Auteur Topic: De speelplaats van Pleuntje -- deel 7  (gelezen 26482 keer)

Marloes

• Bekijk profiel
De speelplaats van Pleuntje -- deel 7
« Gepost op: maart 28, 2004, 08:39:43 pm »
http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
[Prediker 7:29]

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 28, 2004, 08:41:35 pm »

quote:

op 28 Mar 2004 20:39:43 schreef Marloes:
http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
Ja hier kan ik weinig op zeggen :P
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2004, 09:57:42 pm »
Dat is een mooie score 20083 pageviews tot nu toe.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 28, 2004, 10:35:31 pm »
Dit word het topic waar in Pleun verteld dat hij een bepaalde Italiaanse dame heeft staan zoenen! :+ :D
Live vanuit de luie stoel

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2004, 12:10:45 pm »
:>
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 29, 2004, 12:33:53 pm »
Te laat.  :+
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

MeneerB

• Uw dokter, voor al uw religieu
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 29, 2004, 05:44:42 pm »
wat moeten we hiermee?

groeten,

MeneerB  :+
Groeten,

MeneerB

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 29, 2004, 05:46:42 pm »

quote:

op 29 Mar 2004 17:44:42 schreef MeneerB:
wat moeten we hiermee?

groeten,

MeneerB  :+
Iig meer dan de "verheffende" posts van U tot nu toe op dit forum. :+
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

MeneerB

• Uw dokter, voor al uw religieu
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 29, 2004, 05:50:13 pm »
Santaarnpaal, krijg jij lekker het heen en weer.
beetje zitten te flamen zonder argumentatie , wie denk je wel dat je bent.

Groeten,

MeneerB

:+
Groeten,

MeneerB

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 29, 2004, 07:37:18 pm »
Sarah, er is iets mis met je plaatje.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 30, 2004, 09:40:16 am »
*Still waiting for the kiss* ;)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 30, 2004, 10:13:58 am »
Pleun zou een paar mnd geleden al een nieuw plaatje voor me uitzoeken.. tsja als hij dat niet doet gebeurt er niets he

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: maart 30, 2004, 10:41:31 am »
10e reactie! Zonder dat er een stukje blog in voorkomt, knap voor een weblog.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: maart 30, 2004, 01:25:29 pm »

quote:

op 30 Mar 2004 10:13:58 schreef Sarah:
Pleun zou een paar mnd geleden al een nieuw plaatje voor me uitzoeken.. tsja als hij dat niet doet gebeurt er niets he

Ik had een leuk plaatje uitgezocht maar dat wou je niet, ik blijf niet bezig.  :P

Nee hoor, ik ga gelijk weer op zoek.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: maart 30, 2004, 01:29:14 pm »
Misschien zit hier leuk icoon tussen:

http://members.lycos.nl/arjengro/icoontje/

Mijn open dir met icoontjes ja! :P

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: maart 30, 2004, 01:44:40 pm »

quote:

op 30 Mar 2004 13:29:14 schreef Does:

Wat een coole lijst!!  :D

Dit is natuurlijk dé icoon voor Priscilla en Aquila.  :)

http://members.lycos.nl/arjengro/icoontje/062.gif
Bombus terrestris Reginae

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: maart 30, 2004, 02:06:00 pm »
Voor deze weblog totaal uit de hand loopt even een update.

Gistermiddag moest ik naar Delft, voor een gesprek bij een detacheringbureau. Ik wist niet precies hoe ik er moest komen en zwalkte op goed geluk door het centrum. Op en rondom de markt was het een drukte van belang. Overal politie, marechaussee, televisieploegen en dranghekken. Waar is al die heisa goed voor, vroeg ik me af, maar het kwartje viel al snel. Vandaag is namelijk de uitvaart van Juliana.

Het kennismakingsgesprek bij het bureau ging goed. Ik vond de blonde dame aan de andere kant van de tafel aardig. Ze gaat nu een functie voor me zoeken. We zien wel wat het wordt.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: maart 30, 2004, 02:10:11 pm »
Mijn broer woont in Delft. En hij zou vandaag een tentamen in Rijswijk hebben :|

Ik vraag me af of het doorgegaan is.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: maart 30, 2004, 02:12:26 pm »

quote:

op 30 Mar 2004 13:29:14 schreef Does:

Denk dat ik deze als icoon ga nemen  :+

http://members.lycos.nl/arjengro/icoontje/068.jpg
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: maart 30, 2004, 02:27:58 pm »

quote:

op 30 Mar 2004 14:12:26 schreef Joesoef:
[...]

