Auteur Topic: profetie over Griekenland enzo door David Wilkerson  (gelezen 42650 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
profetie over Griekenland enzo door David Wilkerson
« Reactie #300 Gepost op: november 15, 2011, 07:23:12 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 november 2011 om 18:05:
Je zal boos worden om deze post,
Nee dus, van jou kan ik heel wat hebben

quote:

maar verwijt mij jou aan te vallen of om alles boos te worden
nope

quote:

. Verwijten ten over. Negeringen in overvloed.
Negeren?Ben je nog van plan om mijn vraag aan jou te beantwoorden dan? Negeren is niet mijn handelsmerk aangezien een aantal mensen hier tot op heden niet in wil gaan op mijn vragen lijkt het mij dat het negeren niet aan mijn zijde zit.

quote:

Begrip tonen afwezig en eigenhandig in je eigen gelijk vastgeroest.

Wonderwel heb ik hier tot op heden weinig mening gegeven over de profetie die er besproken word, wel wat kritische kanttekeningen en vragen.
Gekke is dat anderen dat "vastgeroest" noemen. En nog gekker is dat er van mij begrip verwacht wordt terwijl er in mijn richting (en die van Elle en Piebe) geen begrip is. Bevreemd je dat niet?
Bevreemd het je ook niet dat SB hier uitspraken doet en daaronder de vraag zet "als je het vervelend vind dan haal ik het wel weg"?

Vindt je het ook niet vreemd dat jij zo into dit soort zaken bent terwijl je een bevrijd kind van GOD bent???

Jij hebt dergelijke profeten helemaal niet nodig volgens mij.
Richt je oog op de Heer in plaats van op de boodschappers van onheil zou ik zeggen.
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #301 Gepost op: november 15, 2011, 07:23:32 pm »

quote:

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 18:49:
En zo zijn er inmiddels al vele de revue gepasseerd hier waarbij opvallend is dat het de "aanhangers" van de profetieën zijn die op de man gaan spelen.

ik reageer met: Sorry Riemer, maar dit is niet waar.

jij schrijft:

quote:

Het doet me weinig behalve dan wat ik eerder gemeld heb: zorgwekkend hoe mensen zich mee laten slepen in dit soort profetieën.

En nu roept men direct "dat is niet waar".
Mijn dat is niet waar is gericht op het feit dat je beweert dat enkelen op de man spelen, jij probeert daar van te maken hoe zorgwekkend het is dat mensen zich laten meeslepen. Dat dit niet waar zou zijn.
Jij bent nu even niet eerlijk en kruipt in de slachtofferrol. Dit terwijl je hebt getracht deelnemers met een andere mening te slachtofferen.
Omdat ze jouw mening niet onderschrijven? Jammer dan, ik onderschrijf je mening niet, jij maakt (en ik kan dat aantonen) o.a. Wilkerson belachelijk.
Moet jij weten. Is jouw verantwoordelijkheid, maar ook medechristenen die anders denken als jij mogen hun opvatting hebben. Er is maar één die omzeilt. Dat ben jij.

Hier laat ik het bij.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 07:34:08 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #302 Gepost op: november 15, 2011, 07:28:03 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 19:23:
[...]

[...]

jij schrijft:

[...]
Dat was mij wel helder.

quote:

Mijn dat is niet waar is gericht op het feit dat je beweert dat enkelen op de man spelen, jij probeert daar van te maken hoe zorgwekkend het is dat mensen zich laten meeslepen. Dat dit niet waar zou zijn.
Jij bent nu even niet eerlijk en kruipt in de slachtofferrol.
Dat schrijf ik niet, je zou de tussenzin over het zorgwekkende deel weg mogen laten. Het staat er inderdaad wat krom tussen.

Ik zie mezelf derhalve niet als slachtoffer hoor, wees gerust: het doet me weinig.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 07:28:35 pm door Riemer Lap »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #303 Gepost op: november 15, 2011, 07:36:16 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 19:28:
Ik zie mezelf derhalve niet als slachtoffer hoor, wees gerust: het doet me weinig.

Wat mij zorgen baart is dat jij je verschuilt in het ultieme eigen gelijk.
Zo´n communicatie via forum is al verrot, soms denk ik...ik zou wel eens face tot face met je willen babbelen.
Met koffie verkeerd en een bosche bol bijvoorbeeld.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #304 Gepost op: november 15, 2011, 07:40:05 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 19:23:
[...]

[...]

jij schrijft:

[...]

Jij bent nu even niet eerlijk en kruipt in de slachtofferrol.

Het deel hierboven stond er toen ik reageerde
Onderstaande is later toegevoegd door GC: (we zaten enkele nanosseconden na elkaar denk ik :) )

quote:

Dit terwijl je hebt getracht deelnemers met een andere mening te slachtofferen.
Omdat ze jouw mening niet onderschrijven? Jammer dan, ik onderschrijf je mening niet, jij maakt (en ik kan dat aantonen) o.a. Wilkerson belachelijk.
Moet jij weten. Is jouw verantwoordelijkheid, maar ook medechristenen die anders denken als jij mogen hun opvatting hebben. Er is maar één die omzeilt. Dat ben jij.

Hier laat ik het bij.
Omzeilen?
Ik heb ergens nog een basisvraag staan waar ook jij niet op wilt antwoorden.
Een eerlijke reactie op Mattheus 6 is hier nog steeds niet gekomen.
Een eerlijk antwoord op de vraag of God straffen geeft aan hen die in Christus zijn is nog niet gekomen.
Een eerlijk antwoord op andere vragen heb ik je nog niet zien geven.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 07:42:49 pm door Riemer Lap »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #305 Gepost op: november 15, 2011, 07:41:59 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 19:40:
.Verder ga ik er van uit dat je nog wel meer vervelende dingen kunt noemen, maak er even een aparte draad voor _O_
Riemer hou hier aub mee op, je hebt heel duidelijk antwoord gekregen op mat 6.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #306 Gepost op: november 15, 2011, 07:42:08 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 19:36:
[...]

Wat mij zorgen baart is dat jij je verschuilt in het ultieme eigen gelijk.
Zo´n communicatie via forum is al verrot, soms denk ik...ik zou wel eens face tot face met je willen babbelen.
Met koffie verkeerd en een bosche bol bijvoorbeeld.
Bosche bollen zijn ongezond dus dat eet ik niet.
Jij beweert dat ik mij verschuil achter het ultieme "eigen" gelijk.
Waar ik juist mensen vraag om dan de lijn van de Bijbel eens mee te nemen (matth bv) dan komt er gewoon geen antwoord.
En ik begrijp wel dat mensen achter die zogenaamde profeet aan willen hobbelen, ik begrijp echter niet dat bekeerde kinderen van de Vader dat ook doen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #307 Gepost op: november 15, 2011, 07:43:09 pm »

quote:

staat er helemaal niet.....We zitten gelijktijdig te posten en te editen vrees ik????
Edit je quote dus ook effe!!!
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 07:44:29 pm door Riemer Lap »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #308 Gepost op: november 15, 2011, 07:43:47 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 19:40:
Ik heb ergens nog een basisvraag staan waar ook jij niet op wilt antwoorden.
je hebt antwoorden gehad, maar die passen niet in jouw perspectief van de waarheid.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #309 Gepost op: november 15, 2011, 07:45:49 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 19:42:

En ik begrijp wel dat mensen achter die zogenaamde profeet aan willen hobbelen, ik begrijp echter niet dat bekeerde kinderen van de Vader dat ook doen.
bekeerde kinderen hobbelen niet achter jouw aangehangen leer aan, die zijn vrij en mogen door de Geest op eigen wijze en tempo de waarheid ontdekken.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #310 Gepost op: november 15, 2011, 07:47:48 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 19:43:
[...]

staat er helemaal niet.....We zitten gelijktijdig te posten en te editen vrees ik????
Edit je quote dus ook effe!!!
ahum? dat schrijf ik nergens. Dit is allemaal off topic. Ik stop er maar weer mee. Hoewel, zie de navolgende bijdrage
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 07:58:29 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #311 Gepost op: november 15, 2011, 07:56:56 pm »

quote:

Mattheüs 6 zijn de appels en Mattheüs 23 de peren.
Mattheüs 6 gaat over de gelovigen en de zorgen die zij wel of niet hebben. Mattheüs 23 gaat over de prediking aan de onbekeerlijke gelovigen en ongelovigen. In Mattheüs 23 spreekt Jezus in duidelijke harde bewoordingen het oordeel over de onbekeerlijkheid.

De appels dat zijn de vruchten van ons geloof. Dat is Mattheüs 6. Ook wel snoeihard maar dan intern gericht aan hen die de goede weg lopen. Lees ook Mattheüs 5 over hoe broeders met elkaar omgaan in liefde. Maar in Mattheüs 6 komt dan de klemtoon op het koninkrijk van God en het ijdele van de wereldse materie en begeerten. Maak je niet druk om wat van deze wereld is en haar begeerten, maar maak je druk over hetgeen van God is. Zoek het koninkrijk van God, waarover Mattheüs 5 zoveel spreekt. Maar vergader schatten in den hemel, waar ze noch mot noch roest verderft, en waar de dieven niet doorgraven noch stelen. Die schatten dat zijn de vruchten van het geloof en dit onderwerp geeft volledig recht en aanleiding om daar uitgebreid bij stil te staan. Maar dat, jouw tekst en jouw onderwerp van mat.6, was niet passend bij het onderwerp van deze draad. Je tekst is dus wel relevant bij wat wij zeggen en doen met onze naaste, en bij hoe wij uitblinken in het spreken niet uit ons vlees maar als de waarlijke kinderen van God uit mat.5:9. Laat uw licht alzo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.

