quote:
Trouwens, dit topic nog eens doorlezend, blijkt wel dat je maar weinig weet wat wij werkelijk geloven.
Ik denk dat ik inmiddels genoeg weet van waar de christen werkelijk in gelooft.
Mag ik je er op wijzen dat de christen zelf vaak geen idee heeft van waar hij in gelooft,
quote:
Ik heb vaak geprobeerd om de 3-eenheid van God en de 2 naturen van Jezus te begrijpen.
Iedere keer als ik dacht dat ik het vatte dan ontdekte ik weer wat anders.
de 3-eenheid is een belangrijk aspect van het christendom als dat al niet te begrijpen
valt op wat is je geloof in de christendom als waarheid gebaseerd? En natuurlijk kun je zeggen
''God kun je niet helemaal begrijpen, omdat onze kennis als mens tekort schiet'',
maar ik neem aan dat de openbaringen in de Bijbel bedoelt zijn ter verduidelijking en als leiding voor de mens
en als dan een van de meest belangrijke aspecten van het christendom niet begrepen kan worden
is dat raar
de eenheid van God is in de Islam heel belangrijk, dit wordt dan ook duidelijk gemaakt in de Koran zodat er geen twijfel over kan bestaan, God heeft geen deelgenoten.
en deelgenoten toekennen aan God is dan ook de grootste en enige zonde die niet vergeven kan worden,
de gelovige die God deelgenoten toekent treedt uit de Islam. De Koran en Hadith
leggen vervolgens ook duidelijk uit hoe iemand deelgenoten naast God kan nemen.
zo waren er bijvoorbeeld vroeger priesters die de wetten van God hadden veranderd en gelovigen die deze veranderde wetten volgden,
hiermee hebben zij de priesters die de wetten van God hebben veranderd
als (valse) goden naast God genomen.