Denk dat ik deze als icoon ga nemen  :+

http://members.lycos.nl/arjengro/icoontje/068.jpg
:D!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: maart 30, 2004, 02:40:13 pm »
Kap eens met vervuilen van m'n blog.  :>

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: maart 31, 2004, 12:15:02 am »
Vanavond was ik bij een medewerkersavond van het Open Huis, waar mijn lieve moeder een prominente rol vervult. Het was de bedoeling dat de medewerkers hun ervaringen over de eerste 3 maanden konden uitwisselen, maar ik vond het tegenvallen. Er was nauwelijks tijd voor, omdat de vader van Pulpeet was uitgenodigd om iets te vertellen over de Alpha-cursus en hij een groot gedeelte van de tijd opsoupeerde.

Ik moet zeggen dat ik het Open Huis zelf wel leuk vind, en dat is heel bijzonder omdat er niet veel dingen zijn waar ik warm voor loop, helemaal niet als die met de kerk te maken hebben. Maar de omgang met mensen waar een steekje aan los is gaat me goed af, ik vind het ook belangrijk om hen een paar aangename uurtjes te bezorgen omdat ze niet zo'n leuk leven hebben. En ik leer er ook van.

Hmm, terwijl World in my Eyes van Depeche Mode uit m'n oortelefoon komt, ga ik maar eens overwegen om zo m'n mandje op te zoeken.

Rianne

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: maart 31, 2004, 01:00:23 am »
Dit is dus zeg maar jouw dagboek?
En mag daarop gereageerd worden??

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: maart 31, 2004, 07:59:15 am »
Ja. Hoe meer hoe beter. :)
[Prediker 7:29]

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: maart 31, 2004, 08:06:59 pm »
Zomertijd

Vandaag moest ik na een lang weekend weer werken en dat was meteen weer vroege dienst. Nadat ik was opgestaan, gedoucht en aangekleed nam ik nog snel even plaats achter mijn rammelende pc'tje en zag tot verbazing dat het nog 10 voor 4 's ochtends was ipv 10 voor 5. Huh? was mijn eerste reactie, verder ook de klok en de tijd op teletekst even bekeken en deze gaf ook dezelfde tijd aan. "Shit" zei ik en dacht "volgens mij heb ik mijn wekker ipv één uur vooruit twee uurtjes verder gezet". Ik vond het al vreemd de laatste twee dagen dat het nog zo vroeg was toen ik me had aangekleed. "Het was toch net half elf op de wekker" dacht ik "en het is nu net tien uur. Alleen drong het me niet door dat de tijd niet klopte op dat ding. Ook niet toen ik die rotwekklok gisteren inschakelde op "aan" voor de wektijd voor de volgende dag.  8)7  :O

lekker weer
Vandaag lekker genoten van het weer. Ik ben met mijn "parttime" vriending en haar dochtertje lekker wezen winkelen in het bruisende centrum van "Vlaring". Dat kind was helemaal blij. Als het aan haar lag moet ik elke dag langskomen maar dat kan ik als Aspergertje niet opbrengen.  Dat kan ik gewoon niet aan maar het kind is echt op haar manier "tuk" op me. Ik snap het ook wel ergens, haar moeder voedt haar erg beschermend op en mag amper buitenspelen. Ik onderneem wel activiteiten met haar en doe dingen zoals spelletjes enzo maar ik vind het toch wel gezonder voor het kind dat ze meer buiten mag spelen met leeftijdgenootjes.