Mattheüs 23, dat zijn de harde peren van de confrontatie met het ongeloof. Dat is wat deze draad in het onderwerp voluit raakt. Elke prediker die wordt verworpen heeft een taak om de onbekeerlijkheid en de zonde en het ongeloof te benoemen en aan te spreken. De prediker die dat nalaat is verantwoordelijk net zoals de alarmbazuiner die de vijand ziet naderen bij het slapende leger; en dan toch niet de bazuin blaast. Elke prediker die ziet hoe God juist wordt tegengestaan door vermeende christenen of andere mensen die zich de normen van God toeëigenen en het kindschap van God claimen. Deze prediker kan er niet omheen om te spreken en te waarschuwen van het oordeel en God's straf. En deze prediker zou niet alléén horen te staan als het een meer breed voorkomend verschijnsel is. Want alle gelovigen weten dat wat de prediker predikt geen onzin is maar een doemscenario voor de onbekeerlijkheid bevestigt en aankondigt. Zou een christen in algemen termen het onheil prediken veroordelen??? Zou een christen het rechtEm zouden dan de gelovige broeders en zusters van die predikers hun uitgesproken oordeel en hun veroordelende woorden verwerpen en afdoen als onheilsprediking?

En tegenwoordige heb je de appeer. Dat is een peer die smaakt als een appel. Dat lijkt een nieuwe variant die we niet kenden, maar het is gewoon het oude liedje. Want het oude liedje keert steeds terug op een andere wijs.
quote:
SB schreef over mat 6 bovenstaande, je interpretatie was verkeerd en ik kan er nog wel een vinden die in deze draad voortkomt uit een preek van Wilkerson
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 07:57:46 pm door grondig christelijk »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #312 Gepost op: november 15, 2011, 08:00:55 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 19:41:
[...]

Riemer hou hier aub mee op, je hebt heel duidelijk antwoord gekregen op mat 6.
Tot in den treure.
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #313 Gepost op: november 15, 2011, 08:01:24 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 19:56:
[...]
David Wilkerson werd gequote op 11 november 2011 om 09:14:
Maar het stuk over ons zorgen maken, dat gaat over wereldse zaken – over de toekomst van ons gezin, ons werk, over hoe we moeten overleven – en dát is een heidense manier van leven. Jezus spreekt hier over hen die géén hemelse Vader hebben. Ze kennen God niet zoals Hij gekend wilt worden, als een zorgende, voorzienende en liefhebbende Vader in de hemel.

“Maak u dus geen zorgen over de dag van morgen” (Matteüs 6:34). In eenvoudige woorden gebiedt Jezus ons “Pieker er niet over en maak je geen zorgen over wat er morgen eventueel zou kunnen gebeuren. Je kunt er niets aan veranderen, en al helemaal niet door je zorgen te gaan zitten maken. Want dan doe je hetzelfde als de heidenen doen”. Daarna voegt Jezus er aan toe “Maar zoekt eerst Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden” (Matteüs 6:33). Met andere woorden, we dienen altijd door te blijven gaan van Jezus te houden. We dienen vol te houden en al onze zorgen op Hem te werpen, dient te rusten in Zijn trouw. En God de Vader zal ervoor zorgdragen dat wij voorzien worden van alle essentiele dingen in het leven.

Zouden de engelen niet verbijsterd zijn door alle zorgen en ongerustheid bij diegenen die beweren dat ze in God geloven en op Hem vertrouwen? Voor hen moet het zo vernederend en beledigend voor de Heer lijken, dat we ons zorgen maken alsof we geen zorgende Vader in de hemel hebben! Welke vragen zullen ze zich uit verbijstering stellen: “Hebben ze geen Vader die in de hemel is? Geloven zij niet dat Hij van hen houdt? Heeft Hij hen niet vertelt dat Hij al hun noden kent? Geloven zij niet dat Hij die de vogels en het gehele dierenrijk van voedsel voorziet ons ook zal voeden en kleden? Hoe kunnen ze zich zo’n zorgen maken terwijl ze weten dat Hij alle macht, alle rijkdom en alle middelen heeft om te voorzien in alle noden van de gehele schepping? Zouden ze hun hemelse Vader beschuldigen van verwaarlozing, alsof Hij niet trouw zou zijn aan Zijn eigen Woord?”. Waarom zouden wij niet vertrouwen op Hem?
n
Ook bovenstaande is eerder aan de orde geweest. Die passage is voluit vol evangelie
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 08:06:08 pm door grondig christelijk »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #314 Gepost op: november 15, 2011, 08:02:23 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 19:45:
[...]

bekeerde kinderen hobbelen niet achter jouw aangehangen leer aan, die zijn vrij en mogen door de Geest op eigen wijze en tempo de waarheid ontdekken.
Dat behoord wel zo te zijn, maar helaas is er een hoop dwaalleer onder de bekeerde kinderen van God  :X

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #315 Gepost op: november 15, 2011, 08:11:41 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 november 2011 om 20:02:
[...]

Dat behoord wel zo te zijn, maar helaas is er een hoop dwaalleer onder de bekeerde kinderen van God  :X

Gait, ik begrijp je irritatie wel. Maar dat brengt de een niet dichter bij de ander.
Ook ik erger me, maar dat komt omdat ik in de traditie van RL groot ben gebracht en me enorm heb moeten uitvechten uit de daar door sommigen nog steeds verkondigde absolute waarheid. Ik heb veel geloofstwijfel gehad. Ben daar niet boos over, eerder heel verdrietig. Verdrietig dat een ander zo in de eigen waarheid kan vastzitten en alleen maar wijzen naar de tekortkomingen van andersdenkende christenen. Maar niets of niemand zal me meer angst aanjagen of me vanuit die hoek aanpraten dat daar de absolute waarheid ligt. Ik heb daar veel verstandelijk, theoretisch geloof ervaren. Het moest in een logisch verbondvierkantje passen. Ik ben er al lang achter dat die theorie niet klopt. Maar dat kan voor een ander natuurlijk anders zijn. Dat mag, maar leg het niet op. Er is wel beweging, gelukkig.
Christelijk leven is geen juk meer, maar vrijheid. Wat iets anders is als vrijzinnigheid.
Dit is christelijk leven en dat mag ik hier dus zeggen.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 08:21:35 pm door grondig christelijk »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #316 Gepost op: november 15, 2011, 08:15:06 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 19:23:

Negeren?Ben je nog van plan om mijn vraag aan jou te beantwoorden dan? Negeren is niet mijn handelsmerk aangezien een aantal mensen hier tot op heden niet in wil gaan op mijn vragen lijkt het mij dat het negeren niet aan mijn zijde zit.

Jongen, ik heb ik weet niet hoeveel vragen van jou beantwoord, terwijl jij een hele waslijst aan vragen, bijbelse uitleggingen en reacties negeerd of als flauwekul afdoet. Het antwoord op deze vraag is die van Paulus: "als christen mag je alles, maar niet alles is zinvol. Dus nee, ik moet dit niet uitzoeken, maar mag dat wel, als ik het zinvol acht.

quote:

Wonderwel heb ik hier tot op heden weinig mening gegeven over de profetie die er besproken word, wel wat kritische kanttekeningen en vragen..

en mijn reacties daarop heb je niet serieus genomen. Ik heb je gevraagd naar de verklaringen hoe hij zaken goed kon voorspellen. Je gaf aan dat ook satan dat kan en nu zeg je weer dat hgij aan zelfmadeprofetie doet, terwijl ik in mijn waslijst en antwoorden al bewezen heb dat hij daar niet aan deed.

Verder zeg ik het nog eens: dit onderwerp heb ik geopend voor geïnteresseerden. Jij bent dat duidelijk niet en breekt alleen maar dit onderwerp af en maakt ons drieën, de profeet David en Jezus zelf compleet zwart.

Wat dat betreft verlang ik naar een slot, omdat je alles hier loopt te verstieren.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #317 Gepost op: november 15, 2011, 08:25:55 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 19:47:
[...]

ahum? dat schrijf ik nergens. Dit is allemaal off topic. Ik stop er maar weer mee. Hoewel, zie de navolgende bijdrage
Ik was mijn post aan het editen terwijl jij hem al aangehaald had. Dus vandaar mijn vraag om die quote aan te passen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #318 Gepost op: november 15, 2011, 08:35:19 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 20:01:
[...]

Ook bovenstaande is eerder aan de orde geweest. Die passage is voluit vol evangelie
Broeder, ik ga dit forum verlaten.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #319 Gepost op: november 15, 2011, 08:37:12 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 november 2011 om 20:35:
[...]

Broeder, ik ga dit forum verlaten.
gait, je bent nu boos, morgen is het anders?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #320 Gepost op: november 15, 2011, 08:38:38 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 november 2011 om 20:15:
Wat dat betreft verlang ik naar een slot, omdat je alles hier loopt te verstieren.
liever nog even niet, wie weet kunnen we nog de-escaleren

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #321 Gepost op: november 15, 2011, 08:43:00 pm »
Nee, in vind het wel mooi geweest. Afgelopen twee weken ben ik uren kwijt geweest aan dit onderwerp. Ik vind dat echt zonde van de tijd. Het is allemaal voor niets geweest. Het bevrijd niemand en leverd niemand wat op, omdat God hier kennelijk niets te openbaren heeft.

Nederland is in een diepe slaap gesukkeld.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #322 Gepost op: november 15, 2011, 08:43:02 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 november 2011 om 20:15:
Verder zeg ik het nog eens: dit onderwerp heb ik geopend voor geïnteresseerden. Jij bent dat duidelijk niet en breekt alleen maar dit onderwerp af en maakt ons drieën, de profeet David en Jezus zelf compleet zwart.
Dit is nou exact de reden waarom je in de Boom zit te klagen?
Ik heb nergens Jezus zwart zitten maken en ook geen van jullie drieën veroordeeld als persoon.
Ik heb kritische vragen gesteld over wat er beweerd is, ben daardoor inmiddels veroordeelt als zijnde de grootste heiden op dit forum zo langzamerhand.
Je bewijst dus alleen maar wat je wilt verwijten. Maar wat wil je daar mee bereiken?

