quote:
Riemer Lap schreef op 15 november 2011 om 20:43:[...]
Dit is nou exact de reden waarom je in de Boom zit te klagen?
Ik heb nergens Jezus zwart zitten maken en ook geen van jullie drieën veroordeeld als persoon.
Ik heb kritische vragen gesteld over wat er beweerd is, ben daardoor inmiddels veroordeelt als zijnde de grootste heiden op dit forum zo langzamerhand.
Je bewijst dus alleen maar wat je wilt verwijten. Maar wat wil je daar mee bereiken?
Heb je nu werkelijk niet gelezen wat er mij verweten wordt omdat ik er HEILIG in GELOOF dat een KIND VAN GOD niets te vrezen heeft van alle voorspelde onheil en dat een in Christus gerechtvaardigd kind wel wat beters te doen heeft dan achter mensen als Wilkerson aan te hobbelen.
Die overtuiging is meermalen onderbouwd maar kennelijk ben ik slechts een waar gelovige als ik de hand van god in de verhalen van Wilkerson zie?
En wie velt dat oordeel?
Mag je zelf in gaan vullen.
Het zal allicht vreemd voor je zijn maar ik geloof dat ik als in Christus geheiligde niets te vrezen heb.
Vandaar ook lees je nergens dat Stefanus geleden heeft. Alles wijst er op dat hij juist niet leed, hij verheerlijkte God.
Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven (en jij weet daar iets van wat anderen niet weten...) waarom zou ik me dan druk maken over wat Wilkerson beweert? (Of wat aanhangers van zijn verhaal maken op xandernieuws bv)
Ik leef derhalve dan ook vanuit wat ik aan heb gedragen uit Mattheus 6, hanteer de werken van barmhartigheid (Matth.24) en leef verder uit
‘Ik zie de hemel geopend en de Mensenzoon, die aan Gods rechterhand staat.’.
Als ik mijn ogen op de geopende hemel richt zie ik niets in de verhalen van iemand als Wilkerson omdat die verhalen niet voor mij als kind van de Allehoogste zijn.
Op grond van de wil van Christus ben ik immers al geheiligd!
Hoe breng je een en ander in lijn met de bijbel???
Geheiligd in Christus1 Cor.1:1 Aan de Gemeente Gods, die te Korinthe is, den geheiligden in Christus Jezus, den geroepenen heiligen, met allen, die den Naam van onzen Heere Jezus Christus aanroepen in alle plaats, beide hun en onzen Heere: Genade zij u en vrede van God onzen Vader, en den Heere Jezus Christus.
Geheiligd, maar niet heilig1 Cor.3:1 En ik, broeders, kon tot u niet spreken als tot geestelijken, maar als tot vleselijken, als tot jonge kinderen in Christus. Ik heb u met melk gevoed, en niet met vaste spijs; want gij vermocht toen nog niet; ja, gij vermoogt ook nu nog niet. Want gij zijt nog vleselijk; want dewijl onder u nijd is, en twist, en tweedracht, zijt gij niet vleselijk, en wandelt gij niet naar den mens?
Geen vrees nodig voor de heiligen?1 Cor. 5: 1 Men hoort ganselijk, dat er hoererij onder u is, en zodanige hoererij, die ook onder de heidenen niet genoemd wordt, alzo dat er een zijns vaders huisvrouw heeft. 6 Uw roem is niet goed. Weet gij niet, dat een weinig zuurdesem het gehele deeg zuur maakt? Zuivert dan den ouden zuurdesem uit, opdat gij een nieuw deeg zijn moogt, gelijk gij ongezuurd zijt.
Onrechtvaarden onder de heiligen, en oproep tot afleggen van de zonde en tot heiliging1 Cor.6: 6 Maar de ene broeder gaat met den anderen broeder te recht, en dat voor ongelovigen. Zo is er dan nu ganselijk gebrek onder u, dat gij met elkander rechtzaken hebt. Waarom lijdt gij niet liever ongelijk? Waarom lijdt gij niet liever schade? Maar gijlieden doet ongelijk, en doet schade, en dat den broederen. Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen beërven? 20 Want gij zijt duur gekocht; zo verheerlijkt dan God in uw lichaam en in uw geest, welke Godes zijn.
Verzoekingen leiden tot kunnen vallen1 Cor.10:8 En laat ons niet hoereren, gelijk sommigen van hen gehoereerd hebben, en er vielen op één dag drie en twintig duizend. En laat ons Christus niet verzoeken, gelijk ook sommigen van hen verzocht hebben, en werden van de slangen vernield. En murmureert niet, gelijk ook sommigen van hen gemurmureerd hebben, en werden vernield van den verderver. En deze dingen alle zijn hunlieden overkomen tot voorbeelden; en zijn beschreven tot waarschuwing van ons, op dewelke de einden der eeuwen gekomen zijn. Zo dan, die meent te staan, zie toe, dat hij niet valle. Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen
Onheil speciaal over en voor de heiligen1 Cor.11: 28 Maar de mens beproeve zichzelven, en ete alzo van het brood, en drinke van den drinkbeker. Want die onwaardiglijk eet en drinkt, die eet en drinkt zichzelven een oordeel, niet onderscheidende het lichaam des Heeren. Daarom zijn onder u vele zwakken en kranken, en velen slapen. Want indien wij onszelven oordeelden, zo zouden wij niet geoordeeld worden. Maar als wij geoordeeld worden, zo worden wij van den Heere getuchtigd, opdat wij met de wereld niet zouden veroordeeld worden.
Onheil en dreiging zonder ophouden1 Cor. 15:30 Waarom zijn ook wij alle ure in gevaar? Ik sterf alle dagen, hetwelk ik betuig bij onzen roem, dien ik heb in Christus Jezus, onzen Heere. Zo ik, naar den mens, tegen de beesten gevochten heb te Éfeze, wat nuttigheid is het mij, indien de doden niet opgewekt worden? Laat ons eten en drinken, want morgen sterven wij. Dwaalt niet. Kwade samensprekingen verderven goede zeden.
Romeinen 8 - Wie de werkingen van het lichaam niet doodt, zal stervenRom 8:12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven. Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door den Geest de werkingen des lichaams doodt, zo zult gij leven. Want zovelen als er door den Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods. Want gij hebt niet ontvangen den Geest der dienstbaarheid wederom tot vreze; maar gij hebt ontvangen den Geest der aanneming tot kinderen, door Welken wij roepen: Abba, Vader!
Romeinen 8 - Lijden en zuchten tot de dag van verlossing van ons lichaam22 Want wij weten, dat het ganse schepsel te zamen zucht, en te zamen als in barensnood is tot nu toe. En niet alleen dit, maar ook wij zelven, die de eerstelingen des Geestes hebben, wij ook zelven, zeg ik, zuchten in onszelven, verwachtende de aanneming tot kinderen, namelijk de verlossing onzes lichaams. Want wij zijn in hope zalig geworden. De hoop nu, die gezien wordt, is geen hoop; want hetgeen iemand ziet, waarom zal hij het ook hopen? Maar indien wij hopen, hetgeen wij niet zien, zo verwachten wij het met lijdzaamheid.
Romeinen 8 - Wie God liefhebben, namelijk de geroepenen26 En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen. En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt. En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.
Romeinen 8 - Als God voor ons is, wie is dan nog tegen...31 Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?