interview

Voor een stukje in een soort blad van makelaars, Liv'in heet het, ben ik verleden geïnterviewd over mijn hobby. Ze zochten iemand die zijn huis of een kamer apart had ingericht en vonden mijn verzameling lantaarnpaal-armaturen niet allerdaags. Dat vraagt om een aparte inrichting. Er moesten ook nog foto's bij en de fotograaf is pas gisteren langs gekomen. Er werden best wel veel foto's genomen. Ik voelde me net één of ander model dat voor een modemagazine moest worden gefotografeerd. Staand bij mij collectie armaturen, zittende ervoor, dan weer van de andere kant, met een armatuur in mijn handen. Wat er allemaal bij komt kijken voor een stukje in een makelaarsmagazine.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: maart 31, 2004, 08:23:13 pm »
Over media-aandacht gesproken: ik hoor net van m'n moeder dat er een ingezonden brief van Santaarnpaal in de Visie staat waarin hij nogal tekeergaat tegen nationalisme. Ik ben bevriend met een mediamagneet.  8)

[afbeelding]
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2004, 08:29:03 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: maart 31, 2004, 08:27:43 pm »

quote:

Pleun schreef op 31 maart 2004 @ 20:23:
Over media-aandacht gesproken: ik hoor net van m'n moeder dat er een ingezonden brief van Santaarnpaal in de Visie staat waarin hij nogal tekeergaat tegen nationalisme. Ik ben bevriend met een mediamagneet.  8)

[...]

Hahaha,

Ja dat had ik niet verteld. Ik had dat stukje al drie weken geleden, na het lezen over een stuk van een Christen die lid was van het NNP, in een opwelling geschreven. Achteraf wel een beetje spijt van maar ach soms moet je gewoon recht voor je mening uitkomen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: maart 31, 2004, 08:30:38 pm »
M'n moeder was nogal geschokt over de laatste 2 zinnen, waarin je zegt dat je het niet erg vindt als het Nederlandse volk zou uitsterven.  ;)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: maart 31, 2004, 08:36:14 pm »

quote:

Pleun schreef op 31 maart 2004 @ 20:30:
M'n moeder was nogal geschokt over de laatste 2 zinnen, waarin je zegt dat je het niet erg vindt als het Nederlandse volk zou uitsterven.  ;)

Dat sloeg op de reactie van die man van het NNP, dat het telaat was als het Nederlandse volk was uitgestorven door invloeden van buitenaf en ik denk dan volken komen en volken gaan. Een hoop van de huidige nationaliteiten bestonden 50 of 100 jaar nog niet eens.

En om even Albert Einstein te citeren "Nationalisme is een kinderziekte, het is de mazelen der mensheid".  ;)
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2004, 08:52:09 pm door Santaarnpaal »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: april 01, 2004, 07:48:47 pm »
:Z
« Laatst bewerkt op: april 01, 2004, 08:01:11 pm door Sarah »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: april 01, 2004, 08:41:34 pm »
Is dit een aansporing om weer eens wat te schrijven Sarah?

Nou ja, vooruit dan maar. Gistermorgen had ik dienst in het Open Huis met m'n moeder. Het was niet druk (er zijn maar 4 gasten geweest), maar wel gezellig. De vader van Pulpeet kwam om het hoekje gluren. Ik vind 'm heel aardig. Zo vader zo zoon he?  ;)

Er zijn van die dagen dat je nergens zin in hebt en je afvraagt wat je op deze planeet te zoeken hebt. De rest van de dag heb ik daarom maar een beetje van het mooie weer genoten, ik kon me nergens anders toe zetten. Waar is toch het heilige vuur gebleven? Die vraag was ook van toepassing op de vriendschappelijke interland tussen Nederland en Frankrijk (0-0.) Ver-schrik-ke-lijk, wat een doods schouwspel.  :Z

Vandaag heb ik ook niet veel bijzonders gedaan. Vanmiddag kwam maatje M. een cd brengen die ik bij hem in de auto had laten liggen (van Junkie XL.) Hij vertelde dat hij naar Nederland - Frankrijk was geweest. Het kaartje had hij van de zaak gekregen, de mazzelaar. Nou ja, zo'n slaapverwekkende vertoning is eigenlijk eerder een straf, zeker wanneer je de hele wedstrijd tussen al die malloten met een klomp op hun hoofd moet zitten. Het publiek bij wedstrijden van het Nederlands elftal vind ik verschrikkelijk. En dat vreselijke dweilorkest de hele tijd... aaarch.