Heb je nu werkelijk niet gelezen wat er mij verweten wordt omdat ik er HEILIG in GELOOF dat een KIND VAN GOD niets te vrezen heeft van alle voorspelde onheil en dat een in Christus gerechtvaardigd kind wel wat beters te doen heeft dan achter mensen als Wilkerson aan te hobbelen.
Die overtuiging is meermalen onderbouwd maar kennelijk ben ik slechts een waar gelovige als ik de hand van god in de verhalen van Wilkerson zie?
En wie velt dat oordeel?
Mag je zelf in gaan vullen.

Het zal allicht vreemd voor je zijn maar ik geloof dat ik als in Christus geheiligde niets te vrezen heb.
Vandaar ook lees je nergens dat Stefanus geleden heeft. Alles wijst er op dat hij juist niet leed, hij verheerlijkte God.
Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven (en jij weet daar iets van wat anderen niet weten...) waarom zou ik me dan druk maken over wat Wilkerson beweert? (Of wat aanhangers van zijn verhaal maken op xandernieuws bv)
Ik leef derhalve dan ook vanuit wat ik aan heb gedragen uit Mattheus 6, hanteer de werken van barmhartigheid (Matth.24) en leef verder uit ‘Ik zie de hemel geopend en de Mensenzoon, die aan Gods rechterhand staat.’.

Als ik mijn ogen op de geopende hemel richt zie ik niets in de verhalen van iemand als Wilkerson omdat die verhalen niet voor mij als kind van de Allehoogste zijn.

Op grond van de wil van Christus ben ik immers al geheiligd!
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 08:44:35 pm door Riemer Lap »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #323 Gepost op: november 15, 2011, 08:44:19 pm »
Het enige wat dit hier doet is verdeelheid zaaien en zwartmaken. Wel, aan de vruchten herken je de geest.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #324 Gepost op: november 15, 2011, 08:47:09 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 20:43:

is de Christen geheiligd doordat hij door de werking van de Geest de weg van heiliging gaat. Dit is een proces en geen momentopname.

Romeinen 8

Wie hij al van tevoren heeft uitgekozen, heeft hij er ook van tevoren toe bestemd om het evenbeeld te worden van zijn Zoon, die de eerstgeborene moest zijn van talloze broeders en zusters

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #325 Gepost op: november 15, 2011, 08:57:54 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 20:47:
[...]

is de Christen geheiligd doordat hij door de werking van de Geest de weg van heiliging gaat. Dit is een proces en geen momentopname.

Romeinen 8

Wie hij al van tevoren heeft uitgekozen, heeft hij er ook van tevoren toe bestemd om het evenbeeld te worden van zijn Zoon, die de eerstgeborene moest zijn van talloze broeders en zusters

Romeinen 8
1 Dus wie in Christus Jezus zijn, worden niet meer veroordeeld. 2 De wet van de Geest die in Christus Jezus leven brengt, heeft u bevrijd van de wet van de zonde en de dood. 3 Waartoe de wet niet in staat was, machteloos als hij was door de menselijke natuur, dat heeft God tot stand gebracht. Vanwege de zonde heeft hij zijn eigen Zoon als mens in dit zondige bestaan gestuurd; zo heeft hij in dit bestaan met de zonde afgerekend, 4 opdat in ons wordt volbracht wat de wet van ons eist. Ons leven wordt immers niet langer beheerst door onze eigen natuur, maar door de Geest. 5 Wie zich door zijn eigen natuur laat leiden is gericht op wat hij zelf wil, maar wie zich laat leiden door de Geest is gericht op wat de Geest wil. 6 Wat onze eigen natuur wil brengt de dood, maar wat de Geest wil brengt leven en vrede. 7 Onze eigen wil staat vijandig tegenover God, want hij onderwerpt zich niet aan zijn wet en is daar ook niet toe in staat. 8 Wie zich door zijn eigen wil laat leiden, kan God niet behagen. 9 Maar u leeft niet zo. U laat u leiden door de Geest, want de Geest van God woont in u. Iemand die zich niet laat leiden door de Geest van Christus behoort Christus ook niet toe. 10 Als Christus echter in u leeft, bent u door de zonde weliswaar sterfelijk, maar de Geest schenkt u leven, omdat u door God als rechtvaardigen bent aangenomen. 11 Want als de Geest van hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in u woont, zal hij die Christus heeft opgewekt ook u die sterfelijk bent, levend maken door zijn Geest, die in u leeft.
12 Broeders en zusters, we hoeven ons niet langer te laten leiden door onze eigen wil. 13 Als u dat wel doet, zult u zeker sterven. Als u echter uw zondige wil doodt door de Geest, zult u leven. 14 Allen die door de Geest van God worden geleid, zijn kinderen van God. 15 U hebt de Geest niet ontvangen om opnieuw als slaven in angst te leven, u hebt de Geest ontvangen om Gods kinderen te zijn, en om hem te kunnen aanroepen met ‘Abba, Vader’. 16 De Geest zelf verzekert onze geest dat wij Gods kinderen zijn. 17 En nu we zijn kinderen zijn, zijn we ook zijn erfgenamen, erfgenamen van God. Samen met Christus zijn wij erfgenamen: wij moeten delen in zijn lijden om met hem te kunnen delen in Gods luister.

Romeinen 8 zegt dus in de aanloop naar vers 29 (wat jij aanhaalt) heel veel bijzonders wat door het enkelvoudig gebruik van vers 29 vertekend wordt.

Even vers 29 in de context:
28 En wij weten dat voor wie God liefhebben, voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn, alles bijdraagt aan het goede. 29 Wie hij al van tevoren heeft uitgekozen, heeft hij er ook van tevoren toe bestemd om het evenbeeld te worden van zijn Zoon, die de eerstgeborene moest zijn van talloze broeders en zusters. 30 Wie hij hiertoe heeft bestemd, heeft hij ook geroepen; en wie hij heeft geroepen, heeft hij ook vrijgesproken; en wie hij heeft vrijgesproken, heeft hij nu al laten delen in zijn luister.

31 Wat moeten wij hier verder over zeggen? Als God voor ons is, wie kan dan tegen ons zijn? 32 Zal hij, die zijn eigen Zoon niet heeft gespaard, maar hem omwille van ons allen heeft prijsgegeven, ons met hem niet alles schenken? 33 Wie zal Gods uitverkorenen aanklagen? God zelf spreekt hen vrij. 34 Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons. 35 Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.

En als je dan mijn vaste overtuiging wilt lezen dan kun je die prima ontdekken in vers 35-39 van dit hoofdstuk.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #326 Gepost op: november 15, 2011, 09:01:09 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 20:57:

En als je dan mijn vaste overtuiging wilt lezen dan kun je die prima ontdekken in vers 35-39 van dit hoofdstuk.
jij maakt een vals onderscheidt die niemand hier maakt. Ook ik ben met je uitgepraat. Preek maar verder voor jezelf.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #327 Gepost op: november 15, 2011, 09:04:47 pm »
.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 09:13:42 pm door gaitema »

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #328 Gepost op: november 15, 2011, 09:09:55 pm »
Een wijs man vraagt zich af hoe de weg weer begaanbaar wordt als hem door een tegemoetkomer van alles voor de voeten wordt gegooid en iets in de weg wordt gelegd;  Terwijl een dwaas zijn weg nog meer verspert door van zijn kant tenminste even veel aan de tegemoetkomer voor de voeten te werpen en de tegemoetkomer tenminste evenveel in de weg te leggen.

Maar beiden zullen tezamen gestenigd worden omdat ze de openbare orde verstoren en het maatschappelijk verkeer belemmeren en de goede zeden bederven.

@ oppervlakkige verdachtmakingen en plattitudes:
Je kunt je geprovoceerd gevoeld hebben; dat kan. Wij als forumgenoten gaan ook niet helemaal vrijuit.
Maar aangaande de goed veronderstelde naam van David Wilkerson kan ik het wel anders, maar helaas niet wezenlijk met een andere strekking formuleren.

Waarbij een eerste verdieping m.i. werd gegeven toen je de goede woorden van Wilkerson niet wenste te beschouwen als vruchten van dezelfde door jou reeds gediskwalificeerde boom.
En een tweede verdieping waar je een discutabel leerpunt uitbracht als heersende leer, terwijl die m.i. ruimschoots afwijkt van een gezonde leer.

Terwijl ik als ik kijk naar de personen (N.B.: in een goede maatschappij is àlles persooonlijk), het in wezen gaat om je aversie en een gezonde weerzin tegen ongezonde praktijken. Dat heb je namelijk gezegd. Ik zal dat van je citeren:

quote:

Riemer Lap schreef op 09 november 2011 om 09:35:
De vraag die je moet stellen is "mogen wij luisteren naar mensen die beweren de stem van God te zijn terwijl ze zo weinig bijbelse inhoud geven aan hun verhaal. En als tweede: Ook de priester van de Farao deden wonderen, ook anderen dan de apostelen deden grote dingen. Kwamen die uit God?
Zoals je weet wijs ik dan vaak op deze tekst:
1 Johannes 4,1:
Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest. Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse profeten in de wereld verschenen.

Wees dus voorzichtig met het "volgen" van deze mensen.
Vandaar ook schreef ik eerder: volg God!
(Waarbij ik niet heb gezegd dat jij dat niet doet overigens.)

Als je deze op zich gezonde houding nu niet op een (aanvechtbare) leer zou gaan baseren, en in je gezonde kritiek ook de moeite zou gaan nemen om te speuren wat het toch is, en hoe je je broeders tot hand en een voet zou kunnen zijn, dan zou je iets kunnen leren aan je broeders en ook iets kunnen leren van je broeders. En in het concrete geval nieuwe inzichten hebben opgedaan over jouw vooroordeel in het concrete geval.

