'self-made' profeet en 'self-made-profeet-volgers' zouden zijn (is dat zo?), heb jij dan het goede gediend?
Ben jij al gearriveerd aan het einde van de wedren?Nee, want als je er was, dan had je je ook in alles heilig opgesteld,
want God is heilig.
Als jij de finish hebt bereikt, is dat dan ook te merken?Ik denk dat dat een roeping en
een taak is voor ons allemaal,
die niet afneemt naarmate wij erin vorderen, maar juist
toeneemt en nog meer gestalte moet krijgen naarmate wij daarin meer vorderen..
Jer.7:5 Zo zegt de HEERE der heirscharen, de God Israëls:
Maakt uw wegen en uw handelingen goed, zo zal Ik ulieden doen wonen in deze plaats.
Vertrouwt niet op valse woorden, zeggende: Des HEEREN tempel, des HEEREN tempel, des HEEREN tempel, zijn deze!
Maar indien gij uw wegen en uw handelingen waarlijk goed zult maken; indien gij waarlijk zult recht doen tussen den man en tussen zijn naaste; Jer.4:10Toen zeide ik: Ach, Heere HEERE! waarlijk, Gij hebt dit volk en Jeruzalem grotelijks bedrogen, zeggende: Gijlieden zult vrede hebben; daar het zwaard tot aan de ziel raakt. Stof tot bijbelstudie..
NB: Als je niet prettig vindt dat ik al iets over de vragen zeg, dan haal ik het wel weer weg!