Om 16.00 had ik weer een gesprek bij een detacheringbureau. In Vlaardingen dit keer, dus dat vond ik wel de moeite waard om m'n nest voor uit te komen. Het gesprek was best goed, de man van het bureau bleek christelijk te zijn. Hij gaat me voorstellen op twee functies in Rotterdam (beter.) Als hij echt een goed christen is, bezorgt hij me een baan. Ik merk trouwens wel dat het lastiger wordt om aan werk te komen als je al wat langer thuiszit. Dat is m'n eigen schuld want ik ben niet al te fanatiek geweest met solliciteren. Stom, ik weet 't. Die man van vanmiddag begon er ook over. Heb me maar een beetje op de vlakte gehouden.
« Laatst bewerkt op: april 03, 2004, 06:03:12 pm door Pleun »

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: april 01, 2004, 10:06:52 pm »
Elke dag is bijzonder, het is maar wat je er van maakt Pleun! Geluk zit overigens in hele kleine dingen maar ik denk dat jij in je leven geen gebrek aan geluk en plezier hebt. In de zon zitten is juist geweldig, je wil niet weten hoeveel mensen mokkend achter een bureau of machine hebben gezeten en gestaan. Zulke momenten moet je koesteren en nog een biertje pakken! :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: april 01, 2004, 11:38:24 pm »
Dat is wel waar Does, maar ik heb al zo vaak in de zon op m'n balkonnetje gezeten vorig jaar dat ik me afvraag of dit soms mijn levensdoel is geworden.  :O

[afbeelding]

Shitzooi, waarom lukt het niet om m'n nedstattellertje te plaatsen?  :/
« Laatst bewerkt op: april 01, 2004, 11:45:49 pm door Pleun »

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: april 01, 2004, 11:46:22 pm »
Dan ga je gewoon een keer in een regenbui zitten http://smileys.smileycentral.com/cat/16/16_6_3.gif dan waardeer je het zonnetje ook wel weer http://smileys.smileycentral.com/cat/28/28_1_9.gif

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: april 01, 2004, 11:51:28 pm »

quote:

Pleun schreef op 01 april 2004 @ 23:38:
Dat is wel waar Does, maar ik heb al zo vaak in de zon op m'n balkonnetje gezeten vorig jaar dat ik me afvraag of dit soms mijn levensdoel is geworden.  :O
Dat gaat voor mij noooooit vervelen. Maatjes, zonnetje, bier!  _/-\o_

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: april 02, 2004, 12:06:53 am »

quote:

Pleun schreef op 01 april 2004 @ 20:41:
Om 16.00 had ik weer een gesprek bij een detacheringbureau. In Vlaardingen dit keer, dus dat vond ik wel de moeite waard om m'n nest voor uit te komen. Het gesprek was best goed, de man van het bureau bleek christelijk te zijn. Hij gaat me voorstellen op twee functies in Rotterdam (beter.) Als hij een echt een goed christen is, bezorgt hij me een baan. Ik merk trouwens wel dat het lastiger wordt om aan werk te komen als je al wat langer thuiszit. Dat is m'n eigen schuld want ik ben niet al te fanatiek geweest met solliciteren. Stom, ik weet 't. Die man van vanmiddag begon er ook over. Heb me maar een beetje op de vlakte gehouden.

Jup, voor het CWI ben jij nu geen groep 1-geval meer (zeer makkelijk bemiddelbaar), maar een groep 2-iemandje :P (met wat hulp bemiddelbaar). Als je nog langer thuisblijft wordt je een groep 3-persoon (moeilijk bemiddelbaar). Maarre, ik hoop dat je een baan gaat krijgen, zonder werk zitten is niet goed voor een mens vooral als uit andere dingen ook niet erg veel vreugde gehaald wordt. Good luck!
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: april 02, 2004, 12:19:32 am »
Thanx, om eerlijk te zijn verveel ik me soms dood. Ook het lastig vallen van vrouwen hou je niet de hele dag vol.  :O

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: april 02, 2004, 12:37:00 am »

quote:

Ik merk trouwens wel dat het lastiger wordt om aan werk te komen als je al wat langer thuiszit. Dat is m'n eigen schuld want ik ben niet al te fanatiek geweest met solliciteren. Stom, ik weet 't.