En dan zou niemand zich geraakt hoeven te voelen, maar dan zouden we allemaal kunnen overpeinzen dat hetgeen de ander denkt toch kennelijk ook ergens een bijbelse voeding moet hebben.

En zelfs zouden we komen te spreken over de minder of meer bijbelse grondslag. Nu zitten we met de gebakken peren omdat in beginsel jouw vanuit gereformeerde optiek gezonde basis-houding op een aanvechtbare manier toegepast wordt, en vervolgens ook nog op een onbijbelse grondslag is gefundeerd, waarbij je vanaf het begin je oordeel en je opwerpingen en tegenwerpingen al klaar had. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke duiding vanuit een gekleurd perspectief.

Waarbij kennis een ballast is gebleken. Want zonder kennis zouden we het geloof beproefd hebben en de geesten, en ons in verwondering hebben afgevraagd hoe anders de ander hetzelfde beleeft. Maar door nu geen duimbreed geweken te zijn van onze eigen leer en ons eigen geloof en inzicht, hebben we scheve schaatsen gereden. Maar daarbij wel blijk gegeven van volharding. Dat is ook mooi en bevordelijk te noemen voor ons persoonlijk geloof.
Maar in dat proces kunnen we belangrijkere zaken uit het oog verliezen waaraan veel meer waarde wordt toegekend als het erop aan komt. Dat zou zo zijn als we allemaal erin slagen daarbij onze eigen geestelijke glazen in te gooien. En dat kan.

Gelet op het voorgaande moet de slotsom zijn dat wij het goede moeten bevestigen en onze broeders niet tot aanstoot en belemmering zijn. En bovendien toch iets nieuws, namelijk dat wij open staan voor de gedachte dat God nog steeds iets wil zeggen in het heden van vandaag en daarvoor ook predikers en profeten en tekenen van de natuur en gezichten en visoenen kan inschakelen - als Hem dat behagen zou.

Daarom, Riemer: is er in deze context iets wat ik voor je kan doen of betekenen om je tegemoet te komen???
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 09:15:47 pm door small brother »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #329 Gepost op: november 15, 2011, 09:13:53 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 21:01:
[...]

jij maakt een vals onderscheidt die niemand hier maakt. Ook ik ben met je uitgepraat. Preek maar verder voor jezelf.
Wederom een vals onderscheidt?
Ik begrijp je even niet.
 8)7

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #330 Gepost op: november 15, 2011, 09:23:36 pm »

quote:

Riemer: wat ik ook geloof, je steekt het nooit onder stoelen of banken mijn gedachten en geloof totale onzin, dwaaleer en flauwekul te vinden. Ik mag van jou alleen op jouw manier gereformeerd geloven. Als ik dat zou doen, dan ga ik totaal in tegen mijn eigen geloof in Jezus zoals ik Hem heb leren kennen en door Hem opweg ben geholpen in dit tranendal. De bijbeluitleggingen die je gebruikt is anders dan dat ik het heb leren kennen, door gewoon de bijbel zelf te lezen en mijn oren open te doen wanneer mensen over Hem spreken. Ik onderbouw dat, maar je doet het af als allemaal inlegkunde, uit zijn verband gerukt en onzin.

Ik geloof dat het beter voor me is om te stoppen met dit forum. Er gaat te veel tijd in zitten. Als het een doel diende, is het okee, maar ik verlies hier mijn heil nog eens.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #331 Gepost op: november 15, 2011, 09:27:00 pm »

quote:

small brother schreef op 15 november 2011 om 21:09:
@ oppervlakkige verdachtmakingen en plattitudes:
Je kunt je geprovoceerd gevoeld hebben; dat kan. Wij als forumgenoten gaan ook niet helemaal vrijuit.
Maar aangaande de goed veronderstelde naam van David Wilkerson kan ik het wel anders, maar helaas niet wezenlijk met een andere strekking formuleren.

Je schreef wat anders dan wat je nu doet voorkomen.
Je schreef:

quote:

Zeker, anders deed je niet aan zo'n forum mee, maar ik vraag je dan waarom je je medestrijders niet méér zoekt en bouwt, in plaats van ze met behulp van oppervlakkige verdachtmakingen en plattitudes te beschadigen.
Dat gaat nadrukkelijk over de medeforumers en is een steek in de rug.

quote:

Waarbij een eerste verdieping m.i. werd gegeven toen je de goede woorden van Wilkerson niet wenste te beschouwen als vruchten van dezelfde door jou reeds gediskwalificeerde boom.
En een tweede verdieping waar je een discutabel leerpunt uitbracht als heersende leer, terwijl die m.i. ruimschoots afwijkt van een gezonde leer.
Waarbij kennelijk jouw leer de ware zou moeten zijn want zo stel je je wel op.
Vragen over en waarschuwingen tegen mogen daar niet bij komen zo lijkt het.

quote:

Terwijl ik als ik kijk naar de personen (N.B.: in een goede maatschappij is àlles persooonlijk), het in wezen gaat om je aversie en een gezonde weerzin tegen ongezonde praktijken. Dat heb je namelijk gezegd. Ik zal dat van je citeren:

[...]

Als je deze op zich gezonde houding nu niet op een (aanvechtbare) leer zou gaan baseren, en in je gezonde kritiek ook de moeite zou gaan nemen om te speuren wat het toch is, en hoe je je broeders tot hand en een voet zou kunnen zijn, dan zou je iets kunnen leren aan je broeders en ook iets kunnen leren van je broeders. En in het concrete geval nieuwe inzichten hebben opgedaan over jouw vooroordeel in het concrete geval.
Waarmee je zegt dat de "mijn" leer aanvechtbaar is.
En dat alleen omdat ik waarschuw en mensen er op wijs om God te zoeken.
Citaat

En dan zou niemand zich geraakt hoeven te voelen, maar dan zouden we allemaal kunnen overpeinzen dat hetgeen de ander denkt toch kennelijk ook ergens een bijbelse voeding moet hebben.
Citaat
ergens een bijbelse voeding moet hebben. Laat me even niet lachen in dat opzicht. Elle en ik hebben meermalen aangegeven waar we ons op baseren. In mijn geval was dat kennelijk reden voor anderen om zich aangevallen te voelen.

quote:

En zelfs zouden we komen te spreken over de minder of meer bijbelse grondslag. Nu zitten we met de gebakken peren omdat in beginsel jouw vanuit gereformeerde optiek gezonde basis-houding op een aanvechtbare manier toegepast wordt, en vervolgens ook nog op een onbijbelse grondslag is gefundeerd, waarbij je vanaf het begin je oordeel en je opwerpingen en tegenwerpingen al klaar had. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke duiding vanuit een gekleurd perspectief.
En dat is wederom een aanname die onjuist is.

quote:

Waarbij kennis een ballast is gebleken. Want zonder kennis zouden we het geloof beproefd hebben en de geesten, en ons in verwondering hebben afgevraagd hoe anders de ander hetzelfde beleeft. Maar door nu geen duimbreed geweken te zijn van onze eigen leer en ons eigen geloof en inzicht, hebben we scheve schaatsen gereden. Maar daarbij wel blijk gegeven van volharding. Dat is ook mooi en bevordelijk te noemen voor ons persoonlijk geloof.
Maar in dat proces kunnen we meer belangrijkere zaken uit het oog verliezen waaraan veel meer waarde wordt toegekend als het erop aan komt. Dat zou zo zijn als we allemaal erin slagen daarbij onze eigen geestelijke glazen in te gooien. En dat kan.

Gelet op het voorgaande moet de slotsom zijn dat wij het goede moeten bevestigen en onze broeders niet tot aanstoot en belemmering zijn. En bovendien toch iets nieuws, namelijk dat wij open staan voor de gedachte dat God nog steeds iets wil zeggen in het heden van vandaag en daarvoor ook predikers en profeten en tekenen van de natuur en gezichten en visoenen kan inschakelen - als Hem dat behagen zou.

Daarom, Riemer: is er in deze context iets wat ik voor je kan doen of betekenen om je tegemoet te komen???

Nou, je zou sowieso na kunnen denken wat je doet met mijn opmerkingen over een aantal posten van je van vandaag?
Bijvoorbeeld de opmerking dat je kennelijk wel weet dat iets niet kan en het toch plaatst met eronder een mededeling dat als ik het vervelend vindt je het wel weg wil halen?

Daarnaast: kijk eens naar wat ik schrijf over Stefanus en over romeinen 8 zou ik zeggen.
Dan heb je mogelijk enig idee wat ik geloof.
Niets gereformeerds aan.....gewoon christelijk en wat de kerk sinds eeuwen al gelooft.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 09:33:03 pm door Riemer Lap »

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #332 Gepost op: november 15, 2011, 09:33:09 pm »
Sorry; ik meen verder wat ik schreef, maar soms anders dan jij het interpreteert.
Ik laat het hierbij en verwijs naar het voorgaande.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 09:37:43 pm door small brother »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #333 Gepost op: november 15, 2011, 09:36:45 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 21:13:
[...]
Wederom een vals onderscheidt?
Ik begrijp je even niet.
 8)7

Iemand met HBO - sph moet dat toch kunnen begrijpen. Alle goeds.
Doe eens de Belbin - toets.
Toch maar een slotje?
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 09:37:14 pm door grondig christelijk »

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #334 Gepost op: november 15, 2011, 09:38:50 pm »

quote:

gaitema schreef op 15 november 2011 om 16:34:

quote:

Piebe schreef op 14 november 2011 om 19:31:
@ Gait

Dat dit onderwerp gevoelig bij je ligt is wel duidelijk en daardoor is het moeilijk om er rustig een gesprek over te voeren. Riemer en ik staan er verder van af en kijken er dus luchtiger naar, begrijp je? Als je dat goed voor ogen houdt dan ben je ook minder snel beledigd denk ik.

Om een goed beeld van de eindtijd waar in de Bijbel over gesproken  wordt moet je proberen je te verplaatsen in een jood uit de tijd van Christus. Probeer je voor te stellen wat die uitspraken en voorspellingen met hen deden. Als iemand die wonderen verricht en uit de dood opstaat je zou vertellen dat het einde nabij is, zou je dan in alle eerlijkheid denken 'ach dat is pas over tweeduizend jaar'?

Die joden verwachten zeker het einde nadat Jezus hen waarschuwde en als je de boeken uit die tijd leest is de hele toonzetting ook dat het einde van de dingen nabij is. De wereld van de jood uit Jezus zijn tijd was Jeruzalem en Juda. Wat daarbuiten gebeurde was meestal iets van horen en zeggen en hield bij Rome zowat wel op. Toen er dan niet veel later ook een oorlog uitbrak die aan een miljoen joden het leven kostte en de oude stad verwoest werd plus de joodse economie vernietigd, vonden diegenen die het overleefden en verder moesten als slaven onder romeins of Arabisch bewind dat het einde over hen was gekomen. Dat is de vervulling van alles wat door de profeten voorzegd is. Het waren immers allemaal joden die profeteerden voor joden over joodse aangelegenheden. Het volk Israel is waar het over gaat en een profeet uit hun midden en niet een of andere pygmee uit de bosjes die een droom heeft gehad.

Kijk, als we de rollen zouden omdraaien, dan plaatste ik nu het volgende teken:  8)7
Je kan je nu vast wel indenken hoe dat op mij overkwam.

Nee want ik kan niet gedachten lezen, maar ik geloof dat je het er mee eens was! :)

Nog een mooi citaat voor elke eindtijdfanaat of wellicht gehaat:

Pred 1,4   
Het ene geslacht gaat en het andere geslacht komt, maar de aarde blijft altoos staan.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #335 Gepost op: november 15, 2011, 09:40:14 pm »

quote:

small brother schreef op 15 november 2011 om 21:33:
Jij niet gereformeerd? Misschien doe ik nu ook nieuwe inzichten op?
gereformeerd is geen geloof maar een denominatie :) Gereformeerden hebben een Bijbels geloof overigens.

quote:

Sorry; ik meen verder wat ik schreef, maar soms anders dan jij het interpreteert.
Ik laat het hierbij en verwijs naar het voorgaande.
offtopic:Je hebt dus mijn post gewoon niet gelezen?
Ik beweer ook niet dat je het niet meent, ik zeg wel dat het onjuist is. Ik kan ook zeggen dat ik je post die ik bedoel kwetsend vind en dat de post mijn persoon geen recht aan doet? Begrijp je het dan wel?
En als je de reactie van GC op mijn post met Romeinen 8 leest, begrijp je het dan mogelijk?
Zie je dan ook dat alle uitleg van mijn kant hoe dan ook genegeerd wordt?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #336 Gepost op: november 15, 2011, 09:43:02 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 21:36:
[...]

Iemand met HBO - sph moet dat toch kunnen begrijpen. Alle goeds.
Doe eens de Belbin - toets.
Toch maar een slotje?

Zou je willen stoppen met dit soort stom gedoe en op de man spelen?
Ik schrijf een serieuze reactie, vraag serieus om verduidelijking op jouw verwijt en dan reageer jij met dit soort teksten.
offtopic:Ik een belbin test, koop jij dan een spiegel?  :+
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 09:44:04 pm door Riemer Lap »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #337 Gepost op: november 15, 2011, 09:49:55 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 21:43:
[...]

Zou je willen stoppen met dit soort stom gedoe en op de man spelen?
Ik schrijf een serieuze reactie, vraag serieus om verduidelijking op jouw verwijt en dan reageer jij met dit soort teksten.
offtopic:Ik een belbin test, koop jij dan een spiegel?  :+
Heb jij het nu over afbeeldingen van struisvogels en lama's? Of heb ik die gepost.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #338 Gepost op: november 15, 2011, 10:05:30 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 november 2011 om 21:49:
[...]

Heb jij het nu over afbeeldingen van struisvogels en lama's? Of heb ik die gepost.

Ik zal het je even uitleggen.
Als ergens een plaatje van een clownsgezicht  (   :+  )achter staat dan is het als grapje bedoeld.

quote:

Riemer Lap schreef op 13 november 2011 om 00:55:

Wat dat betreft zie ik nogal meer struisvogel dan lama  :+
« Laatst bewerkt op: november 15, 2011, 10:06:13 pm door Riemer Lap »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #339 Gepost op: november 15, 2011, 11:06:52 pm »
Ik heb al een slotje aangevraagd.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #340 Gepost op: november 16, 2011, 12:06:28 am »
En ik heb gevraagd om dat niet te doen omdat een aantal vragen hier nog domweg open liggen.

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #341 Gepost op: november 16, 2011, 01:43:29 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 20:43:
[...]
 Dit is nou exact de reden waarom je in de Boom zit te klagen?
Ik heb nergens Jezus zwart zitten maken en ook geen van jullie drieën veroordeeld als persoon.
Ik heb kritische vragen gesteld over wat er beweerd is, ben daardoor inmiddels veroordeelt als zijnde de grootste heiden op dit forum zo langzamerhand.
Je bewijst dus alleen maar wat je wilt verwijten. Maar wat wil je daar mee bereiken?

Heb je nu werkelijk niet gelezen wat er mij verweten wordt omdat ik er HEILIG in GELOOF dat een KIND VAN GOD niets te vrezen heeft van alle voorspelde onheil en dat een in Christus gerechtvaardigd kind wel wat beters te doen heeft dan achter mensen als Wilkerson aan te hobbelen.
Die overtuiging is meermalen onderbouwd maar kennelijk ben ik slechts een waar gelovige als ik de hand van god in de verhalen van Wilkerson zie?
En wie velt dat oordeel?
Mag je zelf in gaan vullen.

Het zal allicht vreemd voor je zijn maar ik geloof dat ik als in Christus geheiligde niets te vrezen heb.
Vandaar ook lees je nergens dat Stefanus geleden heeft. Alles wijst er op dat hij juist niet leed, hij verheerlijkte God.
Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven (en jij weet daar iets van wat anderen niet weten...) waarom zou ik me dan druk maken over wat Wilkerson beweert? (Of wat aanhangers van zijn verhaal maken op xandernieuws bv)
Ik leef derhalve dan ook vanuit wat ik aan heb gedragen uit Mattheus 6, hanteer de werken van barmhartigheid (Matth.24) en leef verder uit ‘Ik zie de hemel geopend en de Mensenzoon, die aan Gods rechterhand staat.’.

Als ik mijn ogen op de geopende hemel richt zie ik niets in de verhalen van iemand als Wilkerson omdat die verhalen niet voor mij als kind van de Allehoogste zijn.

Hoe breng je een en ander in lijn met de bijbel???

Geheiligd in Christus
1 Cor.1:1 Aan de Gemeente Gods, die te Korinthe is, den geheiligden in Christus Jezus, den geroepenen heiligen, met allen, die den Naam van onzen Heere Jezus Christus aanroepen in alle plaats, beide hun en onzen Heere: Genade zij u en vrede van God onzen Vader, en den Heere Jezus Christus.

Geheiligd, maar niet heilig
1 Cor.3:1 En ik, broeders, kon tot u niet spreken als tot geestelijken, maar als tot vleselijken, als tot jonge kinderen in Christus. Ik heb u met melk gevoed, en niet met vaste spijs; want gij vermocht toen nog niet; ja, gij vermoogt ook nu nog niet. Want gij zijt nog vleselijk; want dewijl onder u nijd is, en twist, en tweedracht, zijt gij niet vleselijk, en wandelt gij niet naar den mens?

Geen vrees nodig voor de heiligen?
1 Cor. 5: 1 Men hoort ganselijk, dat er hoererij onder u is, en zodanige hoererij, die ook onder de heidenen niet genoemd wordt, alzo dat er een zijns vaders huisvrouw heeft. 6 Uw roem is niet goed. Weet gij niet, dat een weinig zuurdesem het gehele deeg zuur maakt? Zuivert dan den ouden zuurdesem uit, opdat gij een nieuw deeg zijn moogt, gelijk gij ongezuurd zijt.

Onrechtvaarden onder de heiligen, en oproep tot afleggen van de zonde en tot heiliging
1 Cor.6: 6 Maar de ene broeder gaat met den anderen broeder te recht, en dat voor ongelovigen. Zo is er dan nu ganselijk gebrek onder u, dat gij met elkander rechtzaken hebt. Waarom lijdt gij niet liever ongelijk? Waarom lijdt gij niet liever schade? Maar gijlieden doet ongelijk, en doet schade, en dat den broederen. Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? 20 Want gij zijt duur gekocht; zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn.

Verzoekingen leiden tot kunnen vallen
1 Cor.10:8 En laat ons niet hoereren, gelijk sommigen van hen gehoereerd hebben, en er vielen op één dag drie en twintig duizend. En laat ons Christus niet verzoeken, gelijk ook sommigen van hen verzocht hebben, en werden van de slangen vernield. En murmureert niet, gelijk ook sommigen van hen gemurmureerd hebben, en werden vernield van den verderver. En deze dingen alle zijn hunlieden overkomen tot voorbeelden; en zijn beschreven tot waarschuwing van ons, op dewelke de einden der eeuwen gekomen zijn. Zo dan, die meent te staan, zie toe, dat hij niet valle. Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen

Onheil speciaal over en voor de heiligen
1 Cor.11: 28 Maar de mens beproeve zichzelven, en ete alzo van het brood, en drinke van den drinkbeker. Want die onwaardiglijk eet en drinkt, die eet en drinkt zichzelven een oordeel, niet onderscheidende het lichaam des Heeren. Daarom zijn onder u vele zwakken en kranken, en velen slapen. Want indien wij onszelven oordeelden, zo zouden wij niet geoordeeld worden. Maar als wij geoordeeld worden, zo worden wij van den Heere getuchtigd, opdat wij met de wereld niet zouden veroordeeld worden.