Rustig aan, werken kun je je hele leven nog wel, en als het aan de regering ligt(en dat ligt het vaak)tot je zeventigste.

Ik was ook pas dertig toen ik m'n eerste (en m'n laatste?)vaste baan kreeg, daarvoor zoiets als twaalf ambachten en dertien ongelukken, en achteraf beviel me dat prima.

Komt allemaal wel goed.
Kijk maar naar mij.  O-)

PS
Volgens mij heb ik al eerder zoiets geschreven in jou log (????)

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: april 02, 2004, 12:37:20 am »

quote:

Om 16.00 had ik weer een gesprek bij een detacheringbureau. In Vlaardingen dit keer, dus dat vond ik wel de moeite waard om m'n nest voor uit te komen.
He Pleun wat voor werk zoek je, weet maar nooit of ik iets voor je weet

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: april 02, 2004, 08:43:26 am »
Hier in de buurt zoeken ze nog vuilnismannen :+

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: april 02, 2004, 10:25:31 am »
Beetje suffe tip misschien maar Thijs heeft een poos gewerkt als psychiater, en er is altijd gebrek aan psychiatrische thuishulp.

Thuiszorg voor mensen die zeg maar "niet helemaal sporen" maar niet opgenomen hoeven te worden.

Omdat jij met je open huis gedoe zei dat je erg goed bent met een beetje "rare" mensen is zoiets misschien wat, om de tijd te overbruggen tot je iets vindt van je eigen niveau?

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: april 02, 2004, 10:39:10 am »
Psychiaters zijn zelf ook heel raar want ze moeten zichzelf kunnen inleven. Als je normaal bent lukt dat noooooit! :P

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: april 02, 2004, 10:39:23 am »

quote:

macguinness schreef op 02 april 2004 @ 00:37:

PS
Volgens mij heb ik al eerder zoiets geschreven in jou log (????)

Klopt ja en ik vind dat je op zich wel gelijk hebt. Alleen sta ik nu een beetje stil in mijn ontwikkeling, van flierefluiten op een forum word je niet veel wijzer.

quote:

Merwekade schreef op 02 april 2004 @ 00:37:
[...]

He Pleun wat voor werk zoek je, weet maar nooit of ik iets voor je weet

Bedankt voor het aanbod maar ik heb momenteel al aardig wat vacatures en sites die ik nog moet bekijken.

quote:

Does schreef op 02 april 2004 @ 08:43:
Hier in de buurt zoeken ze nog vuilnismannen :+

Als ik dan in Terneuzen zou moeten wonen vind ik het best. Maar ik ben al vuilnisman op dit forum.

quote:

Bumblebee schreef op 02 april 2004 @ 10:25:
Beetje suffe tip misschien maar Thijs heeft een poos gewerkt als psychiater, en er is altijd gebrek aan psychiatrische thuishulp.

Thuiszorg voor mensen die zeg maar "niet helemaal sporen" maar niet opgenomen hoeven te worden.

Omdat jij met je open huis gedoe zei dat je erg goed bent met een beetje "rare" mensen is zoiets misschien wat, om de tijd te overbruggen tot je iets vindt van je eigen niveau?

Dit is zeker geen suffe tip hoor. Het lijkt me wel leuk juist.  :)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: april 02, 2004, 02:45:26 pm »

quote:

Pleun schreef op 02 april 2004 @ 10:39:

[...]

Klopt ja en ik vind dat je op zich wel gelijk hebt. Alleen sta ik nu een beetje stil in mijn ontwikkeling, van flierefluiten op een forum word je niet veel wijzer.

[...]

Bedankt voor het aanbod maar ik heb momenteel al aardig wat vacatures en sites die ik nog moet bekijken.

[...]

Als ik dan in Terneuzen zou moeten wonen vind ik het best. Maar ik ben al vuilnisman op dit forum.

[...]