Onheil en dreiging zonder ophouden
1 Cor. 15:30  Waarom zijn ook wij alle ure in gevaar? Ik sterf alle dagen, hetwelk ik betuig bij onzen roem, dien ik heb in Christus Jezus, onzen Heere. Zo ik, naar den mens, tegen de beesten gevochten heb te Éfeze, wat nuttigheid is het mij, indien de doden niet opgewekt worden? Laat ons eten en drinken, want morgen sterven wij. Dwaalt niet. Kwade samensprekingen verderven goede zeden.

Romeinen 8 - Wie de werkingen van het lichaam niet doodt, zal sterven
Rom 8:12  Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven. Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven. Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods. Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!

Romeinen 8 - Lijden en zuchten tot de dag van verlossing van ons lichaam
22 Want wij weten, dat het ganse schepsel te zamen zucht, en te zamen als in barensnood is tot nu toe. En niet alleen dit, maar ook wij zelven, die de eerstelingen des Geestes hebben, wij ook zelven, zeg ik, zuchten in onszelven, verwachtende de aanneming tot kinderen, namelijk de verlossing onzes lichaams. Want wij zijn in hope zalig geworden. De hoop nu, die gezien wordt, is geen hoop; want hetgeen iemand ziet, waarom zal hij het ook hopen? Maar indien wij hopen, hetgeen wij niet zien, zo verwachten wij het met lijdzaamheid.

Romeinen 8 - Wie God liefhebben, namelijk de geroepenen
26 En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen. En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt. En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.

Romeinen 8 - Als God voor ons is, wie is dan nog tegen...
31 Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #342 Gepost op: november 16, 2011, 09:01:38 am »

quote:

small brother schreef op 16 november 2011 om 01:43:
[...]

Hoe breng je een en ander in lijn met de bijbel???

Geheiligd in Christus
1 Cor.1:1 Aan de Gemeente Gods, die te Korinthe is, den geheiligden in Christus Jezus, den geroepenen heiligen, met allen, die den Naam van onzen Heere Jezus Christus aanroepen in alle plaats, beide hun en onzen Heere: Genade zij u en vrede van God onzen Vader, en den Heere Jezus Christus.

Geheiligd, maar niet heilig
1 Cor.3:1 En ik, broeders, kon tot u niet spreken als tot geestelijken, maar als tot vleselijken, als tot jonge kinderen in Christus. Ik heb u met melk gevoed, en niet met vaste spijs; want gij vermocht toen nog niet; ja, gij vermoogt ook nu nog niet. Want gij zijt nog vleselijk; want dewijl onder u nijd is, en twist, en tweedracht, zijt gij niet vleselijk, en wandelt gij niet naar den mens?

Geen vrees nodig voor de heiligen?
1 Cor. 5: 1 Men hoort ganselijk, dat er hoererij onder u is, en zodanige hoererij, die ook onder de heidenen niet genoemd wordt, alzo dat er een zijns vaders huisvrouw heeft. 6 Uw roem is niet goed. Weet gij niet, dat een weinig zuurdesem het gehele deeg zuur maakt? Zuivert dan den ouden zuurdesem uit, opdat gij een nieuw deeg zijn moogt, gelijk gij ongezuurd zijt.

Onrechtvaarden onder de heiligen, en oproep tot afleggen van de zonde en tot heiliging
1 Cor.6: 6 Maar de ene broeder gaat met den anderen broeder te recht, en dat voor ongelovigen. Zo is er dan nu ganselijk gebrek onder u, dat gij met elkander rechtzaken hebt. Waarom lijdt gij niet liever ongelijk? Waarom lijdt gij niet liever schade? Maar gijlieden doet ongelijk, en doet schade, en dat den broederen. Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? 20 Want gij zijt duur gekocht; zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn.

Verzoekingen leiden tot kunnen vallen
1 Cor.10:8 En laat ons niet hoereren, gelijk sommigen van hen gehoereerd hebben, en er vielen op één dag drie en twintig duizend. En laat ons Christus niet verzoeken, gelijk ook sommigen van hen verzocht hebben, en werden van de slangen vernield. En murmureert niet, gelijk ook sommigen van hen gemurmureerd hebben, en werden vernield van den verderver. En deze dingen alle zijn hunlieden overkomen tot voorbeelden; en zijn beschreven tot waarschuwing van ons, op dewelke de einden der eeuwen gekomen zijn. Zo dan, die meent te staan, zie toe, dat hij niet valle. Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen

Onheil speciaal over en voor de heiligen
1 Cor.11: 28 Maar de mens beproeve zichzelven, en ete alzo van het brood, en drinke van den drinkbeker. Want die onwaardiglijk eet en drinkt, die eet en drinkt zichzelven een oordeel, niet onderscheidende het lichaam des Heeren. Daarom zijn onder u vele zwakken en kranken, en velen slapen. Want indien wij onszelven oordeelden, zo zouden wij niet geoordeeld worden. Maar als wij geoordeeld worden, zo worden wij van den Heere getuchtigd, opdat wij met de wereld niet zouden veroordeeld worden.

Onheil en dreiging zonder ophouden
1 Cor. 15:30  Waarom zijn ook wij alle ure in gevaar? Ik sterf alle dagen, hetwelk ik betuig bij onzen roem, dien ik heb in Christus Jezus, onzen Heere. Zo ik, naar den mens, tegen de beesten gevochten heb te Éfeze, wat nuttigheid is het mij, indien de doden niet opgewekt worden? Laat ons eten en drinken, want morgen sterven wij. Dwaalt niet. Kwade samensprekingen verderven goede zeden.

Romeinen 8 - Wie de werkingen van het lichaam niet doodt, zal sterven
Rom 8:12  Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven. Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven. Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods. Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!

Romeinen 8 - Lijden en zuchten tot de dag van verlossing van ons lichaam
22 Want wij weten, dat het ganse schepsel te zamen zucht, en te zamen als in barensnood is tot nu toe. En niet alleen dit, maar ook wij zelven, die de eerstelingen des Geestes hebben, wij ook zelven, zeg ik, zuchten in onszelven, verwachtende de aanneming tot kinderen, namelijk de verlossing onzes lichaams. Want wij zijn in hope zalig geworden. De hoop nu, die gezien wordt, is geen hoop; want hetgeen iemand ziet, waarom zal hij het ook hopen? Maar indien wij hopen, hetgeen wij niet zien, zo verwachten wij het met lijdzaamheid.

Romeinen 8 - Wie God liefhebben, namelijk de geroepenen
26 En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen. En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt. En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.

Romeinen 8 - Als God voor ons is, wie is dan nog tegen...
31 Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?

Twee dingen in eerste instantie:
1) het gaat in die teksten die je aandraagt over lijden naar het lichaam.
Je hebt mij nergens zien roepen dat een kind van God geen lichamelijk leed zal kennen.
Menselijk gezien heeft Stefanus veel pijn geleden, maar heeft hij dat ook als pijn ervaren in geestelijke zin? Dan nog de vraag: kwam de steniging van Stafanus van God of van het kwaad?
Je leest dat ook bij Job: God staat het lijden toe wat satan wil verrichten maar geeft Zelf het lijden niet aan Job.

2)de brief aan de colossensen die je aanhaalt spreekt over een scala aan houdingen die niet passen binnen het leven van een christen. Wederom over het aardse zeg maar.
Ik zou die discussie los willen koppelen van deze discussie omdat we dan heel ver een zijpad ingaan. Die discussie zou passen binnen CZDP overigens.

Waar het mij om ging is dat het imho voor "leden van het volk" niet nodig is om zich zorgen te maken nav profetieën over de "niet leden van het volk".
Tweede vraag wordt dan "moet je je überhaupt inlaten met dergelijke zaken".
Mijn mening daarin is helder: ik volg daarin de lijn die Jezus zelf gepredikt heeft.

Later zal ik trachten een aantal heldere kernvragen hier neer te poten.
Nu eerst werken :)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #343 Gepost op: november 16, 2011, 03:10:38 pm »
Jullie mogen dat gerust doen, maar omdat mijn vragen en bijbelteksten in de topic die ik zelf geopend heb niet behandeld wordt, laat ik het afweten.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #344 Gepost op: november 16, 2011, 05:26:38 pm »

quote:

gaitema schreef op 16 november 2011 om 15:10:
Jullie mogen dat gerust doen, maar omdat mijn vragen en bijbelteksten in de topic die ik zelf geopend heb niet behandeld wordt, laat ik het afweten.

Ik ben zo vrij geweest om je vragen eens na te lopen.
Je opent deze draad met:

quote:

De vraag is om de link te bekijken. Iedereen hier heeft dat volgens mij gedaan, sommigen intens, anderen vluchtig. Die is dus beantwoord lijkt mij.

Daarna komt van jou:

quote:

gaitema schreef op 04 november 2011 om 15:49:
[...]

Jezus zou toch ook spoedig komen? Nou, waar blijft Hij dan? Hij is al zo lang weg!

Wat de landen betreft: duidelijk controleerbaar. Amerika moet een half jaar niet bij zijn bankgeld kunnen komen.

Die vraag over Jezus lijkt niemand op te beantwoorden maar Piebe gaat daar wel op in hoewel hij je vraag niet aanhaalt.
Piebe schrijft namelijk op

quote:

Piebe schreef op 04 november 2011 om 17:21:
[...]

Als jij zegt dat we nu in de uiterste eindtijd zitten dan is het nu de laatste ure, wel ironisch dat Johannes tweeduizend jaar geleden al schreef dat het toen de eindtijd was (   1 Joh 2,18) en jij hem niet geloofd hebt.

(niet een rechtstreekse reactie op jou overigens.)
Deze vraag kun je dus beschouwen als niet rechtstreeks beantwoord.