Dit is zeker geen suffe tip hoor. Het lijkt me wel leuk juist.  :)
Dat doet m'n moeder ook, en ze heeft een diploma voor activiteitenbegeleiding en gespecialiseerde thuiszorg. Moet je die richting in gaan.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: april 02, 2004, 02:52:08 pm »

quote:

Sarah schreef op 02 april 2004 @ 14:45:
Dat doet m'n moeder ook, en ze heeft een diploma voor activiteitenbegeleiding en gespecialiseerde thuiszorg. Moet je die richting in gaan.
Ja, ligt eraan wat je wil doen volgens mij. Als je echt antipsychotica moet uitdelen enzo moet dat wel, maar "gewoon" thuiszorg werk mag je ook ongediplomeerd doen. Een vriend van me doet dat ook. Gewoon koffie zetten, praatje maken, helpen met boodschappen doen & plannen enzo want dat kunnen ze dan zelf niet overzien. Ik heb een tante die op die manier aardig zelfstandig is terwijl ze behoorlijk "gek" is. (vermijdende persoonlijkheidsstoornis, beetje kluizenaarssyndroom, gewoon echt raar maar wel een lieverd. Haast wat autisme-achtig maar dan in lichte vorm zou je zeggen)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: april 02, 2004, 02:58:36 pm »

quote:

Sarah schreef op 02 april 2004 @ 14:45:
[...]

He, dat wist ik niet. Ik zal ze eens bellen. Je moeder vind ik  d:)b

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: april 02, 2004, 09:26:44 pm »
Omdat ik 'm zo goed vond wil ik hier toch nog even iets schrijven over One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975). Gek genoeg had ik deze film nog nooit gezien, hoewel ik al jaren weet dat-ie hoog staat aangeschreven.

Het verhaal speelt zich af in een psychiatrische inrichting, waarin Randle McMurphy (Jack Nicholson) wordt opgenomen ter observatie. Hoewel Randle een gewelddadig verleden heeft, vermoeden de artsen dat hij niet gek is, maar de boel in de maling neemt omdat hij werkschuw is.

In de inrichting, met tal van excentrieke personages (gekken dus), ontpopt protagonist Randle zich als leider van de gang, die rebelleert tegen nurse Ratched en haar regime. Jack Nicholson is fantastisch op dreef als McMurphy, ik heb echt zitten genieten van zijn spel. De grijns van die man is geweldig. Het verbaast me niet dat hij voor deze rol een Oscar heeft gekregen. Mijn sympathie voor Randle heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik houd van rebellen. Sympathieke rebellen dan, van assholes moet ik niks hebben.

Het einde van de film snapte ik eerst niet, maar dat komt omdat ik kleine stukjes heb gemist. De uitleg van Alfredt was zeer verhelderend. Op internet las ik dat 'One' in de filmtitel niet op McMurphy slaat, maar de enige persoon die aan de inrichting weet te ontsnappen... the Chief.

Kortom, fabuleus mooi filmpje dat ik ongetwijfeld nog eens ga zien. :)

http://www.starscomeout.com/temp/oneflewovercuckoosnestBQ.jpg

ff kijken of ik nog wat anders te melden heb... Hmm, ik zou nog wat kunnen vertellen over Pleuntje en de Italiaanse, maar... nee, toch maar niet. Laat ik het erop houden dat onze verstandhouding best goed is.  8)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: april 02, 2004, 09:36:13 pm »
Helemaal eens over de film. Nu snap ik ook de titel. :)

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: april 02, 2004, 09:40:51 pm »

quote:

Harm schreef op 02 april 2004 @ 00:06:
Jup, voor het CWI ben jij nu geen groep 1-geval meer (zeer makkelijk bemiddelbaar), maar een groep 2-iemandje :P (met wat hulp bemiddelbaar). Als je nog langer thuisblijft wordt je een groep 3-persoon (moeilijk bemiddelbaar).
Hmmm, Pleun, je gaat blijkbaar van alarmfase groen naar geel. Hopelijk vind je werk voordat het rood wordt. Vond je Delft niets??
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: april 02, 2004, 09:43:59 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 02 april 2004 @ 21:40:
[...]
 Hmmm, Pleun, je gaat blijkbaar van alarmfase groen naar geel. Hopelijk vind je werk voordat het rood wordt. Vond je Delft niets??
Sinds wanneer is Pleun een terrorist? Dat (groen, rood, geel) zijn toch die kleurcodes voor terrorismedreiging ;)