Je volgende vraag is:

quote:

Daar komt van niemand antwoord op, ik reageer wel op die post overigens met:

quote:

Riemer Lap schreef op 08 november 2011 om 23:42:
[...]

Je hebt deze nog open staan.
Ik verwacht daar wel een reactie op!

Mocht je willen dat mensen écht op die vraag van je gaan reageren? Lijkt me niet toch?

Dan komt er weer een vraag van je:

quote:

gaitema schreef op 09 november 2011 om 01:01:
Heb jij mij niet zovaak beschuldigd van het leggen van woorden in jouw mond?

Die vraag staat inderdaad nog open. Wil je daar antwoord op?

De volgende vraag van je:

quote:

gaitema schreef op 09 november 2011 om 01:19:
Ik heb je een tweede link gegeven, waarom heb je die niet gelezen?
Mijn antwoord staat in deze post:

quote:

Riemer Lap schreef op 09 november 2011 om 09:35:
[...]
 Je weet dat ik je overtuiging niet deel. Je weet ook dat ik van mening ben dat dergelijke "profeten" vaak een "hype" zijn en niets toevoegen aan de Woorden van God zélf.
.....
Ik heb delen van die meneer gelezen, hem indertijd wel wat gevolgd omdat hij ook in reformatorische kring wat aanhang had.
Op basis van wat ik heb gelezen heb ik besloten om daar niet verder in te lezen.
Er zit weinig bijbelse onderbouwing in zijn zogenaamde profetieën.
....in dat deel wat ik heb gelezen heb ik mijn oordeel gegeven hierboven.
Dan volgt deze vraag:

quote:

gaitema schreef op 09 november 2011 om 11:08:
[...]

Zou jij dat mogen? Nee, dan zij ook niet en ik heb het ze ook niet zien doen.
Je stelt die vraag nav een opmerking over het toevoegen van boeken aan de Bijbel. Het antwoord op die vraag geen je in diezelfde reactie.

quote:

gaitema schreef op 09 november 2011 om 11:11:
[...]

In welke contekst dan wel?
Dat vraag je aan mij inzake thess 5 meen ik. Mijn antwoord:

quote:

Riemer Lap schreef op 09 november 2011 om 11:37:
[...]
 In die van de rest van het hoofdstuk slimmertje :)

De volgende vraag dan maar?
Het zijn er drie zelfs:

quote:

gaitema schreef op 09 november 2011 om 11:37:
Denk je nu echt daadwerkelijk dat een handjevol christenen de hele VS zullen gaan plat leggen voor een half jaar?
-----
Als jij dat mag mee maken, zeg je dan ook tegen me dat het een selfmade profetie is?
----
Dat het allemaal de schuld is van deze evangelist David dat het land is omgevallen, een andere land er in mee getrokken werd en vervolgens door de run op de banken in de VS vanuit Latijns Amerika de bewoners van de VS een half jaar niet bij hun centen komen?
Mijn antwoord ken je vast wel maar ik zal het even voor je aanhalen:

quote:

Riemer Lap schreef op 09 november 2011 om 13:52:
[...]

Nee, en ik heb meermalen aangegeven dat ik niet op onzinnige redenaties inzake onheilsprofeten inga.
etc. etc.
Volgende vraag:

quote:

gaitema schreef op 10 november 2011 om 09:33:
Dus wat was er mis mee wat ik zei?
Daarop schrijf ik o.a. dit:

quote:

Riemer Lap schreef op 10 november 2011 om 10:48:
[...]

Onheil voor wie zijn lampje niet in orde heeft. Klopt. Lees in dat licht Elle haar reactie even.
Next:

quote:

gaitema schreef op 10 november 2011 om 11:25:
[...]

Die indruk krijg ik niet, al maakt het wel deel van uit,  maar zou je dat met de bijbelgedeeltes van Paulus kunnen verduidelijken?
Antwoord:

quote:

elle schreef op 10 november 2011 om 14:08:
[...]

Hier een poging. etc. etc.
Next:

quote:

gaitema schreef op 14 november 2011 om 16:07:
[...]

Denk jij dat er een mens bestaat die God van binnen en buiten helemaal kent? Is het alleen dat zo iemand die God kan aanbidden? Is onze God een Vader van kinderen die Hem volmaakt kennen?
Mijn antwoord:

quote:

Riemer Lap schreef op 14 november 2011 om 16:08:
[...]

Je geeft geen antwoord op mijn post....
Volgende vraag:

quote:

gaitema schreef op 15 november 2011 om 18:05:
Hoe komt het toch, dat we zo verdeeld zijn? Jij geeft de schuld daarvan aan Small Brother, Grondig christelijk en mij. Aan jou ligt het nooit. Jij weet hoe het zit.

Helemaal geen vraag eigenlijk maar een verwijt aan mij.
Ik ben echter wel op je vraag ingegaan:

quote:

Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 19:03:
[...]
 Ik ben niet de persoon die in deze draad de bijbel laat buikspreken vrees ik etc. etc..

Tot zover het overzicht van de vragen waarvan jij roept dat die niet beantwoord zijn.
Anders nog iets?  :+
« Laatst bewerkt op: november 17, 2011, 12:09:38 am door Riemer Lap »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #345 Gepost op: november 17, 2011, 03:23:43 pm »
De volgende vragen die je citeerde had ik het liefst een eerlijk antwoord op gehad, omdat dit naar mijn inziens aangeeft dat het hier niet om een selfmadeprofeet gaat. Verder had ik concrete vragen over voorspellingen die wel uitgekomen zijn. Daar wilde je ook niet op ingaan in de eerste instantie. Uit eindelijk geef je aan dat ze van de duivel kunnen zijn. Omdat dit volgens jou de enige mogelijkheid lijkt te zijn om te kunnen verklaren waarom zijn voorspellingen uitkwamen, zou ik graag willen weten waarom ze dan van de duivel zouden moeten zijn, wat ik overigens niet geloofwaardig vind. Daarvoor komt Elle met een bijbelstudie, die ik zelf persoonlijk niet overtuigend uitgelegd vond.  

Deze vragen die je hier citeerde beantwoord je eigenlijk afwijkend, dus niet eerlijk en ook niet een argument voor de uitspraak die je eerder deed dat hij hierin aan selfmadeprofetie deed. Kennelijk wil je jouw oordeel dus niet serieus beargumenteren en onderzoeken of het wel kan wat je zegt. Logische gevolg is dat ik onmogelijk iets van je aan kan nemen, omdat ik het niet overtuigende argumenten vind en je aangeeft met je reactie op de drie vragen dat je ook niet verder met me er op in wil gaan. Met als logische gevolg dat ik dus niet anders zal doen dan me in de discussie als de winnaar te beschouwen, omdat niemand me met sterke argumenten tegen kon spreken.

En om eerlijk te zijn hoefd dat ook niet. Het ging me in eerste instantie alleen maar erom dat ik jullie reacties wilde weten en die heb ik inmiddels wel gelezen.
Daarvoor mijn dank.

Tip voor de volgende keer: gebruik geen kwetsende betitelingen, maar geef gewoon aan dat het onderwerp je niet interesseerd, omdat het naar jouw idee niet in de lijn ligt met je geloof.

Denk je nu echt daadwerkelijk dat een handjevol christenen de hele VS zullen gaan plat leggen voor een half jaar?
-----
 Als jij dat mag mee maken, zeg je dan ook tegen me dat het een selfmade profetie is?
 ----
 Dat het allemaal de schuld is van deze evangelist David dat het land is omgevallen, een andere land er in mee getrokken werd en vervolgens door de run op de banken in de VS vanuit Latijns Amerika de bewoners van de VS een half jaar niet bij hun centen komen?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #346 Gepost op: november 17, 2011, 04:26:16 pm »

quote:

gaitema schreef op 17 november 2011 om 15:23:
De volgende vragen die je citeerde had ik het liefst een eerlijk antwoord op gehad, omdat dit naar mijn inziens aangeeft dat het hier niet om een selfmadeprofeet gaat. Verder had ik concrete vragen over voorspellingen die wel uitgekomen zijn. Daar wilde je ook niet op ingaan in de eerste instantie. Uit eindelijk geef je aan dat ze van de duivel kunnen zijn. Omdat dit volgens jou de enige mogelijkheid lijkt te zijn om te kunnen verklaren waarom zijn voorspellingen uitkwamen, zou ik graag willen weten waarom ze dan van de duivel zouden moeten zijn, wat ik overigens niet geloofwaardig vind. Daarvoor komt Elle met een bijbelstudie, die ik zelf persoonlijk niet overtuigend uitgelegd vond.  
Je moet elke profetie toetsen. Niet achteraf roepen van "het is uitgekomen DUS klopt het". Ik noemde dat dan ook "open deuren". Ik geloof dat heel veel zaken niet zijn wat ze lijken te zijn.
Als je volgeling wordt van een profeet dan leidt dat niet tot Christus maar leidt het af van Christus. Begrijp je wat ik bedoel?

quote:

Deze vragen die je hier citeerde beantwoord je eigenlijk afwijkend, dus niet eerlijk en ook niet een argument voor de uitspraak die je eerder deed dat hij hierin aan selfmadeprofetie deed. Kennelijk wil je jouw oordeel dus niet serieus beargumenteren en onderzoeken of het wel kan wat je zegt. Logische gevolg is dat ik onmogelijk iets van je aan kan nemen, omdat ik het niet overtuigende argumenten vind en je aangeeft met je reactie op de drie vragen dat je ook niet verder met me er op in wil gaan. Met als logische gevolg dat ik dus niet anders zal doen dan me in de discussie als de winnaar te beschouwen, omdat niemand me met sterke argumenten tegen kon spreken.
Probleem is dat je geen standpunt in hebt genomen op het gebied van of het wenselijk is om mee te gaan met dergelijke personages en roepers.
Ik acht dat niet wenselijk voor kinderen die al IN het Licht zijn. Simpelweg omdat je in de gelijkenis van de Maagden en de Bruid al een heldere aanwijzing daartoe. Mattheus 6 geeft daar ook alle aanleiding toe om die overtuiging te hebben.
(vers 25-33).
Ik hecht daar zoveel waarde aan dat het zelfs de tekst is die tijdens mijn huwelijksdienst als rode draad gold.
Daarnaast is er al veelvuldig geroepen dat het wel "hele algemene zaken zijn" die er in de zgn. profetieën geroepen worden dat het haast zelfvervullend te noemen is.

quote:

En om eerlijk te zijn hoefd dat ook niet. Het ging me in eerste instantie alleen maar erom dat ik jullie reacties wilde weten en die heb ik inmiddels wel gelezen.
Daarvoor mijn dank.

Tip voor de volgende keer: gebruik geen kwetsende betitelingen, maar geef gewoon aan dat het onderwerp je niet interesseerd, omdat het naar jouw idee niet in de lijn ligt met je geloof.
Ik heb echter aangegeven dat het mij wél intresseert. Daartoe stelde ik zelfs de vraag "wat maakt het toch dat mensen hier in meegaan" (oid).

quote:

-----
 ----

Nee, ik weet dat mensen dan achteraf gaan roepen "ow, daar had hij het over. Nu zien we het." Van achteren kijkt men echter wel het paard in zijn *****.

Ik heb echter ook aangegeven dat het oproepen tot een bankrun zoals er op xandernieuws staat automatisch zal leiden tot wat er "geprofeteerd" zou zijn.
Zelfvervullend dus.

Rest dan nog wat in eerste instantie je vragen waren. Was dat enkel een reactie van anderen of was er meer?

Zo nee: kun je dan de vraag van mij beantwoorden of het legitiem is dat kinderen van God zich met dit soort zaken inlaten, en dan bekeken in het licht van de gevulde lampjes, zaakje op orde en gereed voor de komst van de Bruid?
« Laatst bewerkt op: november 17, 2011, 04:27:18 pm door Riemer Lap »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #347 Gepost op: november 18, 2011, 01:14:37 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 17 november 2011 om 16:26:
[...]
Je moet elke profetie toetsen. Niet achteraf roepen van "het is uitgekomen DUS klopt het". Ik noemde dat dan ook "open deuren". Ik geloof dat heel veel zaken niet zijn wat ze lijken te zijn.

Daar kan ik wel in mee gaan. Todd Bentley bijvoorbeeld, maar ook een profeet die op de dag van vandaag nog steeds mails naar me zend die ik overigens vrijwel nooit lees. Hij beweerd dat Jezus niet echt stierf aan het kruis, maar bewusteloos was voor drie dagen en dat het zo donker was, omdat het zwaar noodweer was. Hij kreeg dat allemaal geopenbaard in dromen. Hij was vooral actief op de EO-forum waar ik hem van kende.

quote:

Als je volgeling wordt van een profeet dan leidt dat niet tot Christus maar leidt het af van Christus. Begrijp je wat ik bedoel?

Ik begrijp het wel, maar het is niet wat er zoals ik het in zie in de bijbel staat. Er staat letterlijk in de teksten die Elle aanhaalde dat er profeten zijn onder de christenen, maar jullie vertalen dat verkeerd. Ik geloof eigenlijk ook niet dat het een gereformeerde keuze is om het zo te vertalen, maar een persoonlijke keuze. Zo zie ik dat. dan nog: inhoudelijk wijkt de inhoud van de visioenen niet van de bijbelse inhoud af.  zoals het wel weer doet bij Todd Bentley en de valse profeet die mij nog steeds mails stuurt. Overigens verbied ik het hem ook niet, omdat het doorgaans vrij onschuldige dingen zijn als plaatjes van de natuur met leuke gedichten erbij of leuke moppen. Als ik er wat van lees, is het doorgaans nog leuk ook.
Over zijn geloof mailt hij niet, dat doet hij op forums.

quote:

Probleem is dat je geen standpunt in hebt genomen op het gebied van of het wenselijk is om mee te gaan met dergelijke personages en roepers.
Ik acht dat niet wenselijk voor kinderen die al IN het Licht zijn. Simpelweg omdat je in de gelijkenis van de Maagden en de Bruid al een heldere aanwijzing daartoe. Mattheus 6 geeft daar ook alle aanleiding toe om die overtuiging te hebben.
(vers 25-33).
Ik hecht daar zoveel waarde aan dat het zelfs de tekst is die tijdens mijn huwelijksdienst als rode draad gold.

Dat kan, maar dan moet het wel echt om wakkere christenen gaan. Die zijn er bij mij in de buurt weinig te vinden. Ik ben bang dat de meeste gemeentes bij ons haast van de kaart geveegd worden als er een christenvervolging zou ontstaan zoals in de arabische wereld of China. In Azië zijn zo hele grote oosters orthodoxe  en syrisch orthodoxe gemeenschappen die rijkten tot in het verre oosten grotendeels verdwenen.

quote:

Daarnaast is er al veelvuldig geroepen dat het wel "hele algemene zaken zijn" die er in de zgn. Profetieën geroepen worden dat het haast zelfvervullend te noemen is.

Dat lijkt soms wel zo, zoals met het weer nog die redenatie misschien op zou kunnen gaan, maar toch is dat het zoals ik het lees niet. Veel dingen kon hij niet weten toen, zoals de toename van seksistisch materiaal dat te koop zou zijn in veel winkeltjes zoals kiosken en bij tankstations, toch voorspelde hij het toen en kwam het uit. Ook de invoering van de Euro voorspelde hij al min of meer. In die tijd speelde zo iets helemaal niet. Er waren toen geen landen die munten inleverden om samen als bondgenootschappen één munt in te voeren.  Toch voorspelde hij het en kwam het uit.

quote:

Ik heb echter aangegeven dat het mij wél intresseert. Daartoe stelde ik zelfs de vraag "wat maakt het toch dat mensen hier in meegaan" (oid).

Het is voor mij juist de bemoedigingen en ook een helderder kijk hebben op de problemen van deze tijd.

quote:

Nee, ik weet dat mensen dan achteraf gaan roepen "ow, daar had hij het over. Nu zien we het." Van achteren kijkt men echter wel het paard in zijn *****.

Ik heb echter ook aangegeven dat het oproepen tot een bankrun zoals er op xandernieuws staat automatisch zal leiden tot wat er "geprofeteerd" zou zijn.
Zelfvervullend dus.

Als reactie daarom stelde ik juist de vraag:
Hij voorspeld een half jaar niet bij het geld kunnen door de inwoners van de vS, dat is nog nooit gebeurd. Zo iets kan je niet verzinnen en dat het dan nog uitkomt ook, toch?
In mijn ogen kan wat je zegt gewoon niet.

quote:

Rest dan nog wat in eerste instantie je vragen waren. Was dat enkel een reactie van anderen of was er meer?

Ik had verwacht dat er meer begrip zou zijn voor het onderwerp. Ik had niet specifiek vragen, maar deelde dit puur uit belangstelling voor het onderwerp en benieuwd naar jullie reacties.

quote:

Zo nee: kun je dan de vraag van mij beantwoorden of het legitiem is dat kinderen van God zich met dit soort zaken inlaten, en dan bekeken in het licht van de gevulde lampjes, zaakje op orde en gereed voor de komst van de Bruid?
Ja, net zo goed als het lezen van het boek Openbaring. Niets meer en niets minder.
« Laatst bewerkt op: november 18, 2011, 01:15:11 am door gaitema »

socrates

• Bekijk profiel
« Reactie #348 Gepost op: november 18, 2011, 09:23:26 am »
Dus hecht je -ik kom er weer even in- net zoveel waarde aan de bijbel als deze profeten. Dat was ook de bedoeling van mijn eerdere vraag, zouden deze mensen, die in jouw ogen de woorden van God spreken, ook boeken aan de bijbel toe mogen voegen? Als zij immers met het gezag van God spreken, waarom dan niet?
En welke waarde heeft openbaringen voor jou? Ook weer een eerlijke, open vraag. Voor mij persoonlijk hecht ik niet zoveel aan de voorspelde gebeurtenissen, ik vind het af en toe zelfs storend, als ik denk aan het getal 666, als er even bij staat: hierin komt het aan op wijsheid, het is het getal van een mens. Ik kan er niet achter komen en blijkbaar niemand, aangezien het getal 666 al talloze keren is toegewezen aan een heleboel mensen.
Wat mij persoonlijk in boeken als Daniel en Openbaringen boeit is dat God de regie sterk in handen heeft. Hij is degene die de lijnen uitzet als er weer een zegel verbroken wordt, als er weer een bazuin klinkt. Dat is voor mij voldoende en geeft mij niet de minste behoefte de toekomst te kennen. Vandaag is voor mij prima, God heeft het in de hand. Ik probeer gewoon elke dag mijn olie op pijl te houden en dat gaat de ene keer beter dan de andere....
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #349 Gepost op: november 18, 2011, 09:42:28 am »

quote:

gaitema schreef op 18 november 2011 om 01:14:

Ja, net zo goed als het lezen van het boek Openbaring. Niets meer en niets minder.

Als eerste bedankt voor je antwoorden.
De laatste vraag echter (over het legitiem zijn) werpt door je antwoord een vervolgvraag op.
Zijn de "visioenen en profetieen van deze tijd gelijkwaardig aan die we in de Bijbel lezen"? Of als een toevoeging op de profetieën? (zie ook Socrates hierboven).

Als je daar dan "ja" op antwoord dan kom ik klem te zitten met 18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn; 19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.(Openbaringen 22)

Hoe ziet gij dat dan???
« Laatst bewerkt op: november 18, 2011, 09:52:18 am door Riemer Lap »